در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز چه گذشت؟
هورنیوز – سیدناصر موسوینژاد عضو شورای شهر در ابتدای نطق پیش از دستور خود با انتقاد از قراردادهای خدمات شهری شهرداری اهواز اظهار کرد: وقتی میخواهیم از اهواز صحبت کنیم بدون در نظر گرفتن عصبیت و قومیتها سخن میگوییم. یعنی اهوازی که تمام ظرفیتها و قومیتهای آن بدون لحاظ کردن دیدگاه سیاسی ما مدنظر است. چرا که ما برای ارائه خدمت به شورا آمدهایم.
برخی به اسم نیروی فضای سبز اقوام خود را در شهرداری استخدام میکنند
وی ادامه داد: در هفتههای گذشته دغدغههایی نسبت به قراردادهای مناطق شهرداری، قراردادهای خدمات شهری مناطق شهری در بحث رفت و روب، حمل زباله و فضای سبز داشته ایم. از شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری اهواز سؤال داریم که علت عدم پیشبینی مناطق کمبرخوردار در این قراردادها چه چیزی می تواند باشد؟
عضو شورای شهر اهواز افزود: ما در واقع رأی مردم اهواز و به طور ویژه متعلق به همین مناطق کم برخوردار هستیم. چرا نباید این مناطق در قراردادهای خدمات شهری لحاظ شوند؟ چرا شورا نیز به نفع ایده شهردار و آقای حلاج معاون شهردار رأی میدهد؟
وی ادامه داد: آقای حلاج در پاسخ به این سؤال ما گفت که علت عدم پیشبینی مناطق کم برخوردار در این قراردادها، ثابت ماندن بودجه خدمات شهری امسال نسبت به سال ۹۵ است که همچنان ۸۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و بنابراین قادر به توسعه خدمات شهری نیستیم.
موسوینژاد تصریح کرد: چرا قبل از انتخابات این موضوع را به مردم نگفتند؟ میگویند بودجه خدمات شهری کم و ثابت مانده است. این نوع توجیه، در واقع کجدهنی به خدمات شورای چهارم است و متأسفانه خود شورای چهارم هم نسبت به خدمات خود کجدهنی میکند زیرا در این دوره شورا بیش از ۵۰۰ خیابان شهر آسفالت شد. با آسفالت شدن یک خیابان، قطعا باید خدمات شهری شهرداری، بحث خدماتدهی را در این خیابانها ادامه دهد و آن را رها نکند.
وی ادامه داد: با این کار در واقع شهرداری خود را ضربهفنی میکند و در واقع می گوید که کاری نکرده است. ما ادعا میکنیم که میتوانیم اما در عمل با این توجیهات نشان میدهیم که نمیتوانیم.
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: از ملاشیه تا عین۲ حتی یک سطل زباله وجود ندارد. چرا بودجه فرهنگی این مناطق کمبرخوردار معادل ۲۰ درصد بودجه فرهنگی مناطق برخوردار است؟ در واقع شما دارید خرابکاری میکنید. در واقع شما یک شهردار و مسئول فرهنگی و من و شورا خرابکاری میکنیم.
وی به کاهش نیروی خدماتی روفت و روب، فضای سبز و حمل زباله در مناطق شهری اشاره کرد و گفت: باید بپذریم در این کار به نوعی در حال ظلم کردن هستیم و علاوه بر آن صحه بر ظلم میگذاریم. متأسفانه برخی مسئولان احساس میکنند بالاتر از رأی دهندگان هستند. به اسم نیروی فضای سبز اقوام خود را استخدام میکنند اما آنها را در دفاتر اداری به کار میگیرند.
موسوینژاد ادامه داد: در حوزه خدمات شهری در بخش رفت و روب در هر ۵۰۰ مترمکعب فضای شهری، یک کارگر رفت و روب باید فعالیت داشته باشد اما چرا اکنون این روال انجام نمیشود؟ خلاء نیرویی که در این بخش وجود دارد بر گرده چه کسی خواهد بود.؟ در حقیقت این خلاء بر عهده کسی خواهد بود که به شما رأی داده است اما شما از او حمایت نکردید زیرا اقوام خود را استخدام کردید.
وی با اشاره به تفاوت حقوق نیروهای حراست شهرداری تصریح کرد: در حراست نیز شاهد ظلم مضاعف هستیم. چرا بین حقوق نیروهای حراستی اختلاف وجود دارد؟ در بخش حراست، کارگران پیمانکاری شرکتی خود شهرداری، برخی یک تا دو میلیون حقوق میگیرند اما برخی که نیروی رسمی حراستی هستند حدود سه میلیون حقوق میگیرند.
عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: بر اساس قانون همه حراستها باید زیر نظر حراست فیزیکی شهرداری باشند. چرا در شهرداری اهواز، حراستها زیر نظر بخش اداری هستند؟ دوربینهای حراستی در مناطق تحت نظارت چه کسی هستند؟ اگر ما به عنوان اعضای شورا که نماینده مردم هستیم در این زمینه سکوت کنیم، قطعا یعنی ذینفع آن هستیم.
چرا وقتی شهرداری اهواز ادعای بیپولی دارد، پروژههای عمرانی را آغاز میکند؟
موسوینژاد با اشاره به بدهیهای شهرداری به پیمانکاران بیان کرد: شهرداری اهواز به برخی پیمانکاران بدهکار است و میخواهد این بدهیها را تحویل شهرداری و شورای شهر بعد بدهد و برود، چه ضمانتی وجود دارد که شهردار بعد همین کار را انجام ندهد؟ وقتی شما پاسخگوی شهردار قبلی در بحث مطالبات پیمانکاران نبودید، چگونه شهردار آینده میخواهد بدهیهای شما را بپردازد؟ متأسفانه مافیاهایی وجود دارد که نمیگذارند.
وی با انتقاد از ناتوان ماندن شهرداری در اجرای پروژههای عمرانی گفت: چرا وقتی شهرداری اهواز ادعای بیپولی دارد، پروژههای عمرانی را آغاز میکند. در منطقه پنج، ۱۹ پروژه عمرانی کلید خورد که اکنون متوقف شده است. برای مردم این ناتمام ماندن پروژهها و آغاز پروژههای دیگر و جدید و سکوت ما در این زمینه نامفهوم است. با شفافیت و گفتمان باید سهم مردم را در این زمینه افزایش داد.
عضو شورای شهر اهواز به عزل و نصبهای اخیر در مجموعه شهر اهواز اشاره و عنوان کرد: برخی مدیران سازمانها و مسئولان مناطق شهرداری اهواز به نحو انتصاب تمام نیروهای خود را تغییر میدهند. اما در برخی بخشها باید برای هر تغییر نیرو استعلام صورت بگیرد. آیا خون برخی رنگینتر است؟ علت این دوگانگی چیست؟ معقتدم که این وضعیت نشانگر فساد اداری و نظارتی است.
موسوینژاد با اشاره به وضعیت و مشکلات بهداشتی برخی مناطق شهر اظهار کرد: تعجب میکنیم که علیرغم وجود سازمان یا معاونت بهداشت در اهواز این نهاد در مقابل خرابکاریهای شهرداری و فاضلاب اهواز هیچ واکنشی نشان نمیدهد. در ملاشیه، گلدشت، مندلی، عین۲، کوی سیاحی، زرگان و … خروجی فاضلاب کجاست؟
اتوبوسهای ناوگان شهری در گرمای شدید بدون کولر فعالیت می کنند
به گزارش ایسنا؛ مریم ابریشمکار دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: با توجه به گرمای شدید و بیسابقه استان خوزستان و معضلات ناشی از این موضوع برای شهروندان، انتظار میرود محوطهها و معابر عمومی مجهز به وسایل و تجهیزات خنککننده باشند.
وی ادامه داد: در بازدیدی که هفته گذشته از چند دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی اهواز داشتیم، مشاهده شد که این اتوبوسها در گرمای شدید بدون کولر فعالیت می کنند و شهروندان در این اتوبوسها ناچار به پایین کشیدن شیشههای اتوبوس می شوند که در واقع همین گرمای شدید در اتوبوس، رنج مردم را دو چندان میکند. با توجه به وضعیت اقتصادی مردمی که از ناوگان اتوبوسرانی استفاده میکنند باید رسیدگی به اتوبوسها مورد توجه قرار بگیرد.
این عضو شورای شهر اهواز با اشاره به لزوم تجهیز پارکها و معابر عمومی به آبسردکن بیان کرد: هیچ پارکی در اهواز که مجهز به آبسردکن باشد، مشاهده نشده است. همچنین با توجه به اینکه برخی از مغازهداران، اقدام به نصب بستههای مهپاش جلوی درب مغازهها کردند که این دستگاه علاوه بر خنکسازی به کاهش آلودگی نیز کمک میکند، پیشنهاد میشود تسهیلات تشویقی در اختیار مغازهدارانی که از این دستگاهها استفاده میکنند، قرار بگیرد زیرا مزایای دستگاههای مهپاش در واقع برای شهروندان و عابران است.
ابریشمکار به نامناسب بودن وضعیت برخی زمینهای ورزشی در سطح اهواز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم و همچنین اینکه در مناطق کمبرخوردار مردم به علت وضعیت مالی خود قادر به فرستادن فرزندان خود به کلاسها و دورههای اوقات فراغت نیستند، باید برای تعمیر این اراضی ورزشی تدابیری اندیشیده شود.
سرنوشت ۶ هزار متر اراضی گرانقیمت ساحلی در دست ستاد فرمان امام چه شد؟
به گزارش ایسنا؛ جمشید سلحشور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور خود، اظهار کرد: با توجه به نهضت آسفالت که در دوره چهارم شهر صورت گرفت، گمان میشد که حداقل از نظر آسفالت در سطح شهر مشکلی وجود نداشته باشد اما متأسفانه در بحث آسفالت، نه در مناطق جدید بلکه در مناطق قدیمی نیز مشکل داریم.
وی ادامه داد: در منطقهای مانند ملاشیه، بدون در نظر گرفتن مشکلات فاضلاب و سایر مشکلات این منطقه که بیداد میکند، حداقل میتوانیم بحث آسفالت این منطقه را انجام دهیم. امید است که توجه ویژهای به آسفالت ملاشیه شود.
این عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: حدود سه سال پیش بحث احداث هتل پنج ستاره در اهواز کلید خورد و جلسات و پیگیریهای بسیاری در این زمینه انجام و در نهایت حدود شش هزار متر از اراضی بسیار خوب و گرانقیمت بلوار ساحلی برای ساخت این هتل در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قرار گرفت اما سرنوشت این پروژه چه شد؟
سلحشور ادامه داد: با وجود اینکه شش هزار متر زمین شهرداری را به ستاد اجرای فرمان امام(ره) دادیم و هزینهها و پیگیریهای زیادی برای احداث این هتل انجام گرفت اما هنوز هیج کاری انجام نشده است. اگر قرار است هتلی در کار نباشد، حداقل زمین واگذار شده را بازگردانند زیرا جزو اموال شهرداری و در واقع متعلق به مردم است.
وی اظهار کرد: همچنین در حوزه حفظ آثار دفاع مقدس جهت احداث یک مجموعه بزرگ در این حوزه ۱۰ هزار هکتار زمین به یکی از ارگانها واگذار شد و این بخش وعده داد که سالیانه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کند.
عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: با وجود واگذاری زمین، این دستگاه نه تنها هزینهای برای این پروژه نکرد بلکه از شهرداری انتظارات زیادی داشتند تا به طرح و برنامههای آنها کمک کند و شهرداری نیز سالیانه حدود دو میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کرد اما متأسفانه هنوز حتی مطالعات پروژههای مذکور انجام نشده که جای سؤال دارد.
هیچ اعتباری از محل اوراق مشارکت به پروژه قطار شهری تزریق نشده است
سلحشور عنوان کرد: شورای چهارم تا کنون دو مرتبه و هر بار به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را برای پروژه قطار شهری اهواز تصویب کرده است. در مرتبه نخست، سازمان قطار شهری نتوانست این اوراق را به فروش برساند و مجددا پارسال این موضوع به تصویب رسید. اما همچنان هنوز حتی یک ریال از این اوراق را به فروش نرساندند. نمیشود که وقت شورا با اینگونه مصوبات گرفته شود و به مردم امید واهی داده شود.
وی ادامه داد: از محل این اوراق هیچ اعتباری به پروژه قطار شهری اهواز تزریق نشد. در صورت عدم تزریق اعتبار به این پروژه، عملا هیچ کاری در پروژه مذکور انجام نخواهد شد.
عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: با وجود اینکه بارها بحث احداث یک ساختمان آبرومند و شکیل برای شهرداری اهواز را مطرح کردیم اما نمیدانیم که چرا شهرداری توان آغاز پروژه احداث این ساختمان ارزشمند را ندارد. امید است که این ساختمان به عنوان باقیات و صالحات برای آیندگان احداث شود.
سلحشور با اشاره به پروژههای عمرانی ناتمام شهرداری اهواز، بیان کرد: پروژه شهید بندر، پروژه پل ولایت و دیگر پروژههایی که اکنون ناتمام ماندهاند، باید مورد توجه قرار بگیرند. اگر شهرداری میخواهد پروژه عمرانی انجام دهد، در وهله اول باید این پروژههای نیمهتمام را تکمیل کند. همچنین در بحث ترافیک شهری، تقاطع غیرهمسطح پهلوان در کیانپارس، با وجود پیگیریهای زیاد هنوز عملیاتی نشده، عدم همکاری شرکت برق و مسائل دیگر موجب شد که این پروژه بخوابد و در این منطقه اکنون معضل ترافیک داریم.
انتصابات اخیر شهرداری اهواز از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد
به گزارش ایسنا؛ هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز نیز با اشاره به انتصابات و جابجاییهای اخیر در مجموعه شهرداری، اظهار کرد: با وجود اینکه این انتصابات به شورای شهر نسبت داده میشود اما برای این جابجاییها هیچگونه هماهنگی صورت نگرفت و نظر شورا در این زمینه خواسته نشد.
وی اظهار کرد: اگر انتصابات و جابجاییهای اخیر در شهرداری متناسب با مسائل شهر، شهروندان و شهرداری انجام گرفته باشد، هیچ اشکالی ندارد اما در غیر اینصورت قطعا شورا ورود و اعلام نظر خواهد کرد و این مساله را از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.
رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: در رابطه با افراد ناکارآمدی که در شهرداری اهواز وجود دارند، نظر شورا بر جابجایی این افراد بود. اما چه دلیلی دارد که با این انتصابات در روزهای پایانی دوره چهارم شورا هم شهر اهواز و هم شهرداری و شورای بعدی دچار چالش شوند. قطعا شورا تا آخرین روز کاری خود بر اساس قانون و مسائل و منافع شهر ناظر عملکرد شهرداری خواهد بود و پس از این شهرداری باید در بحث انتصابات بر اساس قانون و با حفظ مسائل شهر و شهرداران عمل کند.
شیرمردی به قرادادهای رفت و روب مناطق شهری اشاره و اظهار کرد: باید در رابطه با این قراردادها ارزیابیهای لازم صورت بگیرد. برخی مناطق اهواز که جزو حوزه استحفاظی شهر هستند در این قراردادها لحاظ نشدهاند که این مساله باید بررسی شود.
به گزارش ایسنا، در ادامه نماینده شورایاری ملاشیه با انتقاد شدید از عملکرد شورای چهارم و شهرداری اهواز در بحث خدماتدهی به این منطقه اظهار کرد: منطقه ملاشیه با ۷۰ هزار نفر جمعیت، محروم از یک متر آسفالت، فضای سبز، پارک و هرگونه خدمات شهری است.
در ادامه با اعتراض شدید یکی دیگر از اهالی ملاشیه نسبت به وضعیت آسفالت این منطقه مقرر شد موضوع آسفالت منطقه ملاشیه در دستور کار کمیسیون عمرانی شورای شهر قرار بگیرد.
در ادامه شورا وارد دستور کار اول جلسه با موضوع اصلاح بهای خدمات کارشناسی سازمان آتشنشانی شد.
افزایش دو برابری بهای خدمات کارشناسی آتشنشانی در ساخت و سازهای شهری
سیدناصر موسوی نژاد عضو شورای شهر اهواز با اشاره به این موضوع اشاره کرد با توجه به افزایش سرسامآور قیمتها، بحث افزایش چهار برابری بهای خدمات کارشناسی سازمان آتشنشانی در ساخت و سازهای شهری در دستور کار کمیسیون مربوطه در شورای شهر اهواز قرار گرفت که با توجه به مخالفت اعضای کمیسیون، بهای این خدمات در این سال با مصوبه شورای شهر افزایش حدود دو برابری یافت.
وی ادامه داد: خدمات کارشناسی سازمان آتشنشانی تنها یک بار و آن هم بابت هر ساخت و سازی که انجام میشود اخذ میشود.
چه دلیلی دارد که آتشنشانی بابت ایمنی از مردم عوارض بگیرد؟
اسکند زنگنه دیگر عضو شهر اهواز به عنوان عضو مخالف با این لایحه افزایش بهای خدمات کارشناسی سازمان آتشنشانی اظهار کرد: وظیفه اصلی سازمان آتشنشانی حفظ ایمنی و رعایت اصول ایمنی شهروندی است. معقتدم اگر بحث منبع مالی در این جا وارد شود، این سازمان از وظیفه ذاتی خود عدول میکند.
وی تصریح کرد: متأسفانه سیستم اداری ما به سمت و سویی حرکت میکند که فساد اداری در حال نهادینه شدن در آن است. چه دلیلی وجود دارد که بابت ایمنی از مردم عوارض بگیرید. مردم اتنتظار دارند این عوارضی که از آنها گرفته میشود افزایش نیابد اما هر روز در حال افزایش این عوارض هستیم.
این عضو شورای چهارم شهر اهواز ادامه داد: وقعیت این است که در حدود چهار ساله عمر شورای چهارم، عوارض مردم را افزایش دادیم و به میزانی بخشی از عوارض افزایش یافت که هیچ توجیه منطقی بابت آن وجود نداشت و دیدیم که مردم هم جواب ما را دادند. بنابراین معتقدم وقتی وضعیت مالی یک سیستم ناسازگار است، آن سیستم به دنبال هزینهکرد بیخود میرود.
زنگنه افزود: این مسائل مادی هیچ سنخیتی با وظایف ذاتی آتشنشانی ندارد. بنابراین خواهشمندم که شورا به لوایح این چنینی رأی ندهد. علاوه بر این در چهار سال گذشته شاید حدود ۲۰ مرتبه راجع به دفن اموات تذکر دادم. در اهواز بابت دفن اموات چهار میلیون تومان میگیرند اما وقتی که پیگیری میکنیم میبینیم که مدیرعامل آرامستانها به ایتالیا سفر کرده است. چرا و تحت عنوان چه مأموریتی این فرد به ایتالیا سفر کند؟
دست دولت بابت کمک به شهرداری کوتاه شده است
به گزارش ایسنا؛ غلامرضا سبزعلی به عنوان موافق لایحه افزایش بهای خدمات کارشناسی سازمان آتشنشانی اظهار کرد: ما شریک مال مردم نیستیم اما دولت خود را در مال مردم شریک کرده است. به طوری که بابت هر واحد مسکونی که به فروش میرسد باید ۲۵ درصد مبلغ فروش بابت مالیات به دولت پرداخت شود.
وی ادامه داد: شهرداری ناچار است با همین عوارض بودجه خود را به گردش در بیارود زیرا دولت هیچ پولی به شهرداری نمیدهد. نمیدانیم عمد یا غیرعمد اما دست دولت بابت کمک به شهرداری کوتاه شده است.
به گزارش ایسنا؛ جانعلی خورشیدی دیگر عضو شورای شهر به عنوان موافق این لایحه بیان کرد: سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از لحاظ ابزارهای کاری که در اختیار دارد، بسیار ناتوان است و حتی گاهی ماشینآلات آتشنشانی در محل حادثه استارت نمیخورد و یا شلنگ این خودورها قطع میشود.
استاندار خوزستان تخصیص بودجه برای تجهیز امکانات آتشنشانی اهواز را پیگیری کند
به گزارش ایسنا؛ ناصری دیگر عضو شورای شهر اهواز با اشاره به ضعف امکانات و تجهیزات آتشنشانی اهواز اظهار کرد: از استاندار خوزستان میخواهیم با توجه به حساسیت کار آتشنشانی و سروکار داشتن این سازمان با جان مردم، تخصیص بودجه از دولت برای تجهیز امکانات آتشنشانی شهرداری اهواز را پیگیری کند.
به گزارش ایسنا، ترابپور معاون پیشگیری آتشنشانی اهواز نیز اظهار کرد: بحث بهای خدمات کارشناسی سازمان آتشنشانی مصوبه سال ۷۷ هیات وزیران است. در سال ۸۹ این تعرفه در اهواز افزایش یافت و اکنون اهواز جزو معدود کلانشهرهای کشور است که بهای خدمات کارشناسی آتشنشانی بیش از هفت سال است که در آن افزایش نیافته است.
وی با اشاره به برخی امکانات آتشنشانی شهرداری اهواز افزود: اهواز تنها کلانشهری در کشور است که دارای نردبان ۵۴ متری است و تنها یک نردبان ۳۲ متری دارد. نردبان ۵۴ متری که در سال ۹۰ با مبلغ حدود یک میلیارد تومان قابل خریداری بود اکنون باید بابت خرید آن بیش از چهار میلیارد تومان هزینه شود.
شهرداری بدون اخذ عوارض چگونه میتواند شهر را اداره کند؟
به گزارش ایسنا، ابراهیم نوشادی معاون برنامهریزی و توسعه شهرداری اهواز نیز اظهار کرد: در شرایطی که تنها کمک دولت به شهرداری اهواز در سال گذشته، اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان بابت پروژه زردشت و همچنین ۲۵ میلیارد تومان به پروژه قطار شهری بود، شهرداری در صورت عدم اخذ عوارض چگونه میتواند شهر را اداره کند؟ هزینه نگهداشت شهری، شامل هزینههای جاری و هزینه نگهداری فضای سبز و … حدود ۴۹۰ میلیارد تومان است اما کل درآمدهای شهرداری در سال گذشته، ۶۳۷ میلیارد تومان بود که شاید حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیار تومان تهاتر است.
وی ادامه داد: شهرداری با عوارض و بهای خدمات شهری است که شهر را مدیریت میکند. بابت بهای خدمات کارشناسی سازمان آتشنشانی برای ساخت و سازها نیز در صورت تصویب لایحه افزایش این تعرفه در نهایت سالی ۵۰۰ میلیارد تومان عاید میشود در صورتی که ما در حال حاضر سالیانه ۲۰ میلیارد تومان بابت هزینههای آتشنشانی اهواز پرداخت میکنیم.
به گزارش ایسنا؛ در نهایت، بحث افزایش بهای خدمات کارشناسی سازمان آتشنشانی به تصویب شورای شهر رسید و مقرر شد میزان این افزایش نیز در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش ایسنا؛ همچنین دستور کار دوم این جلسه با موضوع مساعدت به آقای داوود رسولیزاده ورزشکار تکواندو جهت شرکت در مسابقات ۲۰۱۷ کره جنوبی، به تصویب اعضای شورا رسید.
دستور کار سوم نیز با بررسی موضوع غیبتهای شورا در سال ۹۵ – ۹۶ به علت کامل نبودن صورتجلسهها به جلسه آتی شورای شهر موکول شد.
همچنین بحث مرخصی هفت روزه از ۷ تا ۱۱ مردادماه شهردار اهواز به عنوان موضوع خارج از دستور کار جلسه مطرح و مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.
بحث مرخصی اعضای شورا در تعطیلات تابستانه نیز از موضوعات دیگری بود که در خارج از دستور کار مطرح و تا ۱۰ روز مرخصی اعضا مورد موافقت قرار گرفت.