جلسه شورای ورزش اهواز برگزار شد

به گزارش هورنیوز و به نقل از ایسنا ، در این نشست که امروز (شنبه) در فرمانداری اهواز برگزار شد، سیدعلی حسینی، رییس اداره ورزش و جوانان اهواز، اظهارکرد: با تصویب شورای معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان مقرر شد که ۱۰ درصد از بافت ها و اماکن ورزشی تغییر کاربری داده و به تجاری تبدیل شوند که از این طریق بتوان با درآمد پایدار، هزینه هیات های ورزشی تامین شود اما تاکنون این امر به کندی پیش رفته است و از شهرداری خواستاریم که به این امر توجه ویژه ای داشته باشد.

رییس اداره ورزش و جوانان اهواز گفت: ما جهت تامین هزینه ها و برگزاری مسابقات و همچنین اعزام ورزشکاران به صورت مرتب از باشگاه ملی حفاری ایران و امور ورزش شرکت ملی نفت مناطق جنوب کمک می گیریم و آقایان نجفی و یزدی به ما کمک کرده اند که از آن ها تشکر می کنیم ولی این زیبنده ما نیست که مرتب از سازمان ها کمک بگیریم و باید بتوانیم با درآمد پایدار از پس هزینه ها برآییم.

در ادامه این نشست مک‌ولی، مدیر ورزش شهرداری اهواز خطاب به رییس اداره ورزش و جوانان اهواز، عنوان کرد: طرح شما باید به عنوان لایحه به شورای کلانشهر اهواز برود و آن جا تصویب شود و پس از آن شهرداری با ابلاغ شورا می تواند در این زمینه کمک های لازم را به شما کند. این طرح با توجه به زمان کم شورای فعلی بهتر است با روی کار آمدن شورای جدید مطرح شود و مطمئن هستم با دید ورزشی شورای جدید، مساعدت لازم در این زمینه صورت می گیرد.

همچنین مینا بارانی، مسوول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان اهواز با اشاره به موانع و مشکلات عدم حمایت بانوان و کمبود اماکن ورزشی، گفت: از مسوولان شهرداری جهت راه اندازی ٢ پارک بانوان و تخصیص زمان لازم به بانوان و همچنین در اختیار قراردادن اماکن ورزشی اداره آموزش و پروش و استعدادیابی بانوان در مدارس، انتظار کمک داریم.

علی نجفی، مدیرعامل باشگاه ملی حفاری نیز در ادامه حمایت از ورزش بانوان به عنوان قشر ارزشمند جامعه را امری ضروری دانست و افزود: ما هموازه حمایت های لازم را انجام داده ایم و اکنون مدرسه آموزش فوتسالی برای خانواده های شرکت ملی حفاری در نظر گرفته ایم و حاضر هستیم این را تعمیم دهیم و بتوانیم به عموم مردم در این زمینه سرویس دهیم.

وی بیان کرد: ما تقریبا در ١٠ رشته ورزشی بانوان فعالیت داریم و در اماکن و سالن های ورزشی با محدودیت مواجه هستیم اما سعی می کنیم با برنامه ریزی و توسعه اماکن ورزشی بتوانیم به خانواده ها سرویس دهیم و در این بخش به صورت همه جانبه حمایت کنیم.

همچنین هدایت یزدی، مدیرعامل باشگاه مناطق نفت خیز جنوب، گفت: ما ٣٠ درصد‏ از بودجه ورزش مان را به بانوان اختصاص داده ایم و نگاه ویژه ای به این بخش داریم و به همان اندازه که اماکن و سالن های ورزشی مان در اختیار آقایان هست، در اختیار بانوان نیز قار داده می شود. در در بخش همگانی و قهرمانی فعالیت می کنیم و ان شاءالله بتوانیم با برنامه ریزی اصولی، گام های موثری در این بخش برداشته و خدمت کنیم.

در ادامه نیز عبیات، معاون تربیتی اداره کل آموزش و پروش ناحیه یک اهواز، عنوان کرد: همواره در بخش ورزش و خصوصا ورزش بانوان با محوریت دانش آموزان پیش قدم بوده ایم و اغلب اماکنی که در اختیار داریم، با این که در آمد آن ها کفاف تامین هزینه های خود را هم ندارند اما از این بخش حمایت کرده ایم و این آمادگی را برای حمایت از خانواده ها و بانوان را داریم.

در پایان نیز علی بویری، سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اداری فرمانداری اهواز از عدم حضور فرماندار که به دلیل جلسه ای در استانداری در این نشست حاضر نبود، عذرخواهی کرد و گفت: مهمترین شورا در هر شهرستانی، شورای ورزش و جوانان است که دولت نگاه ویژه ای به این بخش دارد. ورزش در حوزه سلامت جامعه بسیار موثر است و باید همه ارگان ها و ادارات از این امر حمایت کنند. همچنین ادارات باید مصوباتی که در این جلسات مطرح می شوتد را به صورت جدی پیگیری کنند.

وی در ادامه افزود: پروسه تغییر کاربری تاکنون زمان بسیاری برده است و ان شاءالله شورا و شهرداری نظرش را سریعا اعلام کند و اگر منع قانونی در این زمینه وجود دارد، آن را اعلام کنند و اگر هم مشکلی نیست، این امر وارد فاز اجرایی شده تا کمک ویژه ای به ورزش شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اداری فرمانداری اهواز گفت: بخش بانوان بسیار حائز اهمیت است و از ادارات و سازمان ها می خواهیم همواره در کنار ورزش باشند. همچنین از شهرداری می خواهیم نگاه ویژه ای به راه اندازی پارک بانوان داشته باشد و با در اختیار قرار دادن زمان هایی به اداره ورزش و جوانان، مساعدت ویژه ای در این زمینه داشته باشند.

https://hoorkhabar.ir/661994کپی شد!
273
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.