سرانه ۱۴۰۰ تومانی هر دانش آموز دوای کدام درد در بحث آموزشی است؟

به گزارش هورنیوز با آغاز فصل پیش ثبت نام مدارس بار دیگر بحث گرفتن یا نگرفتن شهریه و وجوه تحت عناوین مختلف مانند کمک به مدرسه داغ شده است.

مسئله کسری بودجه آموزش و پرورش در طی سالیان گذشته و به تبع آن کاهش  سطح آموزش در مراکز اموزشی به ویژه مدارس دولتی آسیب های جدی را به همراه داشته است از همین رو تأمین هزینه های بخشی از مدارس تحت عنوان هیئت امنایی به مردم واگذار شده است.

همواره با زیر سؤال بردن وجوه دریافتی از سوی مدارس سعی می شود تا توپ این بی توجهی به بخش آموزش در زمبن مدیران برده شود.

روز گذشته نیز محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در شورای اداری استان اظهار کرد: اعتباری که سال تحصیلی گذشته برای یک میلیون دانش آموز به آموزش و پرورش تخصیص داده شد،  یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است یعنی یک هزار و ۴۰۰ هزار تومان برای هر دانش آموز آیا مشکلات اساسی که آموزش و پرورش با آنها دست به گریبان است با این مبلغ جزیی قابل حل است.

وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش خوزستان از سال ۷۱ تا ۸۱، به مدت ۱۰ سال مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از شرکت‌ها، کارخانجات و شهرداری‌ها مطالبات دارد و حال باید پرسید که چرا باید معلم ما ساعت‌ها بدون داشتن یک صندلی مناسب سرپا بایستد، اما ۲۰۰ میلیارد پول آموزش و پرورش توسط شرکت‌های بدهکار پرداخت نشود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از نهادها ۵۰۰ میلیارد تومان از عوارضی که از مردم به نام آموزش و پرورش دریافت می‌کند در حساب سرمایه گذاری قرار داده است و سودش را می‌گیرد و همه اینها به علت این است که آموزش و پرورش اولویت اول هیچ دولتی نیست.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید به اولویت اول دولت‌ها تبدیل شود،گفت: ذهن مردم و مسئولان باید درگیر مسائل آموزش و پرورش شود و اگر این اتفاق بیفتد تمامی مشکلات ما حل می‌شود و باید بدانیم وقتی جامعه دچار تکامل می‌شود که در درون آموزش و پرورش تغییر، تحول و تکامل ایجاد شود.
نامه‌هایمان مورد حمایت قرار دهند.

https://hoorkhabar.ir/660131کپی شد!
129
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.