جهالت ریشه گرفتاری جامعه امروز

هورنیوز – حجت الاسلام احمدرضا حاجتی عصر امروز در جمع طلاب شهرستان به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: فرشتگان تا لیالی شب‌های قدر و احیای آن از تکان خوردن شیاطین جلوگیری و به آنها اجازه نمی‌دهند و همه شیاطین در غل و زنجیر بسته می‌شوند.

وی ادامه داد: جوانان از این فرصت پیش آمده برای بردن لذت از عبادت‌های خود در ماه مبارک رمضان و رسیدن به قله کمال معنوی استفاده کنند که این از فضیلت‌های بزرگ این ماه به حساب می‌آید.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای دوری انسان از اعمال مکروه و حرام و همچنین فرصتی برای خودسازی است که با انجام این موارد، چشمه‌های معرفت بر روی انسان باز خواهد شد.

حاجتی با تاکید بر اینکه جهالت ریشه گرفتاری امروز جامعه است، عنوان کرد: عدم آگاهی از نعمت خداوند متعال ‌و جهالت از بزرگترین مشکلات به حساب می‌آید و با وجود آن امکان استفاده از فرصت‌های طلایی برای رسیدن به کمال وجود ندارد.

وی اظهار کرد: هر مقدار که علم بشری و تکنولوژی‌های نوین توسعه یابد، جهالت انسان نیز با آن افزایش می‌یابد، اما اگر علم و دانش را با آگاهی دینی پرورش یابد، این مساله پدید نخواهد آمد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول رحمت، مغفرت و برکت است که انسان باید با تمام توان از آن استفاده و بهره ببرد، چرا که در این ماه درب‌های جهنم بسته و از طرفی درب‌های بهشت باز است.

https://hoorkhabar.ir/659858کپی شد!
86
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.