رتبه نخست خوزستان در تولید گندم تا این لحظه/خرید گندم به نرخ تضمینی در خوزستان از مرز ۱٫۶میلیون تن گذشت

هورنیوز خرید گندم که از نیمه دوم فروردین ماه در خوزستان شروع شده ، همچنان ادامه دارد و بخش مهمی از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به سیلوهای سرپوشیده و انبارهای روباز استان انتقال یافته است.
بر این اساس تاکنون بیش از ۹۰درصد گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان خوزستان خریداری شده و فقط مقدار کمی باقی مانده که در حال انتقال به مراکز خدمات روستایی و سیلوهای گندم می باشد.
هرکیلوگرم گندم معمولی ۱۳هزار ریال و گندم دورم ۱۳هزار و ۳۰۰ریال است که به صورت نقدی از کشاورزان خریداری و توسط شعب بانک کشاورزی به حساب آنان واریز می شود.
پیش تر سازمان جهادکشاورزی خوزستان پیش بینی کرده بود در سال زراعی ۹۶- ۹۵حدود یک میلیون و ۷۰۰هزار تن گندم در استان تولید شود که از این میزان یک میلیون ۲۰۰هزار گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان خریداری خواهد شد.
مصرف سالانه گندم در استان ۴٫۷میلیون نفری خوزستان ۶۰۰هزار تن است و بقیه گندم تولیدی استان مازاد بوده و به سایر استان های کشور انتقال می یابد.
تاکنون استان خوزستان از نظر خرید گندم به نرخ تضمینی رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۴٫۵میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و آبزیان به ارزش بیش از ۶۰هزار میلیارد ریال تولید می شود که از این حیث رتبه نخست را در کشور دارا می باشد.
سازمان جهادکشاورزی خوزستان پیش بینی کرده است با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری ، میزان سالانه تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان به رقم خیره کننده ۲۵میلیون تن خواهد رسید.

https://hoorkhabar.ir/659845کپی شد!
96
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.