توانمندسازی خانواده های تحت پوشش از اولیت های ما است/رتبه نخست خوزستان در مشارکت های مردمی

به گزارش هورنیوز مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه رویکرد این کمیته توانمندسازی خانواده های نیازمند سطح استان است، اظهار داشت: سه محور اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی الگوی این کمیته است.

وی ادامه داد: در محور اقتصادی در تلاش هستیم تا به سمت کسب و کارهای کوچک متناسب با شرایط خانواده های تحت پوشش و موقعیت جغرافیایی و مکانی سوق پیدا کنیم.

موصلی با اشاره به اینکه توسعه و افزایش سهم مردم در کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان از دیگر اولویت های ما است، گفت: برنامه های مختلفی مانند توسعه خدمات،اشتغالزایی، مسکن نیارمندان و مسائل فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

موصلی با بیان اینکه توسعه فرهنگ قرض الحسنه یکی از ضروریات است، خاطر نشان کرد: درحال حاضر این امکان فراهم شده تا خیران سپرده های خود را در صندوق قرض الحسنه امدا ولایت بگذارند تا تسهیلات با بهره سه درصد در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا این کارمزد به یک درصد هم کاهش یابد، ادامه داد: این صندوق در سال گذشته هشت هزار و ۶۰۰ وام معادل ۲۴ میلیارد تومان به نیازمندان تحت پوشش تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان با بیان اینکه ۱۰۱هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی خوزستان هستند، خاطر نشان کرد: ۸۵هزار خانواده کمک معیشت بگیر هستند؛درواقع ۵درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته هستند.

وی با بیان اینکه ۶۰درصد افراد تحت پوشش زنان سرپرست خانوار هستند، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۵هزار و ۴۷۰ فرصت شغلی با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان  ایجاد شد.

موصلی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان رتبه نخست اشتغالزایی در سامانه رصد را کسب کرده است، ادامه داد: تلاش ما بر اینست که در حوزه عرضه و فروش محصولات تولیدی نیز مؤثرتر وارد شویم.

وی با اشاره به طرح اکرام ایتام و اطعام نیازمندان توضیح داد: در استان خوزستان پیش از ماه رمضان حدود ۳۴هزار نفر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با اعتبار ۲۴میلیارد تومان تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان با بیان اینکه خوزستان رتبه نخست را مشارکت های مردمی به دست آورده است، گفت: یکی از برنامه های ما در ماه رمضان توسعه طرح اکرام ایتام است.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد بیش از ۹۰درصد حامیان در ماه مبارک رمضان جذب این طرح می شوند. در هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان که از میلاد امام حسن مجتبتی(ع) تا شهادت امام علی(ع) است، در تلاش هستیم این طرح را تا حد ممکن توسعه دهیم.

 

https://hoorkhabar.ir/659781کپی شد!
118
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.