عملیات تروریستی در مجلس با کشته شدن تروریست‌ها پایان یافت/ اورژانس: امروز جمعاً ۱۲ نفر شهید و ۴۲ نفر دیگر مجروح شده‌اند

به گزارش هورنیوز در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۱۷ خرداد) مقننه، افرادی ناشناس در داخل مجلس تیراندازی کرده‌اند همچنین گروهی دیگر از تروریست ها با حمله به حرم اما م خمینی(ره) دست به اقدامات تروریستی زدند. اخبار لحظه به لحظه از این حوادث را در ذیل بخوانید:
سرپرست اورژانس کشور  از شهادت ۱۲ شهروند و مجروحیت ۴۲ نفر بر اثر حملات تروریستی تهران خبر داد.
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول سیما، با اشاره به عملیات تروریستی امروز تهران، گفت: مهاجمان امروز با پوشش زنانه وارد مجلس شدند. در این عملیات تروریستی ۲ نفر شهید شدند و بیش از ۳۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

وی افزود: نیروهای امنیتی در سراسر کشور در حال آماده‌باش هستند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: نیروهای ویژه نیروی انتظامی(نوپو) نیز با هماهنگی سپاه پاسداران وارد مجلس شدند و منطقه‌ای که ترویست‌ها در آن حضور دارند در کنترل است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: تروریست‌ها در محاصره هستند و تا ساعات آینده این موضوع تمام خواهد دشد.

دو تروریست توسط سپاه پاسداران بازداشت شدند
منابع غیررسمی خبر دادند: نیرو‌های رهایی گروگان سپاه پاسداران موفق شدند ۲ تروریست‌ را در حرم امام بازداشت کند. این خبر هنوز توسط مقامات رسمی تایید نشده است.
منابع خبری گفته‌اند: تیم رهایی گروگان سپاه با نفوذ به میان تروریست‌ها در داخل مجلس، موفق شدند یکی از ۴ تروریست را به هلاکت برسانند. این خبر توسط هیچ مقام رسمی‌ای تایید نشده است.
منابع خبری به خبرنگاران مستقر در مجلس گفته‌اند: تاکنون در عملیات تروریستی در مجلس، ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند و هم‌اکنون ۴ نفر نیز در طبقات بالایی گروگان گرفته شده اند. منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند و برخی منابع نیز آن را نادرست می‌دانند.
برگزاری نشست شورای تأمین استان تهران در پی تیراندازی در مجلس و حرم امام(ره)
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع تیراندازی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) را بررسی می‌کنیم.
وی افزود: امکان تشکیل جلسه شورای تامین استان تهران وجود دارد.
اوضاع تحت کنترل است
هدایت اله خادمی نماینده مردم خوزستان درباره تیراندازی در مجلس بیان کرد : هم اکنون دربهای مجلس بسته شده و کسی اجازه ورود و خروج ندارد.
وی ادامه داد: هنوز تعدادی افراد مسلح در ساختمان مجلس هستند و درهای صحن بسته شده و نمایندگان به بحث مسائل در دستور کار مشغول هستند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: چند نفر مسلح به مجلس وارد شده اند و مدام تیراندازی میکنند و الان به سمت اتاق های نمایندگان رفته اند و فعلا این افراد دستگیر نشده اند.
خادمی گفت: تعدادی در ساختمان تیر خورده اند ولی اطلاعی از جزئیات نداریم .
تاکنون چندین نفر در این حادثه مجروح شده و توسط تیم‌های امدادی به بیمارستان‌های اطراف حرم منتقل شده‌اند. تحقیقات در این رابطه همچنان ادامه دارد.

برخی گزارش ها حاکیست در پی تیراندازی که در محوطه بیرون از حرم امام(ره) رخ داده فرد مهاجم خود را منفجر کرده است.

گفتنی است تیم‌های چک و خنثی و نیروهای آتش نشانی در اطراف حرم امام خمینی (ره) حضور دارند.

همچنین ۳ فرد مسلح حدود ساعت ۱۰:۱۵ صبح امروز با مراجعه به درب شماره یک مجلس شورای اسلامی با مأموران حفاظت مجلس درگیر شده اند.

طی این درگیری، چند نفر از مأموران حفاظت مجلس و مراجعه کنندگان مجروح شده اند هنوز اطلاعی از هویت و تعداد دقیق ضاربان در دسترس نیست.

همچنین در پی این درگیری، درب‌های ورود و خروج خبرنگاران به راهروهای مجلس بسته شده است و تعدادی از نمایندگان نیز برای بررسی موضوع از صحن علنی مجلس خارج شده‌اند.

گفته می شود ضاربان به سمت ساختمان شمالی مجلس که دفتر نمایندگان در آن قرار دارد، حمله کرده و اکنون در آن مستقر هستند.

محدودیت رفت و آمد خودروها در اطراف بهارستان

از سوی دیگر در خیابانهای اطراف مجلس محدودیت های عبور و مرور حاکم شده است.

تیراندازی قطع شده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با مهر گفت: تیراندازی ها قطع شده و محیط در اختیار نیروهای امنیتی است، نیروهای سپاه در همه نقاط مجلس مستقر هستند.

لاریجانی به صحن مجلس آمد

علی لاریجانی که از صبح امروز در صحن علنی مجلس حضور نداشت، دقایقی قبل به صحن آمده و ریاست را از مسعود پزشکیان تحویل گرفت.

https://hoorkhabar.ir/659537کپی شد!
358
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.