در صورت عدم همکاری پیمانکار فعلی با کشاورزان برای تغییر آن اقدام می شود

آیت الله عبدالکریم فرحانی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با فارس گفت: ما دنبال افزایش سطح طرح، به بیش از ۵۵۰۰هزارهکتار هستیم ولی اگر مجریان طرح ضعیف عمل کنند این امر محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: موسسه جهاد نصر باید در اجرای پروژه مهم ۵۵۰هزارهکتار دقت لازم را اعمال و در عملکرد خود تجدید نظر کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به موسسه جهاد نصر متذکر شد: در صورت همکار ی نکردن موسسه جهاد نصر در اجرای صحیح طرح مقام معظم رهبری بر خلاف میل باطنی خود و درجهت جلب رضایت کشاورزان همچنین صیانت از طرحی که نام رهبر عزیز انقلاب را یدک می‌کشد با کمک نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری و در اسرع وقت، به منظور تغییر پیمانکار و مجریان طرح ۵۵۰هزارهکتاری (موسسه جهاد نصر) اقدام خواهد شد.

آیت‌الله فرحانی تصریح کرد: میلیاردها تومان جهت ساخت انهار بتنی به صورت غیر کارشناسی هزینه شده است، این در حالی است که کشاورزان قادر به استفاده از این انهار نیستند و برای تخریب و ساخت مجدد آنها باید دو برابر هزینه مجدد کرد.

وی فزود: این نوع اعمال هدر دادن اموال بیت‌المال المسلمین و با توجه به کمبود اعتبارات در کل کشور یک فاجعه بزرگ است.

آیت‌الله فرحانی ابراز امید‌واری کرد: مشکلات موجود طرح ۵۵۰هزارهکتاری سریعا مرتفع شوند در غیر این صورت بعد از دریافت گزارش کامل و در صورت تائید مطلب از طرف کمیته حقیقت یاب بنا به تکلیف شرعی و قانونی قطعا گزارشات کمیته حقیقت یاب را تقدیم رهبر عزیز و مقامات کشوری خواهم داد.

وی گفت: جای تاسف دارد در شرایطی که رهبر عزیز همیشه بخش کشاورزی را اساس اقتصاد مقاومتی اعلام کرد، صدها هکتار به دلیل عدم لایروبی نابود و کشاورزان بیکار و معیشت صدها خانوار به خطر افتاده است.

آیت‌الله فرحانی از مدیران سازمان آب و برق درخواست کرد: هر چه زودتر نسبت به لایروبی زهکش‌های مذکور اقدام و کشاورزان را از این فلاکت نجات دهند.
وی با اشاره به طغیان زهاب های سازمان آب و برق، در سال گذشته و زیر آب رفتن اراضی کشاورزی عنوان کرد: در سال‌جاری نیز، محصول کشاورزان دشت آزادگان در همان شهرستان و در منطقه‌ای دیگر به دلیل عدم لایروبی و طغیان زهاب‌ها نابود شد، که جای تاسف دارد و غیر قابل قبول است.

آیت‌الله فرحانی با انتقاد شدید از نحوه‌ای مدیریت سازمان آب و برق خطاب به استاندار گفت: کشاورزان ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند، بنابراین فشار به اقشار ضعیف جامعه غیر قابل قبول و این امر برخلاف توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و آرما‌ن‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی از مدیر سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی دشت آزادگان به عنوان مسئول کمیته‌ حقیقت‌یاب بخش کشاورزی در خواست کرد: تا زمان رفع مشکلات کشاورزان به ویژه مشکل طغیان زهاب‌های سازمان آب و برق و تخریب اراضی کشاورزان منطقهجلیزی در دشت آزادگان در منطقه حاضر باشند.

آیت‌الله فرحانی، تسریع، دقت در ادامه فعالیت کمیته حقیقت‌یاب نسبت به پیگیری مطالبات کشاورزان و انتقال سریع گزارشات جهت پیگیری و ایجاد راهکارهای قانونی را از جمله وظایف کمیته حقیقت‌یاب عنوان کرد.

https://hoorkhabar.ir/659444کپی شد!
173
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.