جوانان خوزستان چشم انتظار تحقق وعده های رونق اقتصاد و اشتغال

به گزارش هورنیوز معضل بیکاری و اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردمی است، کشور ما دارای پتانسیل های بالقوه طبیعی و انسانی است که در صورت بالفعل کردن ان ها و جهت دادن ان ها به سمت تولید و منافع کشور میتواند گره گشای حل مشکلات بیکاری از این سرزمین باشد.

اشتغال در هر استان رابطه مستقیمی با شرایط اقتصادی و نوع تصمیم گیری مسئولان دارد و شاید به جرأت بتوان گفت پدیدار شدن مشاغل کاذب نخستین نمود از وضعیت معیشتی مردم است.

مقام معظم در همین خصوص فرمودند: اشتغال مسئله‌ی مهمّی برای کشور است. اگر اشتغال را مسئولین ما توانستند در داخل کشور به شکل مناسب تأمین بکنند، آسیب‌های اجتماعی هم کم خواهد شد، مشکلات گوناگون جوانها [هم] کم خواهد شد، آفتهای فراوانی که وجود دارد و ناشی از بیکاری و بیکارگی است [هم] کم خواهد شد. این‌همه که ما هزینه میکنیم برای مواجهه‌ی با موادّ مخدّر و قاچاق موادّ مخدّر و امثال اینها، بخشی از اینها ناشی از وجود بیکاری، وجود بیکاران و نبود اشتغال است. مسئله‌ی اشتغال خیلی مهم است! در درجه‌ی اوّل است.

متاسفانه نه دراین چند سال بلکه دهه هاست که ما برنامه جدی برای سامان دادن به اوضاع اقتصاد واشتغال در این منطقه نداریم و اگر هم در دوره ای اشتغال رونق داشته به صورت پایدار نبوده و با روند کاهشی مواجه شده است.

علی ای حال امیدواریم دولت دوازدهم با عزم جدی وبا سرلوحه قرار دادن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با برنامه وبا عزمی جهادی برای حل معضل بیکاری در این منطقه اقدام کند.

علی بحرینی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان چندی پیش با بیان اینکه اشتغال اولویت کاری همه دستگاه‌های اجرایی است، گفت: اکنون با یک جمعیت ۳۰۰ هزار نفری جویای کار مواجه هستیم که بخش عمده آنها دانش‌آموختگان جویای کار هستند چرا با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل در خوزستان  سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ به لحاظ نرخ بیکاری رشد داشته است؟

بحرینی با اشاره به تذکرات استاندار خوزستان مبنی بر اینکه خطر و تهدید اکنون آمریکا و تکفیری‌ها نیستند بلکه اقتصاد و اشتغال است، بیان کرد: هر دستگاه‌ اجرایی باید نقشه‌راهی برای اشتغال داشته باشد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که قطار شورای اشتغال روی ریل قرار نگرفته باشد باید جلسات کارگروه اشتغال هر هفته با برنامه‌ریزی و نقشه‌راه مشخص دستگاه‌های اجرایی برگزار شود و الزاما روسای دستگاه‌ها در جلسه حضور داشته باشند تا امسال با یک جهش اشتغال در استان روبه‌رو شویم.

به گزارش هورنیوز انتخابات اخیر زوایای فراوانی از مطالبات مردم را آشکار کرد؛ رأی حدود ۲۳ میلیون نفر به معنای اعتماد دوباره مردم به دولتی است که در چهار سال گذشته وعده های بسیاری در جهت حل مشکلات مردم داده است و عدم رأی بیش از ۱۸ میلیون نفر گویای آنست که مردم خواستار تحولی بزرگ در کشور به ویژه بخش اقتصاد و اشتغال هستند. حال سؤال اساسی آنجاست که آیا دولت بعد از آن همه وعده چرخ اقتصاد و اشتغال را به حرکت درمی‌آورد؟

https://hoorkhabar.ir/658675کپی شد!
107
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.