در دولت دوازدهم هوای خوزستانِ بی هوا را داشته باشید

به گزارش هورنیوز انتخابات ریاست جمهوری پس از چندماهِ پر فراز و نشیب و با تنش های بسیار به پایان رسید تا حجت الاسلام روحانی به عنوان منتخب مردم برای چهار سال آینده نیز رئیس جمهور باشد.

فارغ از کشمکش های بسیاری که بین دو جناح اصلی پیش آمد، نامزدهای بسیاری با حضور در خوزستان و بیان وعده های انتخاباتی خود سعی در جلب نظر مردم داشتند. چراکه خوزستان به علت وجود جمعیت بالا، تنوع قومیتی و … همواره به عنوان یک استراتژیک تلقی می شود.

حال که حجت الاسلام روحانی برای چهار سال دیگر در مسند ریاست قوه مجریه کشور قرار دارد بخشی از وعده های وی به مردم خوزستان بررسی می شود و انتظار می رود در دوره دوم، دولت و نمایندگان وی در استان تلاش بیشتری برای حل معضلات خوزستان بردارند.

جبران کم کاری در حل مشکل آب خوزستان را می کنیم

رئیس جمهوری با اشاره به این نکته که در خوزستان قدم‌های کوچکی را باهم برداشتیم و این استان سرزمین دلیران است، ادامه داد: خوزستان سرزمین فداکاری‌های شهید چمران است.

روحانی با اشاره به این‌که خوزستان محل فداکاری همه جوانان غیور در سراسر ایران است و ما باهم قدمی را برداشتیم، ادامه داد: برای آب خوزستان قدم‌های را برداشتیم اما هنوز راه طولانی در پیش داریم. مردم خوزستان، نخستین مصوبه دولت در سال ۹۶ طرح برنامه‌های خوزستان بوده است. ما در دولت ۱۲ این طرح‌ها را به ثمر می‌رسانیم.

رابطه مردم خوزستان با کشورهای همجوار بهتر می شود

وی با اشاره به این‌که با همکاری کشورهای منطقه می‌توان جلوی ریزگردها را گرفت، خاطرنشان کرد: مردم خوزستان باید رابطه نزدیک‌تری با کشورهای همجوار داشته باشند و ویزا بین ایران و عراق برداشته شود تا به راحتی رفت و آمد صورت گیرد.

سهم مردم خوزستان از منابع افزایش یابد

حجت الاسلام روحانی آموزش و اشتغال مردم خوزستان از طریق فعال‌کردن کارگاه‌های حرفه‌ای و مهارت‌های لازم به جوانان را نخستین طرح دولت دوازدهم برشمرد و گفت: هر طرح بزرگ صنعتی بخواهد اجرا شود، نخستین قدم این است که به مسائل محیط‌زیست خوزستان توجه شود و از مردم بومی استفاده کند. باید گازی که آلاینده‌هایش گرفته شده، به مصرف مردم خوزستان برسد.

وی با اشاره به این‌که من می‌دانم که پساب‌های کارون چقدر مردم را آزار می‌دهد، بیان کرد: باید گازی که آلاینده‌هایش گرفته شده به مصرف مردم خوزستان برسد؛ از طریق تسویه فاضلاب‌ها مشکل پساب‌های کارون را رفع خواهیم کرد.

۱۵۰۰ میلیارد تومان برای پایداری برق خوزستان در نظر گرفتیم

رییس جمهور گفت: یارانه دهک‌های پایین باید بیشتر شود، نظام تأمین اجتماعی عادلانه باید برقرار شود. برای پایداری برق خوزستان باید کار کنیم و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای پایداری برق گذاشته‌ایم.

یکی از اولویت های دولت من حل معضل محیط زیستی خوزستان است

روحانی با بیان اینکه ما می‌دانیم شما گرفتار ریزگرد در خوزستان هستید، خاطرنشان کرد: دل همه مردم ایران به خوزستان است. ما باید با ریزگردها مقابله کنیم. ما باید طرح ملی و فراملی برای ریزگرد اجرا کنیم و من قول می‌دهیم یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم محیط زیست خوزستان باشد.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: آن روز که ریزگرد برق و زندگی مردم خوزستان را در خطر انداخت، هم من و هم دکتر جهانگیری اشک ریختیم. اگر شما شب بیدار ماندید ما هم بیدار ماندیدم. من در کشورهای منطقه بودم؛ در مسیر بازگشت گفتند اول در خوزستان توقف کن؛ اما من گفتم به تهران می‌رویم و جلسه برای حل این کار تشکیل می‌دهیم بعد به اهواز می‌آییم.

وی با طرح این پرسش که آیا برای طرح کنترل ریزگرد در منطقه با کشورهای همسایه باید رابطه بهتر داشته باشیم یا به دنبال تقابل با منطقه و جهان باشیم؟٬ تاکید کرد: با همکاری کشورهای منطقه می‌توانیم جلوی ریزگردها را بگیریم.

حجت الاسلام روحانی پیش از این در سفرهای خود به خوزستان نیز از حل مشکلاتی همچون انتقال بی رویه آب، فرسودگی سیستم فاضلاب، لابروبی رودخانه هایی همچون اروند و کارون، اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری و بهبود شرایط اشتغال سخن گفت.

به گزارش هورنیوز مردم خوزستان امروز در جایگاهی قرار دارند که تجربه چهارساله مدیریتی رئیس جمهور را پشت سر و امید به آینده بهتر را پیش رو دارند از همین رو انتظار می رود دولت به اعتماد مردم لبیک گفته و برای حل برخی از این مشکلات همت کنند.

https://hoorkhabar.ir/658103کپی شد!
117
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.