نامزد پوششی، از سخره گرفتن اذهان عمومی تا ایجاد شکاف در ائتلاف

به گزارش هورنیوز  نامزد پوششی! این واژه ای بود که برای اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری به گوش مردم رسید و در رسانه ها تا جایی که می شد بازتاب داده شد.

هر دو طبف اصلاح طلب و اصولگرا از همان ابتدا قرار گذاشتند تا همگی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند و در مناظرات تا می توانند علیه هم سخنرانی کنند و سپس هر که اقبال کمتری داشت کنار برود.

ثبت نام انتخابات که آغاز شد از همان ها که قرار گذاشته بودند، رئیسی و قالیباف و زاکانی آمدند و بذرپاش هم موفق به ثبت نام نشد.

در کنار آنها یک اصولگرای دیگر نیز به نام میرسلیم حضور داشت. اما او قراری با جمنا نداشت و گفت تا آخر می ماند. در همین گیر و دار اسحاق جهانگیری، محمد هاشمی حسن روحانی نیز در انتخابات ثبت نام کردند.

از اول نیز مشخص بود که هاشمی و جهانگیری قصد دفاع از روحانی را دارند و با او رقابت نخواهند کرد. آنها دست رقیب را خوانده بودند.

مناظره ها که آغاز شد قالیباف به جهانگیری حمله کرد و گفت: این هم واقعا از پدیده های عجیب است که جنابعالی به عنوان معاون اول رئیس جمهور نامزد شدید آمدید البته حق شهروندی شما هست. شما می گویید رقیب هستید اما مردم باید قضاوت کنند! صداقت شما چند روز اینده قضاوت خواهد شد که شما هستید نیستید!

قالیباف در تمام روزهایی که هنوز انصراف نداده بود چندین بار به موضوع نامزد پوششی دولت حمله کرد و آن را بی اخلاقی دانست او در تمام مناظرات سعی کرد تا به دور از مباحث اخلاقی راهی را برود که پیش از این در ۸۸ احمدی نژاد رفته بود.

او از میراث احمدی نژاد استفاده کرد، عکس و نمودار آورد و سند رو کرد و گفت اسنادش موجود است.در مقابل اما در تمام مدت ابراهیم رئیسی اخلاق را رعایت کرد و بر پایه همان نامه ای که پیش از انتخابات به روحانی نوشته بود، پا را فراتر از اخلاق نگذاشت.

رئیسی در کمال ادب و متانت مناظره ها را پشت سر گذاشت اما در مقابل قالیباف تا می توانست آش ضد و خورد با جهانگیری و روحانی را شور کرد.

همه از مدت ها پیش منتظر انصراف هاشمی طباء و جهانگیری به نفع روحانی بودند. معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در حضور مردم شیراز از انصراف خود گفت هاشمی طباء اما گفته قصد کناره گیری ندارد! اما به روحانی رأی خواهد داد.

کمتر از ۷۲ ساعت به پایان این ماراتن سخت و نفس گیر باقی مانده اما بنظر می رسد هاشمی طباء و میرسلیم تاکنون تصمیمی مبنی بر کناره گیری از انتخابات ندارند تا هم شعور مردم را به سخره بگیرند هم باعث ایجاد انشقاق در ائتلاف های خود شوند.

https://hoorkhabar.ir/657774کپی شد!
137
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.