وقتی برنامه و تخصص جای خود را به رنگ و روغن پوسترها می دهد!
هورنیوز – روزهای قانونی تبلیغات انتخاباتی در سراسر کشور در حالی در گذر است که شاهد تبلیغات نامتعارف از سوی خیلی از کاندیدای شورای اسلامی شهر در کلانشهر اهواز هستیم.
پوسترها و کاتولوگ های رنگی و گریم کرده بسیاری از نامزدها به ویژه بانوان در عرصه انتخابات تبدیل به یک مد شده و این امر باعث شده که هدف، برنامه و تخصص جای خود را به چهره های فتوشاپ شده، بدهد.
متاسفانه این شیوه تبلیغات که از سنوات گذشته در عرصه سیاسی و انتخابی در سراسر کشور حاکم شده و به نوعی به پوسترهای رنگی و آرایش کرده نامزدها ، بله گفته شده، موجب به حاشیه رفتن توانایی ها و ظرفیت های درونی دیگر بانوان و اقایان کاندیدای شورای شهر شده است و مطمئنا به جایگاه زن که نصف مجتمع را تشکیل می دهد لطمه خواهد زد.
با مشاهده پوسترهای رنگی برخی نامزدهای در سطح شهر، سوالی در اذهان عمومی ایجاد می شود، که آیا چهره های آغشته به رنگ و روغن توان و یا فرصت حل و فصل مشکلات مردم را دارند؟
باید گفت که متاسفانه در این مدت زمان قانونی تبلیغات کاندیداها، گویی برخی به مسابقه زیبایی چهره فراخوانده شده اند و دراین میان بانوانی که برنامه و توانمندی اداره شهر را پا به پای مردان قدم برداشته اند و توانایی های خود را به اثبات رسانده اند، نباید اجازه داد که جایگاه آنان توسط برخی کاندیداها به واسطه تبلیغات “مد” گونه تهدید شود.
بهرحال امید می رود در زمان رای گیری همان آنان که دل در گرو ت سعه شهر و خوزستان دارند به این پوسترهای رنگ و لعاب شده غیرطبیعی «نه» قاطعی بگویند.
در ادامه باید تاکید کرد؛ یکی از مهم ترین معیارها برای سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور و بالطبع یک شهر میزان اهمیت و اعتبار برنامه ها و اهداف است که زنان نقش کلیدی در این شاخص ها دارند. طبعا حضور فعال و موثر زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور منجر به پیشرفت و توسعه یافتگی خواهد شد.
پس میزان مشارکت زنان در جامعه به ویژه در زمینه های اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و حتی سیاسی تا حد زیادی وابسته به برخورد و نگرش آن جامعه نسبت به زن می باشد که قطعا اگر روند ناصواب نوع تبلیغات رنگ و روغن شده پوسترهای برخی نامزدها اصلاح جدی نشود، در آینده شاهد ارائه چهره های عجیب و غریب در انتخابات شورای شهر خواهیم بود و مهم ترین نهاد ارائه و تصویب برنامه های مدیریت شهری به حاشیه خواهد رفت.
پس بهتر است رقابت به جای ظاهر افراد بر برنامه های ارائه شده توسط افراد باشد، تا بلکه فضایی برای احقاق حقوق و مطالبات شهروندان بعد از پایان انتخابات در شهر حاکم شود.