احمدی نژاد؛ بمب بدون تایمری که بقایی ضربه گیر اوست!

به گزارش هورنیوز ؛ روزها پیش از آنکه فضای کشور رنگ و بوی انتخاباتی به خود بگیرد، برخی از رجل سیاسی تحرکات اجتماعی بیشتری از خود نشان دادند که در این میان محمود احمدی نژاد زودتر از دیگران وارد گود شد.

رئیس دولت های نهم و دهم از ماه ها قبل با انجام سفرهای استانی برنامه ریزی شده با عنوان تببین خط امام و انقلاب به اکثر شهرهای شاخص کشور سفر کرد تا خود را از نخستین فردی که سودای ریاست جمهوری دارند، نشان دهد.

پس از مدتی همه چیز به یکباره تغییر کرد و پس از انتشار یک فایل صوتی از سخنان رهبر انقلاب در کلاس درس خارج، احمدی نژاد از بار دیگر تیتر یک رسانه ها شد، اما این بار شاید ورق به میل او برنگشت.

رهبر انقلاب در این فایل صوتی، بدون ذکر نام کسی، خبر از مشورت محمود احمدی نژاد با ایشان برای ورود به انتخابات پیش رو میدهند و ایشان نیز این کار را به صلاح او و کشور نداستند.

با این تفاصیل همه نگاه ها از احمدی نژاد به دور شد و وی نیز با صدور بیانیه ای رسماً از نظر رهبری اعلام طبعیت کرد، اما این طبعیت دوام زیادی نداشت.

احمدی نژاد ۲۰۱۷ این بار با مهره ی سوخته ای به نام بقایی پا به عرصه انتخابات گذاشت و با برگزاری نشست های خبری و همچنین حضور مشترک در جلسات مختلف، علناً حمایت خود را از حمید بقایی اعلام کرد، حمایتی که بازهم بر خلاف بیانیه خود احمدی نژاد مبنی بر عدم حمایت وی از فردی در انتخابات، حاکی بود.

احمدی نژاد این بار پا را از نقض بیانیه های خود نیز فراتر گذاشت و در ۲۳ فروردین ماه همراه با حمید بقایی، مقابل جشمان متعجب همگان، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت نام، هدف از این اقدام را تنها حمایت از بقایی عنوان می کند اما هر عقل سلیمی، ادعای فردی که نه تنها توجهی توصیه های پدرانه ندارد بلکه گفته های خودش را نیز در لحظه نقص میکند، حساب باز نخواهد کرد.

احمدی نژاد پس از حمایت از بقایی، خودش نشست خبری های او را مدیریت می کند، به جای او صحبت و اعلام موضع میکند و پس از گذشت چهارسال تازه به فکر پاسخگویی به ابهامات دولت های نهم و دهم می افتد.

با کنار هم قراردادن پازل های اقدامات احمدی نژاد در این مدت یعنی نقض بیانیه عدم حمایت وی از کسی در انتخابات، حضور در عرصه انتخابات و از همه مهمتر عمل برخلاف توصیه های رهبری، احمدی نژاد را به یک «بمب بدون تایمر» تبدیل می کند.

این بمب بدون تایمر هر زمانی که بخواهد، بدون توجه به صلاحدید خود و کشور تصمیم می گیرد و علاوه بر منفجر کردن خودش، صدماتی به چهره سیاسی و احتماعی جامعه وارد می کند.

در پایان شاید بتوان اینگونه نتیجه گرفت که بقایی ضربه گیری برای احمدی نژاد است و او شورای نگهبان را تنها مانع پیش روی خود میداند که در صورت عبور از این مرحله، تا پایان کارزار انتخاباتی باقی خواهد ماند، البته باتوجه به اظهارات روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر مفتوح بودن پرونده های احمدی نژاد و بقایی در دستگاه قضاء، احتمال تایید صلاحیت آنها پایین است.

https://hoorkhabar.ir/654213کپی شد!
223
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.