در بحث اشتغال زایی موفق نبودیم

هورنیوز – هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به مصوبه حقوق های ۲۴ میلیونی مدیران گفت: ای کاش ۲۴ میلیون نه بلکه ماهیانه ۱۰۰ میلیون به آنها می دادند و روزی یک کامیون غذا هم بخورند ولی دزدی نکنند، مشکل مملکت ما اختلاس و فساد اقتصادی است که مانند موریانه تار و پود آن را از بین برده  است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان این مصوبه را رد کرده است، افزود: وزیری که هزار کارخانه دارد آیا با ۲۰ میلیون به اینجارسیده است؟ به امیرکبیر گفتند چگونه مملکت را اداره کردی که فساد اقتصادی وجود نداشت گفت خودم دزدی نمی کردم معاونم را هم نمی گذاشتم دزدی کنند و او هم نمی گذاشت کسی دزدی کنند پس وضعیت خوب بود.

خادمی ادامه داد: اگر وزیر، وکیل، معاون و مدیر دزد نباشند وضعیت خوب می شود،  ماهی ۲۰۰ میلیون هم بدهند ولی دزدی نکنند ،مشکل ما اختلاس و رانت است که باعث می شود ماهیانه هزار میلیارد خرج شود.

وی با اشاره به بحران ریزگرد ها عنوان کرد:در جنگ ۸  ساله زیر ساخت های ما از بین رفت این در حالی بود که بعضی استان ها توسعه پیدا کردند جنگ تمام شد طرح بازسازی خوزستان شروع شد ولی توسعه جاهایی دیگر اتفاق افتاد از طرفی کارهای ضد محیط زیستی باعث از بین رفتن تالاب ها ،آسیب دیدن نفت، خشکسالی ها و عدم مدیریت درست باعث این بحران شد اکنون طرح کاشت بوته های گیاهی را در مرکز کانون ریزگردها شروع کردند و جوابش را شاید تا سه سال دیگر ببینیم .

نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به عملکرد روحانی  تصریح کرد: در این دولت اشتغال زایی که اتفاق نیفتاد بلکه بدتر شد و برخی کارخانه ها هم تعطیل شد و در بحث اشتغال زایی موفق نبودیم در کل در بحث اقتصادی رکود داشتیم و تیم اقتصادی خوب کار نکرد و موفق نبود و به روحانی ضرر زد.

وی در خصوص توجه استاندار به مناطق باغملک و ایذه گفت: پشتیبانی ما از استاندار منوط به این است که نگاهش به سمت این منطقه هم باشد و امیدواریم به سمت بخشی نگری نرود و هوای این مناطق را داشته باشد و  باید بصورت ارقامی مشخص باشد به دیگر شهر ها چه داده و به اینجا چه داده است.

  وی افزود: به طور مثال در طرح برکت یک و نیم میلیارد به باغملک و ایذه ولی به شهرهای دیگر ۹۰ میلیارد داد که صحبت کردیم و باعث شد ۳۰ میلیارد به ایذه و باغملک بدهند من در رابطه اداری تا زمانی پشت استاندار هستم که  مسائل ایذه و باغملک را خوب پیگیری کند  اما برخی در شهرستان به دنبال توسعه و گسترش نیستند و فقط می خواهند با استاندار صحبت کنند البته مشکلات باغملک و ایذه  آنقدر زیاد است که با بودجه های استانی حل نمی شود بلکه باید از مرکز حل شود.

هدایت الله خادمی در پاسخ به این سوال که آیا دولت روحانی ۸ ساله خواهد بود گفت: این مقوله بستگی به جبهه مقابل یعنی جبهه مردمی نیروهای انقلابی دارد که چه کسی را معرفی کنند اگر یک چهره جدید، تازه و سالم وارد قضایا شود معادله به می ریزد ولی اگر همان چهره های قدیمی وارد موضوع شوند معلوم نیست چه می شود .

وی اذعان داشت : از نظر نظرسنجی های معتبر رقابت بین قالیباف و روحانی است اما چون دولت فرماندارن و بخشداران را دارد در نتیجه رای زیادی دارد ولی ناکارآمدی اقتصادی دولت سبب توسعه فساد اقتصادی شد و نارضایتی مردم بیشتر شده است.

خادمی افزود: دولت این ها را می داند ولی می خواهد مثلا مطهری را جلو بیاورد که رد شود یا پزشکیان را بیاورد که رای آذری ها را دارد اما هر دو گروه ساکت هستند و جلو نیامدند البته در ایران هر دولتی دو دور آمد اما شرایط چون فقط اقتصادی است احمدی نژاد این موضوع را حل می کند و اگر چهره جدید بیاید معادله بهم می ریزد به طور مثال اگر آیت الله رئیسی وارد شود هر دو گروه هم اصولگرا هم اصلاح طلب او را قبول دارند.

https://hoorkhabar.ir/650704کپی شد!
100
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.