کاندیدای پنهان پشت سر بقایی

هورنیوز – بعد از اینکه حمید بقایی از یاران نزدیک احمدی نژاد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد، این سوال در ذهن بسیاری ایجاد شد که چرا احمدی نژاد با وجود منع رهبرمعظم انقلاب برای حضوردر عرصه رقابت های انتخاباتی سال آینده اما از این روند حمایت کرده است و اساسا چنان سناریویی را با یاران خود آغاز کرده است؟!.

یکی از گمانه زنی های محتمل در خصوص چرایی این موضوع، اشتیاق مثال زدنی احمدی نژاد و نزدیکان او برای ماندن و بودن در عرصه های سیاسی و اجتماعی جامعه حتی بعد از اتمام کار اجرایی آنها در کشور است.

احمدی نژاد شخصا علاقه زیادی به مشارکت های اجتماعی و سیاسی دارد و برای شوآف های سیاسی دست به اقداماتی تاکنون زده است که کمتر رئیس جمهوری در این کشور بعد از پایان کار، آنها را تکرار کرده است و درواقع می توان گفت احمدی نژاد در چنین رفتارهایی یک استثنا است.

نامه نگاری های بین المللی او تا اظهار نظر در خصوص مدیریت جهان، همه از همین وجه از شخصیت رئیس جمهور سابق نشات می گیرد که حالا با کاندیداتوری حمید بقایی بار دیگر نام او از سوی افرادی همچون مشایی بارها و بارها تکرار می شود تا تاریخ معاصر ایران از فراموش کردن احمدی نژاد، پشیمان شود!.

یکی دیگر از دلایل معرفی بقایی در ابتدای رقابت ها، فرار از تخریب ها و ایجاد یک سد دفاعی در برابر نامزد اصلی این جریان است که اگر حضور آنها در این رقابت ها را جدی تلقی کنیم، حلقه یاران احمدی نژاد به دلیل حاشیه هایی که دور و بر آنها را گرفته از رو کردن گزینه اصلی خود در این برهه زمانی عاجزاند و باید زمانی دست به این کار بزنند که فرصت چندانی برای تخریب آنها باقی نمایند.

برخی بر این بارواند نامزد اصلی این حلقه، غلامحسین الهام است، چراکه او از معدود افراد نزدیک به احمدی نژاد است که تاکنون پرونده ای در دستگاه قضا نداشته است و می تواند با گذر از فیلتر شورای نگهبان، خود را در سطح یک کاندیدا مطرح و بار دیگر ادبیات و گفتمان احمدی نژادی را تکرار کند.

یکی دیگر از دلایل معرفی بقایی، را می توان رکب احمدی نژاد به اصولگرایان دانست. احمدی نژاد به خوبی می داند که عدم حضور یک کاندیدا با مارک یاران نزدیک به او سبب خواهد شد تا آن بخش از آرایی که هنوز این گروه در جامعه دارد را اصولگرایان می توانند به سمت خود سوق دهند اما حالا با اعلام کاندیداتوری بقایی یا هر فرد نزدیک به احمدی نژاد این آرا به سوی خود آنها بازخواهد گشت و عملا رای اصولگرایان در جریان رقابت ها شکسته خواهد شد.

با وجود مفروض بودن همه این احتمالات، ضمیمه شدن یاران احمدی نژادی به انتخابات ۹۶ تنها می تواند به بار اصولگرایان اضافه و از بار اصلاح طلبان برای افزایش سهم رای خود در انتخابات، کم کند چنانکه در انتخابات سال ۹۲ نیز با ردصلاحیت مشایی از سوی شورای نگهبان، عملا اصلاح طلبان به راحتی توانستند از سد نه چندان قوی رقیبان اصولگرای خود گذشته و روحانی را به پاستور برسانند.

https://hoorkhabar.ir/649048کپی شد!
128
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.