تصویب بودجه برای مقابله با ریزگردها در صحن علنی مجلس

به گزارش هورنیوز به نقل از خبرگزاری ملت در نشست پیش از ظهر روز یکشنبه و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان موارد استفاده از صندوق توسعه ملی را مورد بحث و بررسی قرار دادند که مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار معادل ۳۳۰ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها اختصاص و بند مربوطه با رای اکثریت تصویب شد.

درجریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۶ با تبصره ۴ این لایحه با ۱۴۱ رأی موافق ، ۳۸ رأی مخالف و ۷۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

تبصره ۴ و بندهای آن به شرح زیر اصلاح می شود:
به دولت اجازه داده می شود طبق جدول زیر نسبت به برداشت از ورودی سال ۱۳۹۶ صندوق توسعه ملی اقدام و منابع حاصله را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور موضوع ردیف های ۷۰۴-۳۱۰، ۷۰۵-۳۱۰، ۷۰۶-۳۱۰، ۷۰۷-۳۱۰، ۷۰۸-۳۱۰ و ۷۰۹-۳۱۰ این قانون واریز کنید. معادل مبالغ واریزی به اعتبارات مشخص شده در جداول ۷ و ۹ این قانون اختصاص می یابد. اعتبارات موضوع این بند برای صندوق توسعه ملی بازگشت از منابع محسوب می شود.

افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی ۲۰۰ میلیون دلار معادل ریالی ۶٫۶۰۰ میلیارد ریال طرح های آبیاری تحت فشار ۳۰۰ میلیون دلار معادل ریالی ۹٫۹۰۰ میلیارد ریال، طرح های آبرسانی روستایی و توسعه شبکه های آن ۳۰۰ میلیون دلار معادل ریالی ۹٫۹۰۰ میلیارد ریال، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ۱۰۰ میلیون دلار معادل ریالی ۳٫۳۰۰ میلیارد ریال، تقویت بنیه دفاعی ۱۳۰۰ میلیون دلار معادل ریالی ۴۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، مقابله با ریزگردها ۱۰۰ میلیون دلار معادل ریال ۳٫۳۰۰ میلیارد ریال، جمع نیز ۲۳۰۰ میلیون دلار معادل ارزی و معادل ریالی آن نیز ۷۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

حسن نوروزی’ نماینده رباط کریم و بهارستان در موافقت با این تبصره گفت:باید به دولت اجازه دهیم برای موارد خاص و مهمی همچون مقابله با ریزگردها، تقویت بنیه دفاعی و توسعه کشاورزی از منابع این صندوق استفاده کند چرا که کشور هم اکنون با این مشکلات روبه رو است و ما نمی توانیم حل مشکلات امروز را به آینده موکول کنیم.

https://hoorkhabar.ir/648347کپی شد!
83
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.