مشکلات مردم خوزستان را فراموش نکردیم

به گزارش هورنیوز حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری کشور ساعاتی پیش وارد فرودگاه اهواز شد. بازدید از کانون ریزگردها در خوزستان، شرکت در نشست تخصصی بررسی این ریزگردها و بررسی راهکارهای خروج از این بحران و صدور دستورات اساسی وشرکت در شورای اداری استان از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهوری به این استان است.

 

 

خوزستان از امن ترین استان های کشور است

سید محمود علوی  وزیر اطلاعات در حاشیه بازدید رئیس جمهور از کانون ریزگردهای شهرستان کارون با اشاره به امنیت کشور و نزدیک بودن داعش به استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: الحمد الله وضعیت خوب است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مذاکره با وزرات نیرو برای تحقق حق آبه تالاب های خوزستان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید رییس جمهوری از روند شستشوی مقره ها در پست ۲۳۰ کیلوولت کوی مهدیس اهواز ،با بیان اینکه تالاب های شادگان و هورالعظیم در خوزستان از کانون های مهم گرد وغبار این استان هستند افزود: با گشایش دریچه های آب به هورالعظیم ۷۰ درصد از این تالاب که پیش از این خشک بود، آبگیری شده و بخشی از کانون ها از بین رفته است.

ابتکار درباره کاهش شدید آب رودخانه جراحی که منبع تالاب شادگان است اظهار کرد: با وزارت نیرو هماهنگی و مشورت کردیم که حقابه این تالاب ها تامین شود.

بازدید از روند شست و شوی مقره ها

حسن روحانی و هیات همراه متشکل از وزیران جهادکشاورزی، اطلاعات ، کشور نیرو ، نفت ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، معاون اجرائی رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تعدادی از مدیران استانی از طرح شست و شوی مقره های برقی دیدن کرده و از نزدیک روند اجرای این طرح را بررسی کردند.

افتتاح تصفیه خانه شماره دو اهواز

حسن روحانی در نخستین برنامه از سفر امروز خود به استان خوزستان لحظاتی پیش از تصفیه‌خانه شماره ۲ اهواز بازدید کرد.

رئیس جمهور علاوه بر بازدید از مراحل تامین برق اضطراری تأسیسات آب شرب ‏کلانشهر اهواز از طریق نصب ژنراتور برای جلوگیری از خسارات ناشی از نوسانات و قطعی برق سراسری، ژنراتور تأمین برق اضطراری تأسیسات آب شرب کلانشهر اهواز را افتتاح کرد.

تصفیه‌خانه شهید محمدی با ظرفیت تصفیه ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، تصفیه‌خانه شهید منجزی با ظرفیت ۳۰۰ هزار مکعب در شبانه‌روز و تصفیه‌خانه شهید مرادی با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز کار تصفیه آب شرب اهواز را برعهده دارند.

وی در فرودگاه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از نخستین روزهایی که در بهمن‌ماه امسال خوزستان اسیر ریزگردها شد و پس از آن قطعی گسترده آب و برق ایجاد شد، برنامه ریزی برای رفع این مشکلات آغاز و بنده به معاون اول دستور دادم که جلسه ستاد بحران را تشکیل دهد.

وی افزود: آقای جهانگیری دو روز پیش گزارش پایان اتفاقات رخ داده را به من داد و من لازم دید که به خوزستان سفر کنم. یکی از برنامه‌های امروز این سفر تشکیل جلسه ویژه بررسی ریزگردهای خوزستان است. همچنین من می‌توانم براساس گزارش‌های وزیر نیرو به مردم اهواز بگویم که دیگر شاهد قطعی آب نخواهند بود و برای حل مشکل قطعی برق نیز در حال تلاش هستیم.

رئیس جمهور  با بیان اینکه برای حل مشکل کانون‌های داخلی ریزگردها برنامه‌ریزی های خوبی انجام شد، گفت: برخی از اقدامات به صورت عملیاتی آغاز شد و برای کانون‌های منطقه‌ای در حال تلاش برای حل مشکل از طریق توافقات بین‌المللی هستیم.

روحانی عنوان کرد: من به مردم خوزستان می‌گویم که دولت هیچگاه مشکلات آنها را فراموش نکرده و حل انها در دستور کار است؛ همچنین از نماینده ولی فقیه در استان، علما و مدیران استانی بابت اقدامات و تلاش‌هایی که برای حل مشکلات انجام دادند، تشکر می‌کنم.

 

https://hoorkhabar.ir/647882کپی شد!
138
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.