استقلال و ادامه راه فولادی ها

هورنیوز به بهانه حضور استقلال خوزستان نگاهی خواهیم داشت به برتری ها وقهرمانی های خوزستانی ها در فوتبال ایران ومتعاقب آن دورانی را که خوزستانی ها در مسابقات آسیایی باشگاهی حاضر بودند را مرور خواهیم کرد .

 

خوزستانی های قهرمان
در تاریخ فوتبال باشگاهی در ایران تیم های ذیل عناوین برتر ،شامل قهرمانی در مسابقات فوتبال لیگ وجام حذفی را با هم مرور می کنیم :

 

شاهین آبادان(جم): در سال ۱۳۳۹ قهرمان مسابقات کشوری فوتبال بود که در این سال برای اولین بار نه با تیم شهرها که با تیم باشگاهی برگزار شد وتیم شاهین آبادان برابر تیم های دیگر برنده وقهرمان شد .در این تیم پرویز دهداری وحمید جاسمیان وحمید برمکی و… حضور داشتند .

 

شاهین اهواز : در سال ۶۸ ودر جام حذفی کشور بعد از برد برابر تیم های پرسپولیس وملوان بندر انزلی برنده وقهرمان شد .

 

فولاد خوزستان: در سال ۸۳ با کسب ۶۴ امتیاز از ۳۰ بازی عنوان قهرمانی را در مسابقات فوتبال لیگ چهارم برتر به دست آوردند .فولاد از حیث میانگین بهترین تیم تاریخ لیگ برتر در یک فصل است .

 

فولاد خوزستان: در سال ۹۲ این تیم برای دومین بار قهرمانی را در مسابقات فوتبال لیگ برتر به دست آورد .

 

*شاهین اهواز اولین تیم فوتبال خوزستانی بود که در جام باشگاه ها شرکت کرد .آنها در اهواز در پیش گروه قهرمان شدند ،بهترین تیم در این گروه محمدان بنگلادش بود .در مرحله دوم تیم شاهین اهواز برابر تیم لیائونینگ چین ۲-۰ وبرابر الرشید بغداد ۵-۰ باخت ونماینده اندونزی را ۲-۰ برد وحذف شد .

 

*جنوب اهواز با آن که هیچ گاه قهرمان جام حذفی نشده اما چون تیم برنده جام حذفی آن سال یعنی سایپا در لیگ هم قهرمان شده بود در مسابقه جام در جام شرکت کرده وبرابر تاراس قزاقستان باخت وحذف شد .

 

*فولاد خوزستان در سال های ۲۰۰۶ و۲۰۱۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان بود .در سال ۲۰۰۶ تیم فولاد با یک برد یک مساوی و۴ باخت در گروه خود چهارم شد .اما در سال ۲۰۱۴ آنها با ۴ برد و۲ مساوی و۱۱ گل زده و۳ گل خورده در گروه اول شد .آنها در دور بعد برابر تیم فوتبال السد در ۲ بازی مساوی کرد اما به علت گل زده کمتر در خانه حریف از دور مسابقات کنار رفتند .در سال ۲۰۱۵ هم تیم فولاد با یک برد ۳ مساوی و۲ باخت ۲ گل زده و۴ گل خورده در گروه خود سوم شد واز دور رقابت ها کنار رفت .

 

https://hoorkhabar.ir/647276کپی شد!
115
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.