رقابت ۲ فرنگی‌کار خوزستانی در مسابقات بین‌المللی/ استقلال خوزستان اولین گام را در آسیا برمی دارد

دو ورزشکار خوزستانی در  رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی “جام وهبی امره ترکیه” به روی تشک می‌روند.

سامان عبدولی در وزن ۵۹ کیلوگرم و مهدی زیدوند در وزن ۶۶ کیلوگرم از استان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

مهرزاد اسفندیاری‌فر نیز به عنوان مربی از خوزستان، تیم ایران را در این پیکارها همراهی می‌کند.

این مسابقات از ۱۳ تا ۱۵ اسفندماه در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

اظهارنظر خادم درباره شرایط تیم فوتبال استقلال خوزستان

امیررضا خادم در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که امروز (شنبه) در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره این که وزیر ورزش اعلام کرده است که نمی توانیم از تیم فوتبال استقلال خوزستان حمایت کنیم، چرا که بخش خصوصی است، چیست؟ گفت: بر اساس قانون، مجلس مصوب کرده و در برنامه ششم توسعه نیز باز به این موضوع اشاره شده است که در ورزش حرفه ای به هیچ وجه اجازه هزینه نیست و اگر هم هزینه ای از سوی وزارت در این بخش ها صورت بگیرد، دستگاه نظارتی حتما برخورد می کند؛ پس امکان انجام چنین کاری نیست.

محمدرضا داورزنی، طی نامه‌ای به مدیر عامل بانک ملی ایران به عنوان حامل مالی استقلال خوزستان تامین هزینه های این تیم در آستانه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را خواستار شد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در نامه‌ای به مدیر عامل بانک ملی ایران درخواست کرد تعهدات مالی آن مجموعه در قبال باشگاه استقلال خوزستان هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

تیم‌های برتر مسابقات کونگ‌فو خوزستان معرفی شدند.

علی امانی، دبیر هیات کونگ‌فو استان اظهار کرد: این مسابقات روز جمعه (۲۹ بهمن‌ماه) در روش نیمه آزاد به میزبانی صفی‌آباد برگزار شد.

وی بیان کرد: ۱۵٠ شرکت‌کننده از شهرستان‌های صفی‌آباد، اهواز، باغملک، رامهرمز، دزفول، شوشتر و هفتگل در این پیکارها با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دبیر هیات کونگ‌فو استان گفت: این رقابت‌ها در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با عنوان “جام شهدای شهرستان صفی آباد” و به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز گفت: علی حنطه به دلیل عدم تعهد مالی باشگاه رفت.

عزیز صادقی در خصوص جدایی علی حنطه، سرمربی این تیم اظهار کرد: زمانی که حنطه را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کردیم با او به توافقاتی رسیدیم و سپس قرارداد داخلی بستیم.

وی افزود: حنطه نیز برای دو بازی سرمربی تیم بود و بدون این‌که مبلغی دریافت کند، تیم را هم تمرین داد ولی در ادامه من مدیرعامل نتوانستم به تعهدات مالی که در قرارداد او منعقد کرده بودم، عمل کنم و باتوجه به این‌که این تعهدات از سوی ما انجام نشد، او نیز عذرخواهی کرد و رفت.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز در خصوص انتخاب سرمربی جدید نیز عنوان کرد: در حال حاضر با کادر فنی فعلی به رشت می‌رویم تا ببینیم که خروجی این دیدار چه می‌شود.

استقلال خوزستان در اولین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا فردا (دوشنبه) به مصاف الفتح عربستان می‌رود.

استقلال خوزستان یکی از چهار نماینده ایران در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا است که در گروه B این رقابت‌ها با تیم‌های لخویا قطر، الجزیره امارات و الفاتح عربستان هم‌گروه است.

بر اساس برنامه این مسابقات، استقلال خوزستان از ساعت ۱۴:۳۰ روز دوشنبه (دوم اسفندماه) در اولین دیدار خود در عمان میزبان تیم الفتح عربستان است.

این دیدار افتتاحیه لیگ قهرمانان آسیا نیز محسوب می‌شود و قضاوت آن بر عهده قاسم مهند از کشور عراق است.

استقلال خوزستان در حال حاضر در رده هشتم جدول رده بندی لیگ برتر ایران  قرار دارد و الفتح عربستان  نیز در رده سیزدهم و ما قبل آخر لیگ عربستان جای گرفته است.

مجمع انتخاب رییس هیات تکواندو خوزستان با انتخاب دوباره عباس پورسلان به عنوان رییس این هیات همراه بود.

این مجمع بعد از ظهر امروز (شنبه) در محل اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد.

در این مجمع، محمد پولادگر (رییس فدراسیون)، علیرضا باقری (مسوول مجامع وزارت ورزش و جوانان)، آرش فرهادیان (رییس کمیته امور استان های فدراسیون) و مظفر علیشائی (معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان) به همراه سایر اعضای مجمع حضور داشتند.

عباس پورسلان و عبدالرضا حمیدی دو کاندیدای احراز پست ریاست هیات تکواندو خوزستان بودند که حمیدی با عدم حضور در مجمع عملا انصراف خود از تصدی این پست را اعلام کرد تا پورسلان به عنوان تنها نامزد باقی مانده در مجمع، معرفی شود.

عالمی‎نیسی: ورزش و جوانان خوزستان شکوفا و فعال‌تر شود

جمال عالمی نیسی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که امروز (شنبه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ورزش مقوله وسیعی است؛ وادی ورزش، رسالت بسیار سنگینی را بر عهده مجریان و مسوولان این طیف از جمعیت که به ویژه جوانان هستند، می گذارد. انجام این رسالت نیز از عهده یک مسوول یا یک اداره کل به تنهایی بر نمی آید و نیاز به حمایت و همکاری تمام دست اندرکاران یک استان و کشور دارد.

وی افزود: ورزش سهم بسیار بزرگی در سلامت جسم و روان یک جامعه و دوری از ناهنجاری ها و سایر کج روی ها دارد. اگر در برهه ای از زمان، پارلمان ورزش در استان تشکیل می  شود، به این دلیل است که این رسالت مهم و وزنه سنگین، بر دوش تمام مسوولان اجرایی استان قرار داده شود تا به سرمنزل مقصود برسد.

رقابت‎های بین‎المللی شمشیربازی “جام فجر اروند” با قهرمانی تیم‎ملی بزرگسالان ایران به کار خود در خرمشهر پایان داد.

سیدلطیف قارونی، دبیر هیات شمشیربازی استان اظهار کرد: این رقابت‎ها پنج‎شنبه و جمعه (۲۸ و ۲۹ بهمن‎ماه) به میزبانی سالن خلیج‎فارس خرمشهر و با حضور باقرزاده (رییس فدراسیون) و یعقوبیان (دبیر فدراسیون) برگزار شد.

وی با اشاره به تیم‎های شرکت‎کننده در این رقابت‎ها گفت: چهار تیم از عراق به همراه تیم‎های ملی جوانان و بزرگسالان ایران، شهدای اروند و منتخب خوزستان در این پیکارها حاضر بودند که در اسلحه سابر با یکدیگر رقابت کردند.

دبیر هیات شمشیربازی خوزستان ادامه داد: هر یک از تیم‎های شرکت‎کننده با سه سابریست در این مسابقات حضور یافته بودند و دو داور از ایران و دو داور نیز از کشور عراق کار قضاوت پیکارها را بر عهده داشتند.

 

پیکارهای هفته‎های سوم و چهارم لیگ برتر تکواندو خردسالان خوزستان با انجام هشت مسابقه برگزار شد.

احمد اناری، دبیر کمیته برگزاری مسابقات هیات تکواندو استان اظهار کرد: این پیکارها روز گذشته (جمعه) در سالن تکواندو راه و شهرسازی اهواز به انجام رسید.

وی عنوان کرد: در مسابقات هفته سوم، شادمهر اهواز ۱۰ بر صفر هیوا اهواز را درهم کوبید، یزدان اهواز ۶ بر ۴ استعدادیابی خوزستان را از پیش‎رو برداشت، دیدار تیم‎های آکادمی رکنی اهواز و هیات دزفول به تساوی ۵ بر ۵ انجامید و کیانی اهواز نیز به دلیل حاضر نشدن تیم شهید آشوری، ۱۰ بر صفر برنده اعلام شد.

با جدایی علی حنطه از استقلال اهواز احتمالا این تیم در پی هفتمین سرمربی فصل خود خواهد بود!

علی حنطه بعد از دو بازی حضور در کنار استقلال اهواز به مشهد برگشته و گفته در صورتی که خواسته های وی برآورده شود بار دیگر به این تیم باز می گردد! خواسته هایی که اگر برآورده می شد کار تیم به اینجا نمی کشید و مربیان قبلی هم در این تیم می  ماندند. 

استقلال اهواز در حالی در پی هفتمین سرمربی فصل خود است که ۲۴ هفته از بازی ها سپری شده. تا به این جای کار تیم هر ۴ هفته به طور میانگین یک مربی را بر بالای سر خود دیده! رکوردی که شاید در جهان بی سابقه و قابل ثبت در گینس باشد. 

زهیوی رکورد جالبی از خود برجا گذاشت

از روزی که باشگاه قطری برای فرار از بحران و نجات از سقوط تصمیم به همکاری با ایگور استیماچ گرفت طرفداران این تیم در حسرت برد سوختند و مربی کروات نتوانست بر مشکلات و بحران هایش غلبه کند. در آخرین گام الشحانیه در دوئل انتهای جدولی ها مقابل الوکره به تساوی ۲-۲ رسید تا همچنان وضعیتی نامساعد در جدول داشته باشد.

استیماچ بعد از تساوی برابر الوکره با انتقاد از بازیکنانش گفت:« متاسفانه در روزی که می توانستیم به راحتی بازی را ببریم روی اشتباهات فردی باز هم امتیاز از دست دادیم. نمی دانم چرا اما موقعیت های گل زیادی به حریف دادیم و در مقابل از فرصت های گلزنی مان به نحو احسن استفاده نکردیم».

این در حالی است که رحیم زهیوی ستاره ایرانی خط حمله الشحانیه بعد از هفته ها مصدومیت در بازگشت به ترکیب موفق شد هر دو گل تیمش را وارد دروازه الوکره کند تا بهترین بازیکن میدان شناخته شود. روزنامه استاد الدوحه در تمجید از درخشش زهیوی نوشت:« مهاجم ایرانی الشحانیه که هفته ها در بند مصدومیت بود در بازگشت به زمین توانست رکورد جالبی از خود بر جا گذاشته و هر دو گل الشحانیه را وارد دروازه الوکره کند تا ثابت شود خرید مناسبی برای این تیم بود».

چهارمین پیروزی متوالی پتروشیمی مارون در لیگ یک هندبال کشور

هفته چهارم لیگ دسته یک هندبال کشور روز گذشته (جمعه) با انجام شش دیدار برگزار شد که در یکی از این دیدارها دو تیم خوزستانی پتروشیمی مارون و هیات شوشتر به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان پتروشیمی موفق شد با حساب ۳۲ بر ۲۴ حریف خود را از پیش رو بردارد.

پتروشیمی مارون در دور رفت نیز با حساب ۳۱ بر ۱۹ برابر شوشتر به پیروزی رسیده بود.

این نماینده استان با کسب این برد به چهارمین پیروزی پی در پی خود در این رقابت‎ها دست یافت و در صدر جدول گروه خود جای گرفت.


رقابت‌های آزاد اسکواش بانوان خوزستان برترین‌های خود را شناخت.

آرش احمدی‌میرقائد، رییس هیات اسکواش استان اظهار کرد: این مسابقات روز گذشته (جمعه) به مناسبت گرامی‌داشت دهه فجر، به میزبانی هیات استان در اهواز برگزار شد.

وی با بیان این‌که مسابقات به صورت حذفی برگزار شد، عنوان کرد: در پایان، نرگس خضری و رقیه بوسویط هر دو از اهواز به ترتیب اول و دوم شدند و آیدا سبزی‌وند از آبادان عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

رییس هیات اسکواش خوزستان از سطح برگزاری این رقابت‌ها ابراز رضایت کرد.


رقابت‌های ورزشی بیماران خاص کشور با شناخت نفرات برتر به کار خود در اهواز پایان داد.

جمال فتاحی، مسوول برگزاری مسابقات هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا استان اظهار کرد: این مسابقات ۲۸ و ۲۹ بهمن‌ماه در گروه دیابتی‌ها و با حضور ۱۰۰ شرکت‌کننده به میزبانی اهواز برگزار شد.

وی با بیان این‌که مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان و در رده‌های سنی زیر ۲۵ و بالای ۲۵ سال به انجام رسید، گفت: ورزشکاران آقا در رشته‌های دارت، شطرنج، تنیس‌روی‌میز و شنا و بخش بانوان در رشته‌های دارت، شطرنج و تنیس‌روی‌میز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسوول برگزاری مسابقات هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان با اشاره به نفرات برتر بخش آقایان، عنوان کرد: در رشته تنیس‌روی میز رده سنی زیر ۲۵ سال، علی یوسف‌لاوی از خوزستان به قهرمانی رسید و سهند شیخ‌الاسلام از کردستان و علی چوبکی از همدان به ترتیب دوم و سوم شدند. در رده سنی بالای ۲۵ سال همین رشته نیز جمال فتاحی از خوزستان رده اول را به خود اختصاص داد، امان مرادافشین از خراسان شمالی دوم شد و حسین رفیعی از خراسان جنوبی در جایگاه سوم قرار گرفت.


رقابت‎های والیبال دانش‎آموزان دختر مقطع متوسطه اول خوزستان با قهرمانی تیمی از ماهشهر پایان یافت.

حسنعلی افروزی‎زاده،‌ رییس هیات ورزش دانش‎آموزی استان‌ اظهار کرد:  این دوره از مسابقات از چهارشنبه (۲۷ بهمن‎ماه) تا جمعه (۲۹ بهمن‎ماه) به میزبانی اهواز برگزار شد.

وی گفت: در این دوره از رقابت‎ها ۱۲ تیم از سراسر استان به میزبانی هیات ورزش دانش‎آموزی خوزستان در مجموعه کلوپ واحدی اهواز به مدت سه روز با یکدیگر رقابت کردند که در دیدار پایانی که در دو ست به انجام رسید، تیم دبیرستان مرضیه از شهرستان ماهشهر با برتری ۲ بر صفر برابر تیم دبیرستان رجا اهواز موفق به کسب مقام نخست شد. در دیدار رده‎بندی نیز تیم دبیرستان حضرت مریم بهبهان در دو ست پیاپی بر تیم هفتکل فائق آمد و عنوان سوم را از آن خود کرد.


لیگ برتر وزنه برداری نوجوانان خوزستان با قهرمانی تیم نفت و گاز مسجدسلیمان به پایان رسید.

هفته سوم و پایانی لیگ “یادواره شهدای مدافع حرم” روز گذشته (جمعه) به میزبانی باشگاه مناطق‌نفت‌خیزجنوب برگزار شد.

در پایان هفته سوم، باشگاه نفت و گاز مسجدسلیمان با ۵۷۵ امتیاز به مقام اولی رسید، ایذه با ۵۳۸ امتیاز دوم شد و اندیکا با ۵۳۵ امتیاز عنوان سوم را به دست آورد.

در مجموع این سه هفته نیز باشگاه نفت و گاز مسجدسلیمان با ۱۶۴۳ امتیاز به قهرمانی رسید، باشگاه مناطق‌نفت‌خیزجنوب با ۱۶۲۰ امتیاز نایب قهرمان شد و اندیکا با ۱۵۹۴ امتیاز عنوان سومی را به خود اختصاص داد.

در پایان نیزهیات وزنه برداری خوزستان با اهدا حکم و جام قهرمانی، از تیم های اول تا سوم تجلیل کرد.


تیم دبستان گلستان ۲ دزفول به عنوان قهرمانی رقابت‎های بسکتبال دانش‎آموزی خوزستان در مقطع ابتدایی دست یافت.

حسنعلی افروزی‎زاده،‌ رییس هیات ورزش دانش‎آموزی استان اظهار کرد: ‌این رقابت‌ها که از روز دوشنبه (۲۵ بهمن‎ماه) آغاز شده بود صبح چهارشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) با برگزاری دیدارهای فینال و رده‎بندی به پایان رسید.

وی گفت: این رقابت‎ها با شرکت پنج تیم از سراسر استان در اهواز انجام شد که تیم دبستان گلستان ۲ دزفول موفق شد با برتری چشم‎گیری نسبت به سایر رقبای خود، عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‎ها را از آن خود کند و تیم‎های دبستان اسدآبادی شوشتر و دبستان کشتیرانی ماهشهر نیز به مقام‎های دوم و سوم دست یافتند.

رییس هیات ورزش دانش‎آموزی خوزستان افزود: ‌بر این اساس، تیم دبستان گلستان ۲ دزفول به عنوان نماینده استان به مسابقات قهرمانی بسکتبال مقطع ابتدایی دانش‎آموزان کشور که تابستان ۹۶ برگزار می‌شود، اعزام خواهد شد.


شکست نفت‌امیدیه در پلی‌آف لیگ برتر واترپلو کشور

تیم نفت امیدیه در اولین دیدار خود از مرحله پلی آف لیگ برتر واترپلو کشور برابر حریف خود تن به شکست داد.

نفت امیدیه در دیدار رفت این مرحله روز گذشته (جمعه) در خانه پذیرای تیم سایپا بود.

شاگردان رضا جعفری در پایان، بازی را با نتیجه ۷ بر ۹ به تیم سایپا واگذار کردند.

دومین بازی مرحله پلی آف بین دو تیم نفت امیدیه و سایپا، پنجم اسفندماه برگزار خواهد شد.


تیم پتروشیمی بندرامام در اولین دیدار خود از مرحله برگشت لیگ برتر تنیس روی میز کشور به برتری رسید.

پتروشیمی روز گذشته (جمعه) در دیداری خارج از خانه به مصاف تیم تایدواتر بندرعباس رفت.

در این دیدار شاگردان هدایت الله فرهادی با نتیجه ۵ بر یک از سد نماینده بندرعباس گذشتند.

پتروشیمی بندرامام در حال حاضر با ۱۴ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد.

https://hoorkhabar.ir/646964کپی شد!
262
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.