عدم تحقق ۸۵ درصد پیش بینی های بارندگی

هورنیوز – هوشنگ حسونی زاده شامگاه شنبه در ستاد بحران خوزستان در سالن شهید رجایی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی باید در شهرستان بهبهان ۴۰ تا ۷۴ میلیمتر، در شادگان ۱۳۰ میلیمتر، در هندیجان ۱۴۰ میلیمتر و در اندیکا و لالی بیش از ۴۰ میلیمتر بارندگی در این هفته شاهد باشیم، این در حالیست که گزارش های هواشناسی نشان می دهد که ۸۵ درصد از پیش بینی های بارندگی در استان به واقعیت نپیوسته است.

وی با اشاره به برآورده نشدن توققعات از پیش بینی بارندگی شدید و سیلاب در ماه های گذشته افزود: هم اکنون ۲٫۵ میلیارد متر مکعب از ظرفیت سدهای خوزستان خالی است.

حسونی زاده همچنین نسبت به خطر فرسایش سواحل رودخانه های مارون- جراحی و زهره هشدار داد و گفت: بر اساس پیش بینی های فعلی حوضه رودخانه های مارون- جراحی و زهره بازه های بحرانی است و احتمال دارد ۵۰۰ متر از سواحل که در روستاها قرار دارد، ریزش کند بنابراین باید به اهالی اطراف اطلاع رسانی شود که از سواحل فاصله بگیرند.

وی تاکید کرد: با توجه به امکان تخلیه سیلاب در رامشیر از سیلاب بر موجود، مسیر این سیلاب بر باید پاکسازی شود تا بتوان این سیلاب را به تالاب شادگان هدایت کرد.

بر اساس این گزارش، هواشناسی در زمستان امسال سومین بار است که نسبت به بارش شدید و وقوع سیلاب هشدار می دهد اما در ۲ نوبت گذشته انتظارات برآورده نشد.

https://hoorkhabar.ir/646213کپی شد!
187
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.