بهره برداری از ۱۵ طرح عمرانی آموزشی در غیزانیه

هورنیوز – بخشدار غیزانیه در حاشیه مراسم بهره برداری از طرح های سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: ۱۵ طرح عمرانی، آموزشی و روشنایی در این بخش با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی یکی از مشکلات بخش غیزانیه را جاده ها و معابر روستایی دانست و تاکید کرد: معابر و راه های روستایی به طول هشت کیلومتر برای نخستین بار با همکاری بنیاد مسکن آسفالت شد که ۱۰ هزار نفر (یک هزار و ۲۰۰ خانوار) از اهالی روستاهای غیزانیه، عوده و عوافی از این طرح ها بهره مند شدند.

هاشمی با اشاره به بهره برداری از یک واحد آموزشی در روستای عوده افزود: پارسال ۱۷ مدرسه در این بخش ساخته شد که ۱۳ مدرسه توسط خیران و سه مدرسه توسط وزارت نفت احداث شد و این مدارس به تدریج در حال تجهیز هستند.

وی اضافه کرد: طرح روشنایی معابر روستایی نیز برای نخستین بار در روستاهای یعار، بیوض و حفیره احداث شد که به این ترتیب ۵۰۰ خانوار از نعمت روشنایی بهره مند شدند.

هاشمی همچنین درباره طرح آبرسانی به غیزانیه اظهار کرد: با توجه به بازدید استاندار از این بخش و تاکید بر اجرای طرح آبرسانی ظرف سه ماه، مقدمات در حال انجام است و امیدواریم عملیات اجرایی به زودی آغاز شود.

بر اساس این گزارش، بخش غیزانیه (شامل دهستان غیزانیه و مشرحات)۸۰ روستا با بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد. این بخش در ۳۰ کیلومتری مسیر اهواز به ماهشهر قرار دارد و شاید بتوان آن را محروم ترین بخش شهرستان اهواز نامید. این در حالیست که بیش از ۳۰۰ چاه نفت در بخش غیزانیه قرار دارد و عظیم ترین تاسیسات نفتی منطقه نیز در آن مستقر شده است. بیش از نیمی از روستاهای آن فاقد آب شرب هستند و بقیه نیز آب را به صورت جیره بندی آب دریافت می کنند.

استاندار خوزستان بعد از بازدید از این بخش، طی جلسه ای که ۲۶ دی ماه با تعدادی از مدیران استانی در غیزانیه برگزار کرد، قول داد که طرح آبرسانی به این بخش طی سه ماه اجرا شود. ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز نیز اخیرا در نشست خبری خود اعلام کرد که طرح آبرسانی در دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود.

https://hoorkhabar.ir/645681کپی شد!
130
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.