باران و گرد و خاک در راه خوزستان/ هشدار مدیریت بحران استان

هورنیوز – کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان اظهار کرد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد با ورود یک سامانه پرفشار از روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده شاهد بارش‌های رگباری و پراکنده در نقاط استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه میزان بارش های این سامانه در روز جمعه شدیدتر خواهد شد، گفت: شدت این سامانه در شمال و شرق خوزستان بیشتر خواهد بود به طوری که امکان آبگرفتگی معابر، خیابان‌ها و همچنین احتمال طغیان رودخانه‌ها در بالادست به ویژه رودخانه‌های کرخه، دز و کارون و به تبع آن و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

بهادری در ادامه تصریح کرد: همچنین علاوه بر این سامانه بارشی، روز پنجشنبه با وزش باد محلی در نوار داخلی ریزگردها، گرد و غبار نوار مرزی و مناطق جنوبی استان را فرا خواهد گرفت و منجر به کاهش دید افقی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پدیده تا اواخر روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: گرد و غبار در روز پنجشنبه دید افقی را در اهواز به کمتر از ۲۰۰ متر کاهش می‌دهد که توصیه می‌شود افراد سالخورده، بیماران تنفسی و سایر گروه‌های در خطر، روز پنجشنبه حتی‌المقدور از خروج از منازل خود و ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

 

هشدار مدیریت بحران خوزستان

هاشم بالدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در این خصوص گفت: هشدارها و اطلاعیه‌های لازم به دهیاران روستاهای در معرض تهدید سیلاب رودخانه‌ها داده شده تا نسبت به دور کردن احشام و دام‌ها از مسیر سیلاب اقدام شود.

وی افزود: عشایری که در مناطق در معرض خطر سیلاب ساکن هستند به ویژه در مناطق شمالی و شرقی باید سریعا از این مناطق دور شوند. اطلاع‌رسانی‌ها به صورت گسترده جهت دور کردن عشایر از مسیرهای سیلاب احتمالی داده شده است.

بالدی بیان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر شدید بودن بارش‌ها در نوار شمالی و شرقی استان خوزستان، امکان ریزش کوه و مسدود شدن محورها و جاده‌ها در مناطق شمالی و شرقی وجود دارد.

https://hoorkhabar.ir/644018کپی شد!
254
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.