درآمدهای سرسام آور با اینستاگرام و تلگرام!
هورنیوز – کسب درآمد این روزها از طرق مختلف انجام می شود و یکی از راههای کسب و کار در ایران و سایر کشورهای دنیا تجارت از طریق شبکه های اجتماعی است.
بسیاری این روزها در اینترنت کسب و کار راه انداخته اندخته اند. از فروش لوازم صوتی و تصویری گرفته تا پوشاک و سایر لوازم مورد نیاز افراد.
این فضا در کشورهای غربی تفاوت چندانی با دنیای واقعی ندارد و قوانین تجارت بر کسب و کار در فضای مجازی نیز حاکم است.
اما در ایران در این خصوص با فقر قوانین روبرو هستیم. یکی از راههای کسب درآمد در ایران این روزها فروش فالوئر در اینستاگرام و اعضای کانال در تلگرام است.
این افراد برای بچه پولدارهایی که میخواهند معروف شوند یا برای افرادی که می خواهند کسب کار راه بیندازند، در اینستاگرام فالوئر و در تلگرام برای کانالشان عضو می گیرند.
تکنیک آنها هنوز برای عموم مردم نامشخص است و کسی نمی داند چطور آنها یک کانال تلگرامی را با پولی که به ازای هر هزار نفر می گیرند، می توانند به عدد درخواستی مشتریان برسانند.
در تبلیغات آنها آمده است: «دوستان جهت افزایش فالوئر از ۵k تا ۸۰k تنها در یک روز بدون پسورد شما. تضمینى.
تنها در یک روز شما میتونید صاحب پیج پر بازدید بشید! هر هزار فالوور فقط ۱۵ هزار تومن، ده هزار فالووور ۱۵۰ هزار تومن».
عده زیادی نیز تاکنون توانسته اند با پرداخت هزینه تعداد تعقیب کننده های خود را به چند هزار نفر افزایش دهند و حسابی مطرح شوند.
فعالیت این افراد حسابی مورد استقبال بچه پولدارها قرار گرفتهو آنها برای بالا بردن تعداد تعقیب کنندهها و مطرح شدن هرچه بیشتر مبالغ هنگفتی را هزینه می کنند.
البته در اکثر موارد سر انها کلاه می رود چرا که بعد از پرداخت پول هر روز از تعداد فالوئرهاواعضای کانال ها کاسته میشود.
جالب استکه آنها که تجارت فالوئر می کنند، مسئولیتی در قبال حفظ تعداد فالوئر ها ندارند.
روح الله مؤمن نسب کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام بر مبنای دیده شدن افراد، ساخته شده میگوید: اینگونه شبکهها به افراد، خودمحوری و فردمحوری را القاء میکنند به شکلی که هر چقدر دیده شوی گویی محبوبتر هم هستی، لذا افراد به دنبال راهکارهای متفاوت برای بیشتر دیده شدن در این شبکهها هستند.
وی اضافه میکند: برای بیشتر دیده شدن، لزوماً لازم نیست با چشم سر دیده شوی، بلکه حس دیده شدن هم کافی است که متأسفانه بین بازیگران هماکنون رقابتی کاذب برای افزایش فالوئرها وجود دارد یا اینکه برخی افراد ثروتمند هم با استفاده از راهکارهای گوناگون میکوشند که بیشتر دیده شوند.
مؤمننسب با تأکید بر اینکه اولین بلایی که سکولاریسم موجود در شبکههای اجتماعی در فضای عمومی جامعه به وجود میآورد فردمحوری است، تصریح میکند: وجود تعداد زیاد عکسهای سلفی در شبکههای اجتماعی نشاندهنده فردمحوری و خودمحوری است، چرا که افراد میکوشند تا دیگران از آنها تعریف کنند، در حالی که همه عکسها در قدیمالایام جمعی بود.
این کارشناس فضای مجازی میگوید: مطالعات پژوهشی ۹ دانشگاه مطرح دنیا مانند جورج واشنگتن و آکسفورد متفقالقول اعلام کردند که شبکههای اجتماعی، افراد را از جامعه دور کرده و در حقیقت ضداجتماع هستند.
وی تأکید میکند: تمامی کسانی که در شبکههای مجازی فعال هستند، در حال از دست دادن وقت، فرهنگ و اموال باارزش خود هستند و تنها فردی که سود اصلی را از این امر میبرد، مدیران مستبد شبکههای مجازی هستند که در حال سوءاستفاده از انسانها و کاربرها به عنوان برده میباشند