کاهش بودجه قطار شهری اهواز در سال ۹۶/ دولت زیر همه چیز را زده!/ دانشگاه شهرداری باید جابجا شود

به گزارش هورنیوز ؛ یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه مکرر شورای اسلامی کلانشهر اهواز ظهر روز دوشنبه ۲۷ دیماه ۹۵ با حضور اعضای شورا، معاونان شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد.

مشکل بدهی ۴ درصدی کارکنان در شُرُف بازنشستگی شهرداری

آذر زمانپور عضو شورای شهر اهواز، گفت: در جلسه دو هفته پیش کمیسیون حمل و نقل، مقرر شد با توجه به مشکلاتی که رانندگان در شُرُف بازنشستگی دارند، جابجایی بودجه ای صورت گیرد تا مشکل آنان حل شود، اما هنوز این ۴ درصد پرداخت نشده است.

حجت الاسلام کاظم سواری نیز گفت: باید مشکل رانندگانی ۴ درصد از شهرداری طلب دارند و زندگی آنها به سختی می گذرد، در این اصلاحیه و جابجایی بودجه در نظر گرفته شود.

هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز نیز در این خصوص گفت: ۴ درصد طلب این کارکنان، جزء دیون ممتازه است و باید هرچه سریعتر پرداخت شود.

در ادامه، ابراهیم نوشادی معاون شهردار اهواز با اشاره به طلب ۴ درصدی کارکنان در شُرُف بازنشستگی، گفت: علیرغم مشکلات مالی موجود، تاکنون ۷ میلیارد تومان از این ۴ درصد پرداخت شده است و در این اصلاحیه بودجه، ۴ میلیارد تومان دیگر دیده شده است.

وی در خصوص پروژه قطار شهری، تصریح کرد: دولت از سهم ۸۵ میلیارد تومانی که در بودجه در نظر گرفته بود، تاکنون یک ریال هم پرداخت نکرده است و علاوه بر آن در بودجه سال آینده، بودجه قطار شهری اهواز به ۵۸ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده که باید این موضوع توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود.

در پایان، لایحه اصلاحیه بودجه سال ۹۵ شهرداری، با رأی اعضای شورا به تصویب رسید و لایحه مناقصه اردوگاه آسیب دیدگان اجتماعی وارد دستور کار جلسه شد.

دولت زیر همه چیز را زده!

حسین حیدری در این خصوص گفت: طبق آئین نامه شورای عالی اداری، در چندین بند وظایف هر دستگاه نسبت به این اردوگاه مشخص شده است و در بند نخست آن، مدیریت اردوگاه به فرمانداری محول شده است.

وی: فرمانداری مدیریت اردوگاه را مال خود میداند اما شهرداری می گوید که نباید فقط بند نخست آن که مربوط به مدیریت است، اجرا شود، بلکه باید تمامی دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: در آئین نامه آمده است که سازمان برنامه و بودجه موظف به تامین هزینه های اردوگاه است اما از مدتی که ارودگاه توسط فرمانداری اداره شد، فرمانداری حتی یک ریال هم از دولت برای آن نتوانست بگیرد.

این عضو شرای شهر اهواز با بیان اینکه وجود متکدیان در سطح شهر باعث زشت شدن سیما و منظر شهری شده، گفت: شهرداری فقط متولی جمع آوری این متکدیان است اما در ۳ سال و نیم گذشته، دولت زیر همه چیز زده و هر مشکلی مانند، استقلال خوزستان، اربعین و یا اردوگاه می شود، شهرداری را وارد می کنند درصورتی کارکنان آن برای بازنشستگی با مشکل مواجه هستند.

جمع آوری ۱۴۰ متکدی غیرخوزستانی در اهواز

در ادامه این جلسه، امیر آهن جان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز گفت: این اردوگاه از سال ۶۹ در منطقه عین دو تاسیس شد و مدیریت آن تا سال ۷۵ ب عهده شهرداری بود و پس از آن ۴ سال به بهزیستی و پس از آن به استانداری، و مجدداً در ابتدای سال ۸۷ به شهرداری اهواز داده شد.

وی افزود: در جلسه ای که اخیراً برگزار شد، استاندار خوزستان با استفاده از اختیارات خود، مدیریت اردوگاه را به شهرداری سپرد.

آهن جان در پایان گفت: در مدت اخیر، تعداد ۱۸۶ متکدی از سطح شهر جمع آوری شد که ۱۴۰ نفر از آنان غیر خوزستانی بودند.

در پایان این اظهارات نیز لایحه مذکور به تصویب رسید و لایحه مناقصه احداث فاز دوم دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز وارد دستور کار جلسه شد.

دانشگاه شهرداری باید جابجا شود

حسین حیدری در خصوص این لایحه گفت: کمیسیون با احداث این دانشگاه هیچگونه مخالفتی ندارد اما مکان آن قرار بود موقتی باشد زیرا تنها فرهنگسرای آن منطقه که آموزش های کامپیوتر و زبان را برگزار می کرد، تعطیل شده و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام کاظم سواری عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: شورای چهارم مؤسس این دانشگاه بوده است و این موضوع نگاه علمی اعضای شورا را می رساند اما قرار نیست از امکانات عمومی آن منطقه که یک فرهنگسرا بوده، استفاده شود.

وی افزود: قرار بود مکان فعلی دانشگاه موقتی باشد و باید مکان دیگری برای آن در نظر گرفته شود، درحالی که ظاهراً مناقصه توسعه آن برگزار شده است.

سید محمدجواد رضوی نیز در این خصوص گفت: وظیفه شهرداری تاسیس دانشگاهی که دوره های بلند مدت با مدرک لیسانس برگزار نماید، نیست.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: این دانشگاه اکنون شخصیت حقوقی جدایی دارد و زیر نظر شهرداری نیست بلکه زیر نظر وزارت علوم است.

عاشور سواری پور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز گفت: همه ما حامی این دانشگاه بودیم و مخالف توسعه فضای آموزشی شهر نیستیم اما مصلحت شهروندان نیز ملاک است.

وی افزود: پیش از این، جوانان آن منطقه از وجود فرهنگسرا استفاده می کردند و متاسفانه اکنون از آن محروم شده اند.

این عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه جابجایی دانشگاه به این سادگی ها نیست، گفت: باید مصوبه ای در شورا انجام شود که این دانشگاه با وضعیت فعلی در مکان فعلی بماند تا در زمینی که در نظر گرفته می شود، کار ساخت ساختمان جدید انجام شود.

در ادامه، رامی علاسوند در این خصوص گفت: دانشگاه های علمی کاربردی تقاضا محور هستند و براساس نیاز متقاضیان، دوره هایی را برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهرداری قرار بود به مدت یکسال در مکان فعلی باقی بماند، افزود: پیشنهاد می کنم، مکانی خریداری شود و دانشگاه به آنجا نقل مکان کند تا هم فرهنگسرا مجدداً راه اندازی شود و هم دانشگاه علمی کاربردی به فعالیت خود ادامه دهد.

در پایان این جلسه، لایحه احداث فاز دوم دانشگاه شهرداری اهواز در مکان فعلی با مخالفت اعضای شورا به تصویب نرسید.

https://hoorkhabar.ir/642959کپی شد!
504
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.