صرف بیمه روستائی راهگشای مشکلات کشاورزان در برابر بلایای طبیعی می شود؟

به گزارش هورنیوز غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز گذشته یکی از راه های ارتقاء کیفیت زندگی مردم استان خوزستان را کاهش دغدغه مردم در برابر بلایای طبیعی دانست و اظهار داشت: در استان خوزستان با بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله مواجه هستیم و مناطق روستایی استان بیشتر با این مشکلات مواجه هستند.

وی افزود: بر این اساس تصمیم گرفته ایم از سال ۹۶ تمام روستاهای استان را مقابل بلایا، بیمه کنیم تا دغدغه روستاییان کمتر شود و قدمی به سمت بالا بردن کیفیت زندگی در استان خوزستان برداریم.

این سخنان اگرچه در ظاهر خوشایند است اما یک سؤال اساسی به همراه خواهد داشت و آنکه صرف بیمه کردن روستائیان آیا راهگشای مشکلات آنها خواهد بود؟

بیش از ۹ ماه از سیلی ویرانگر که تمام سرمایه یکساله کشاورزان و حتی دامداران را با خود برد، می گذرد و در این مدت مسئولان هربار با یک بهانه واهی از پرداخت مطالبات خسارت سیل زدگان امتناع کردند این درحالیست که شهریور ماه امسال هیات دولت پس از گذشت حدود ۱۰ روز از جاری شدن سیل و طوفان در مازندران، جبران خسارت های سنگین ناشی از این حادثه را در دستور کار قرار داد و در این جلسه مبلغ ۹۸۵۵ میلیارد ریال برای بازسازی و کمک به سیل زدگان در شهرهای مازندران اختصاص داد.

دولت در این مصوبه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار جهت کمک بلاعوض بمنظور بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده، ۳۰ میلیارد ریال برای کمک بلاعوض جهت تأمین لوازم خانگی و معیشتی، ۵۰ میلیارد ریال برای خدمات پشتیبانی و ۱۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی تأسیسات زیربنایی در نظر گرفته است.

همچنین ۷۲۰ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود ۴ و ۵ درصدی به آسیب  دیدگان این حادثه اختصاص یافته است.

بنظر می رسد در شرایط فعلی پیگیری مطالبات چندین ساله کشاوزان و روستائیان استان خوزستان بیش از هر چیز دیگر مهم و حائز اهمیت است.

 

 

https://hoorkhabar.ir/642804کپی شد!
114
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.