دولت همه قراردادها را به‌صورت شفاف مطرح نمی‌کند

هورنیوز– شائبه اختلاف بین دولت و قوه قضاییه که باعث ایجاد التهاب در فضای عمومی کشور شده است با اظهارات امروز محسنی‌اژه‌ای پرنگ تر شد، وی با انتقاد تند و صریح از مواضع اخیر دولت گفت: آیا دولت همه قراردادها را به‌صورت شفاف مطرح می‌کند، قطعاً نه؛ مثلا در برجام خیلی چیزها را نگفتند ولی وقتی افشا می‌شد و یا آمریکاییها می‌گفتند مجبور به اطلاع‌رسانی می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش تخصصی معاونین و رؤسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گفت: این روزها یک مطلب را می‌شنویم که از یک جهت بسیار خوب است و برخی موارد برخورد ابزاری می‌شود، مثلاً می‌گویند «باید شفاف بود»، ولی باید توجه کرد شفافیت با شفافیت‌نمایی فرق دارد، اگر مردم را محرم می‌دانیم در همه چیز است یا مرز دارد؟ متأسفانه در ایام انتخابات از شفافیت به‌عنوان ابزار استفاده می‌کنند، مثلاً وقتی راجع به خودمان است توجیه می‌آوریم ولی وقتی مربوط به دیگری می‌شود موضوع را به اوج می‌بریم. وی با اشاره به موضوعات امنیتی گفت: آیا دولت همه قراردادها را به‌صورت شفاف مطرح می‌کند؟ قطعاً نه؛ مثلاً در برجام خیلی چیزها را نگفتند ولی وقتی افشا می‌شد و یا آمریکاییها می‌گفتند مجبور به اطلاع‌رسانی می‌شدند، یا اینکه جواب بدهند؛ همه بانکها سودده هستند؟ حتماً این‌طور نیست، پس چطور پاداش‌های چندین میلیونی داده می‌شد؟

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به عدم انتشار برخی مطالب به‌دلیل مسایل امنیتی گفت: اگر می‌خواهیم بگوییم شفافیت، فریبکاری نکنیم و با تفکیک کردن موضوعات محرمانه و امنیتی برای مردم، موضوعات را شفاف کنیم لذا اگر تنها برای جلب آرا است موضوع فرق دارد. من از قول ایرنا شنیدم که رییس‌جمهوری نوشته‌اند «حساب‌های قوه قضاییه باید شفاف شود»؛ لذا من اینجا می‌گویم به مردم و همه کسانی که دانسته این حرف را می‌زنند که این حسابها کاملاً شفاف است و جمع کثیری از دولتمردان و نمایندگان مجلس طی بیست سال گذشته در جریان موضوع هستند؛ تحلیل من این است که از مدتی پیش یک فشار مضاعفی علیه قوه [قضائیه] و برخی نهادها وارد کردند و تا انتخابات ادامه می‌دهند چراکه قوه با دانه‌درشتها و آقازاده‌ها و صاحب‌منصبان در حال برخورد است، شما ببینید هفته‌های گذشته چه‌کسانی بازداشت شدند؟

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در این چند روز کسانی بازداشت شدند که ۶۰۰ میلیارد و ۱۰۰۰ میلیارد بدهی داشتند و متأسفانه من نمی‌توانم اسم ببرم در حالی که باید به مردم معرفی شوند، خوب، چرا اینها را شفاف‌سازی نمی‌کنید؟ چرا بدهی بانک‌ها به دولت و دولت به بانک مرکزی را شفاف اعلام نمی‌کنند؟ اینها می‌خواهند قوه را تحت فشار قرار دهند تا دست از مبارزه با دانه‌درشتها برداریم؛ شما اگر ۱۰۰۰ سارق معمولی را بگیرید صدای هیچ کسی در نمی‌آید ولی وقتی یک بدهکار ۶۰۰ یا ۱۰۰۰ میلیاردی را می‌گیرید قضیه فرق می‌کند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: این فشارها از داخل و خارج بیشتر خواهد شد و احتمالاً تا انتخابات ادامه خواهد داشت. خوب؛ شما گفته‌اید حاضرید یک سامانه برای دخل و خرج‌ها راه‌اندازی کنید؛ خوب بکنید؛ یا دیگری اعلام کرده «حاضریم منابع انتخاباتی‌مان را شفاف کنیم به‌شرط شفاف کردن دیگری»؛ خوب، اگر راست می‌گویید چرا شرط می‌گذارید؟ آن‌وقت معلوم می‌شود پولها از کجا آمده است. الآن از شما می‌پرسم: برای ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری یک نفر چقدر پول لازم است؟ قطعاً بالاتر از ٢ میلیارد؛ خوب، شما بگویید؛ این پول از کجا آمده است؟

https://hoorkhabar.ir/641676کپی شد!
46
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • رحمان محمدی اصل با سلام : باید حق را گفت و از حقیقت دفاع کرد جناب آقای اژه ای عملکرد دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد و رسیدگی به حقوق ملت چنان رضایت بخش ملت نیست و یقیناً با مراجعه به افکار عمومی و نظر سنجی به این مهم پی خواهید برد پس لطفاً کمی انصاف داشته باشید ، اینکه آقای دکتر روحانی گفته باید قوه قضائیه ابعاد پشت پرده فساد بابک زنجانی و همدستان وی را افشاء و شفاف سازی کند اموال ملت ایران چگونه و توسط چه کسانی در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته و این اموال الان کجاست؟ در این خصوص حق با آقای رئیس جمهور است و جا دارد از ایشان به خاطر دفاع از حقوق عمومی تشکر نموده و یقیناً مسئولین دستگاه قضایی نیز اطلاع دارند که بازی با حروف الفباء و عدم افشاء جزئیات فسادهای مالی وهمچنین عدم افشاء دست های پشت پرده ملت را واقعاً خسته کرده و مهمتر اینکه آیا دستان پشت پرده مجازات می شود یا نه ؟ آیا اموال ملت از دستان پشت پرده پس گرفته می شود یا نه ؟ و ... ملت را حقیقتاً به شکّ و تردید انداخته و نسبت به رفتار اخفاگری قوه قضائیه معترض هستند و عقلاً ، شرعاً و قانوناً دستگاه قضایی باید بجای اخفاء گری ، نتیجه رسیدگی خود را به اطلاع مالباخته که ملت هستند برساند و امّا باید به آقای روحانی خاطر نشان کرد که بهتر است بعنوان رئیس جمهور ملت خواهان افشاء دستان پشت پردۀ تمامی فسادهای مالی و میزان مجازاتی که مفسدان متحمل شده اند و همچنین آیا اصل پول ملت از همه مفسدان گرفته شده یا نه ؟ شفاف سازی و به اطلاع مردم برساند و مضافاً تأکید می کنم آقای روحانی همانطور که حق مردم است بدانند اموالشان چگونه و توسط چه کسانی در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته و این اموال الان کجاست؟ یقیناً حق همین مردم نیز هست که بپرسند دولت به چه حقی به مدیران خود حقوق نجومی پرداخت کرده و قطعاً حق همین مردم نیز هست که بدانند پرونده بزرگترین فساد بانکی به مبلغ ۱۳۲۷۱ میلیارد تومان از بانک تجارت کرمان با حمایت کدام وزیر و چگونه در بانک مرکزی حل فصل شد و همینطور حق همین مردم است که بدانند مدیران متخلف بانک مرکزی به چه حقی از مورخ ۹/۴/۹۲ تا به امروز هزاران میلیارد از بیت المال مسلمین را بدون دریافت هیگونه سود به همین مفسدان بانک تجارت پرداخت کرده و پرداخت می کنند مگر پول ملت ارثیه پدرشان است که بی حساب و کتاب بذل و بخشش می کنند مگر دولت نمی بیند که بیش از نیمی از ملت ایران بدلیل سیاست های غلط اقتصادی و یا تقسیم نا عادلانه ثروت های ملی چنان با فقر مالی روبرو شدند که زنده زنده در قبرستان می خوابند یا به جهت فرسودگی قطارهای کشور زنده زنده در آتش می سوزند و اگر می بینند که مدیران وی همچنان بیت المال مسلمین را غارت و به این گروه مفسد پرداخت می کنند به چه دلیل مانع غارت بیت المال نمی شوند شماره تماس ۰۹۱۴۹۳۰۳۹۳۷
منتشر شده۱