دختران اکثریت مخاطبان سواد آموزی در خوزستان هستند/ امروز با فرهنگ مدرک گرایی در جامعه مواجه هستیم

هورنیوز – موسی شیخی سه شنبه در همایش بزرگداشت روز نهضت سواد آموزی در تالار طلائیه اهواز بیان کرد: اولویت های امسال سواد آموزی آموزش اولیای دانش آموز است که از نعمت سواد برخورد نیستند.

وی گفت: بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ ولی دانش اموز که بیسواد بودند به کلاس های درس هدایت شدند که این کار باعث می شود تا فرزندان آنها که دانش آموز هستند به درس خواندن ترغیب شوند.

شیخی با اشاره به اینکه در حال حاضر سواد آموزی دچار تغییرات بسیار خوبی شده است گفت: آموزش ها به صورت فرد به فرد، گروهی و یا کلاسی انجام می شود که به روش کلاسی آموزش ها بسیار کم است و بیشتر به صورت فردی در حال برگزاری است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: کتاب هایی که در حیطه سواد آموزی هستند برای هر قشر با محتوایی جدا کارشده به عنوان مثال برای قشر کارگر و یا زنان و یا زندانیان با محتواهای مختلف کار شده است.

وی گفت: بانک آزمونی تعریف شده است که در زمان های مختلف سوالات مختلف را طراحی می کند که به آموزشیاران بسیار کمک می کند.

شیخی با اشاره به اهمیت آموزش قشر نوجوان گفت: آموزش نوجوانان بین ۱۰ تا ۲۰ سال که از تحصیل عقب مانده اند بسیار اهمیت دارد تا به عنوان نیروهای کارآمد سربار جامعه نباشند.

وی گفت: تا کنون ۴۴ هزار نفر از افرادی که از تحصیل جا مانده اند را جذب سواد آموزی کردیم.

همچنین درادامه مراسم امام جمعه موقت اهواز گفت: امروز با فرهنگ مدرک گرایی در جامعه مواجه هستیم که این یک آسیب محسوب می شود و متاسفانه آمار بی سوادی ما هنوز بالاست و نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و عزم و اراده جمعی از سوی آموزش و پرورش دارد.

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده در ادامه افزود: برای داشتن جامعه ای با سواد و کار آمد باید بر روی تحصیل دانش آموزان از همان دوره ابتدایی توجه ویژه شود.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: هیچ دولتی از زمان پیروزی انقلاب تاکنون نتوانسته آموزش و پرورش را به جایگاه والای خود برساند و تا وقتی نگاه به آموزش و پرورش نگاه مصرفی است و نگاه به نفت، مخابرات، صنایع و… تولیدی، وضعیت همین است.

وی ادامه داد: اگر نگاه به آموزش و پرورش تغییر کند و صندوق توسعه ملی و ذخیره ارزی بخشی را به آموزش و پرورش اختصاص دهد می توانیم در آموزش و پرورش تحول ایجاد کنیم ولی هیچ دولتی نگاهش اینگونه نیست.

طبق آمار اعلام شده تا سال ۹۰ بالغ بر ۲۳۰ هزار بیسواد در استان خوزستان وجودداشت که در حال حاضر این آمار به ۵۹ هزار نفر کاهش یافته است.

https://hoorkhabar.ir/640802کپی شد!
91
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.