خوزستان زیر پونز نقشه دولت قرار دارد؟

به گزارش هورنیوز اواخر فروردین ماه امسال دقیقا زمانیکه کشاورزان خوزستانی خود را برای برداشت محصول آماده کرده بودند، سیلی ویرانگر همه چیز را با خود برد!

گفته می شود این سیل حدود یک هزار میلیارد تومان به کشاورزان خوزستانی در حوزه زراعت، باغبانی، دام، طیور و زیرساخت ها خسارت وارد کرد. با اینکه هفت ماه از طغیان رودخانه دز می گذرد اما همچنان خسارتی به کشاورزان چهار شهرستان دزفول، شوش، شوشتر و اهواز پرداخت نشده است.

%d8%b3%db%8c%d9%84-%d8%ac%d9%86%d9%88%d8%a8-%d9%88-%d8%ba%d8%b1%d8%a8-2-664x498

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور خسارت‌های به بار آمده ناشی از سیل در خوزستان را بسیار سنگین دانست و اظهار کرد: سیل هم به بخش‌های زیربنایی و تاسیسات استان خسارت وارد کرده و هم به بخش کشاورزی خوزستان که بعد از مهار کامل سیل این خسارت‌ها باید به طور دقیق بررسی شود.

هاشم بالدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بار دیگر روز گذشته در شورای بحران استان از عدم پرداخت خسارت سیل زدگان انتقاد و اظهار داشت: : به دلیل محدودیت اعتبارات همیشه در مرحله مقابله و بازسازی هستیم و فرصتی برای پیشگیری نداریم.

وی با اشاره به محدودیت اعتبارات بحران برای شهرستان هایی که در معرض وقوع سیلاب هستند، گفت: هیچ اعتباری برای جبران خسارت سیل در سال های ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ به خوزستان پرداخت نشده است.

بی توجهی به پرداخت خسارت سیل زدگان خوزستانی که عمدتا دامدار و کشاورز بوده اند درحالی اتفاق می افتد که هیئت دولت ده روز پس از سیل ۱۲ شهریور امسال در مازندران تشکیل جلسه داده و ۹۸۵ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای بازسازی بخش های خسارت­ دیده ناشی از سیل در استان مازندران اختصاص داد.

اینگونه تبعیض ها در حق خوزستان از سوی دولت باعث رنجش مردم استان و طرح این سؤال شده که آیا خوزستان زیر پونز نقشه دولت قرار دارد و یا تعمدی برای این حجم از بی مهری در کار است؟

https://hoorkhabar.ir/640558کپی شد!
104
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.