نگاهی به عملکرد حافظی و بختیاری زاده در یک نیم فصل/آیا حافظی توانایی تغییر در شرایط نفت را دارد؟

هورنیوز – نفت مسجدسلیمان پس از سقوط از لیگ برتر دیگر به روزهای اوج خود بازنگشت و روزهای شادی و تشویق های هزاران نفری هواداران در استادیوم شهید محمدی مسجدسلیمان تکرار نشد.

در فصل جاری با انتخاب سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان پس از گذشت یک نیم فصل و کسب نتایج ضعیف و سقوط به رده چهاردهم جدول رده بندی سرانجام با پایان نیم فصل رقابت های لیگ یک هیات مدیره باشگاه تصمیم به اخراج سهراب بختیاری زاده گرفت.
هدایت یزدی مدیرعامل باشگاه نفت در رابطه با علت اخراج بختیاری زاده می گوید:: ‌با توجه به شرایط تیم و قرار داشتن تیم در رده های پایینی جدول تصمیم گرفتیم که به تیم شوکی وارد کنیم و بر این اساس تصمیم بر این شد که با سهراب بختیاری زاده قطع همکاری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ‌قطعا به دنبال این هستیم که تیم از این شرایط خارج شود و اگر به دنبال این مهم نبودیم این تغییرات را در تیم ایجاد نمی کردیم.
یک روز پس از اخراج بختیاری زاده مدیرعامل باشگاه نفت فرزاد حافظی سرمربی فصل پیش نفتی ها را به عنوان سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان معرفی کرد.
هدایت یزدی در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم نیز گفت:‌ با فرزاد حافظی که در گذشته  در این تیم کار کرده است و تجربه حضور در نفت مسجدسلیمان را دارد به جمع بندی رسیدیم و او را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کردیم. او نفر بومی منطقه است و با توجه به تجربه حضورش در تیم به عنوان سرمربی انتخاب شد.
بکارگیری مربی و بازیکنان  بومی همیشه یکی از دغدغه های فوتبال دوستان خوزستانی بوده است اما کارنامه کاری افراد نیز نقش مهمی در انتخاب و بکارگیری آنها دارد.
فرزاد حافظی سال گذشته یک فصل کامل سرمربی نفت مسجدسلیمان بود و در پایان فصل عملکرد قابل قبولی را از خود به یادگار نگذاشت.
در فصل ۹۴-۹۵لیگ دسته اول فوتبال نفت مسجدسلیمان با سرمربیگری فرزاد حافظی از مجموع ۳۸ بازی خود ۱۰پیروزی,۱۰ شکست و ۱۸ تساوی را کسب کرد و در نهایت با کسب ۴۸ امتیاز در رده دهم جدول رده بندی قرار گرفت.
هواداران نفت مسجدسلیمان با اخراج سهراب بختیاری زاده تصور کردند هیات مدیره باشگاه قصد دارد با آوردن یک سرمربی کارکشته در نیم فصل دوم برای بهبود جایگاه نفت مسجدسلیمان در جدول رده بندی و شاید صعود دوباره نفتی ها به لیگ برتر تلاش کند.
انتصاب حافظی به عنوان یک گزینه بومی گرچه ممکن است مورد حمایت هواداران نفتی باشد اما کارنامه سرمربیگری وی در نفت مسجدسلیمان آنچنان درخشان نیست که انتظار تغییری ۱۸۰ درجه ای در نتایج ضعیف نفت مسجدسلیمان که منجر به اخراج سرمربی شد را داشته باشیم.
 در زیر نگاهی مقایسه ای خواهیم داشت به عملکرد نفت مسجدسلیمان نیم فصل گذشته و امسال :
-رتبه در جدول : اگر چه نفت مسجدسلیمان در فصل گذشته در جمع ۲۰ تیم لیگ یک تا پایان نیم فصل رده سیزدهم را به خود اختصاص داده بود اما در سال جاری و با توجه به کاهش تیمهای لیگ یک به ۱۸ تیم نفت جایگاه چهاردهم را تاکنون کسب نموده است.
–امتیاز کسب شده: تیم نفت در سال گذشته تا پایان هفته هفدهم با کسب ۱۹ امتیاز اختلاف ۱۷ امتیازی با صدرنشین و ۶ امتیازی با تیم انتهایی جدول رده بندی داشت. در لیگ امسال اما نفتی ها تاکنون و باتوجه به نزدیکی امتیازات تیمهای بالای جدول ۱۶ امتیاز با تیم صدرنشین فاصله دارند و اگر تیم بحران زده استقلال اهواز را فاکتور بگیریم ، با تیم ماقبل آخر جدول نیز ۶ امتیاز اختلاف دارد.
– گل های زده و خورده :
تیم نفت سال گذشته و امسال تا پایان نیم فصل ۱۶ گل به ثمر رساند اما به نسبت سال گذشته که ۱۹ گل خورده را داشته بود به نسبت خط دفاعی بهتری داشته است. تفاضل گل زردپوشان نیز نسبت به سال گذشته (هر چند با تفاضل گل منفی) دو گل ارتقاء یافته است.
https://hoorkhabar.ir/640277کپی شد!
100
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.