نگاهی بر عملکرد تیم های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی ایران در سال ۹۵

هورنیوز – فارغ از تمامی مشکلات موجود و ایرادات ساختاری در پیکره فوتبال کشور، قصد دارم نقاط مثبت کاری فدراسیون فوتبال را بیان کنم.

بدون شک سال ۹۵ را میبایست سال شکوفایی فوتبال ، فوتبال ساحلی و فوتسال ایران دانست، سالی که هنوز ماه دهم آن به پایان نرسیده و شاهد صعود تیم ملی جوانان فوتبال به جام جهانی بوده ایم.

تیم ملی فوتسال نیز شگفتی ساز شده و در رتبه سوم جام جهانی قرار گرفت و اگر تیم ملی فوتبال نیز، از خان آخر که همان ۳ بازی ابتدایی دور برگشت است ، با موفقیت عبور کند میبایست پیشاپیش صعودش به ۲۰۱۸ روسیه را جشن بگیرد و کلکسیون افتخارات فدراسیون فوتبال تکمیل شود .

حتی اثرات این پیشرفت به فوتبال پارالمپیک نیز سرایت کرده و همگان دیدند که در پارالمپیک ، مردان غیرتمند ایران چگونه گل کاشتند .

در این میان نقش سرمربیان و کادر بادانش  و جوان این تیمها ، بیش از هر عامل دیگری در این موفقیتها نقش داشته و در کنار این پارامترها ، میتوان مدیریتی از نوع اصفهانیها را بر فدراسیون ، از دیگر عوامل این پیروزیها دانست .

در هر صورت میبایست این موفقیتها را به فال نیک گرفت ، ولی فرو رفتن در خواب خرگوشی و دلخوش شدن به این موفقیتهای آنی خودزنی محسوب شده و میبایست مربیان ، فدارسیون و جامعه ورزشی در بحث پایه و زیرساختها و مدیریت پول در بحث ورزش و….بیش از پیش تلاش نمایند تا این کار را به سرمنزل مقصود برسانند ، به گونه ای که این روند موفقیت در حد جرقه ای لحظه ای باقی نماند و به عادتی همیشگی و تکرار پذیر تبدیل شود .

https://hoorkhabar.ir/640053کپی شد!
85
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.