اجرای طرح ۶ ماهه مبارزه با مواد مخدر در شادگان

هورنیوز – نعمت اله آلبوغبیش عصر امروز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شادگان اظهار کرد: این طرح با محوریت ناحیه مقاومت بسیج و همکاری سایر اعضای این شورا از ابتدای دی ماه سال جاری اجرا می شود.

وی بیان کرد: در این طرح برنامه های متنوعی از قبیل بررسی علل و عوامل گرایش به مواد مخدر در شهرستان و ارائه راهکار های موثر و عملی در جهت پیشگیری از اعتیاد، بررسی هنجارهای تسهیل کننده مصرف مواد مخدر، آموزش مهارت (نه) گفتن، برنامه های متنوع فرهنگی و تربیتی، شناسایی چالشها و نقاط آلوده، شناسایی معتادان و کمک به آنها برای ترک اعتیاد و در صورت لزوم معرفی و هدایت به خانه های بهبودی و مقابله و برخورد با عوامل خرید و فروش مواد مخدر و اعتیاد آور در سطح شهرستان اجرا می شود.

معاون فرماندار شادگان با اعلام اینکه در سطح شهرستان معتاد متجاهر وجود ندارد، گفت: در صورت مشاهده معتادان متجاهر به صورت ویژه اقدام خواهد شد.

وی همچنین بر لزوم توجه به فعالیت های ورزشی و آموزش های مهارت زندگی برای پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

آلبوغبیش دروازه ورودی اعتیاد را دخانیات عنوان کرد و گفت: پیشگیری از روی آوری جوانان به سوی سیگار و قلیان، کاهش اعتیاد به مواد مخدر را به دنبال خواهد داشت و باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

https://hoorkhabar.ir/639800کپی شد!
82
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.