دهمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دهمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت در حوزه دهمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت برگزار شدبهداشت با هدف بررسی تامین مراقبت های اولیه سلامت در مناطق شهری با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، دکتر منصور آرزومند مشاور رئیس دانشگاه و رئیس اداره بازرسی، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت، دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه برگزار شد.

دکتر اسماعیل ایدنی در این جلسه اظهار داشت: در فاز اول اجرای طرح تحول بهداشت تعداد ۴۲ مرکز خدمات جامع سلامت و ۶۵ پایگاه سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز راه اندازی شد و ۲۴۰ نفر مراقب سلامت و ۴۹۳ نفر نیروی پشتیبانی در حوزه نیروی انسانی در طرح تحول بهداشت جذب و بکار گیری شدند.

وی ادامه داد: در فاز دوم این طرح، ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت و ۵۵ پایگاه سلامت جدید راه اندازی و ۲۴۱ مراقب سلامت و ۳۲۴ نفر نیروی پشتیبانی نیز جذب و بکارگیری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در مجموع و از ابتدای آغاز طرح تحول در حوزه بهداشت تعداد ۷۱ مرکز خدمات جامع سلامت به همراه پایگاه های سلامت ضمیمه نیز در این مراکز فعال شد و ۱۲۰ پایگاه سلامت غیر ضمیمه راه اندازی گردید.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ شهرستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مجری اجرای این برنامه هستند و بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت شهری و قریب به یک میلیون و سیصد هزار نفر از جمعیت حاشیه شهرها تحت پوشش خدمات فعال این طرح قرار گرفته اند.

ایدنی تصریح کرد: در بحث جذب نیروی انسانی نیز علاوه نیروهای مراقبت سلامت جذب شده، ۷۰ پزشک، ۶۳ کارشناس تغذیه، ۷۱ کارشناس روانشناسی بالینی، ۱۳۹ کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای، ۵۹ پرستار، ۷۱ مدیر اجرایی، ۶۹ نیروی پذیرش و ۶۹ کارشناس آزمایشگاه در این طرح جذب و بکار گیری شدند و در حال حاضر در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در بحث زیرساخت الکترونیک نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است بطوری که تاکنون قریب به اتفاق همه واحدهای راه اندازی شده به رایانه مجهز شده اند و زیرساخت الکترونیکی برای ۶۶ مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۰۹ پایگاه سلامت فراهم شده است و برای دیگر پایگاها و مراکز نیز این کار در حال اقدام است.

وی افزود: همچنین در یک سال گذشته ۲ واحد آزمایشگاهی جدید با تمامی امکانات و ۳۷ مرکز نمونه گیری نیز در واحدهای تحت پوشش دانشگاه راه اندازی شده است.

ایدنی گفت: راه اندازی ۲۰ واحد دندانپزشکی، تعمیر و تجهیز ۷ مرکز آموزش بهورزی و ۷ مرکز ترک دخانیات از دیگر اقدامات صورت گرفته از ابتدای آغاز این طرح می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: طبق تفاهم نامه ای نیز که فی ما بین وزارت بهداشت، استانداری خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز منعقد شده است، احداث مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای سلامتی که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز کمبود داریم و یا بصورت استیجاری اداره می شوند، با اعتباری قریب به هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده برای سال دوم اجرای طرح تحول بهداشت اشاره کرد و گفت: افزایش واحدهای دندانپزشکی به ۴۷ واحد و افزایش تعداد دندانپزشکان به ۱۳۲ نفر، ایجاد زیرساخت های لازم برای راه اندازی شناسنامه الکترونیک سلامت بطوری که تا سال آینده برای ۱۰۰درصد افراد تحت پوشش، شناسنامه الکترونیک تهیه شود و راه اندازی پایگاههای جدید از مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای ادامه این طرح است.

ایدنی تصریح کرد: هدف اصلی اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، ارائه خدمات اولیه سلامت بصورت فعال در شهرها و حاشیه شهرهاست که در حال حاضر و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ۱۰۰درصد جمعیت حاشیه شهرها خدمات اولیه سلامت را بصورت فعال دریافت می کنند و انواع خدمات مراقبت از مادران باردار، غربالگری انواع بیماریها دیابت، فشارخون و… در حال ارائه است.
۲
۳
۴
۵
۶

https://hoorkhabar.ir/639088کپی شد!
71
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.