انتظار عذرخواهی مردم و سکوت ادامه دار مسئولان برگزار کننده همایش پرحاشیه در اهواز

به گزارش هورنیوز پس از ارائه آمارهای واهی و تعجب برانگیز توسط رئیس انجمن آسیب شناسی کشور در همایش “روی پوست شهر” در اهواز موجی از تشویش اذهان عمومی بین مردم و خانواده ها ایجاد شد چراکه به عقیده بسیاری از مردم، علماء و کارشناسان چنین آمارهایی تنها توهین به مردم شهیدپرور و انقلابی خوزستان تلقی می شود.

رئیس انجمن آسیب شناسی کشور باید در دادگاه پاسخگو باشد

هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز در گفتگو با هورنیوز این آمار را بسیار نامعقول دانست و اظهار داشت: اگر به فرض محال چنین آماری مبتنی بر واقعیت هم بود باید با اذن شرعی و دستور مؤکد شورای تأمین بیان می شد.

img17385297-1

وی با بیان اینکه کسانی که چنین شخص بی تدبیری را هم دعوت کردند، مسئول هستند افزود: قطعا در این خصوص پیگیری های لازم را خواهیم کرد تا چنین افراد بی تدبیری با بیان این مطالب باعث تشویش اذهان عمومی نشوند.

شیرمردی تصریح کرد: مسئولان با این هدف از این شخص دعوت کرده اند که با بیان مطالب صحیح راهکارهایی برای کاهش آسیب های اجتماعی ارائه دهد نه آنکه با گستاخی آماری اشتباه را ارائه کند.به نظر من مطالبی که توسط کارشناس بیان شد در خور شأن خودش است.

وی یادآور شد: به عنوان رئیس شورای شهر از این شخص نزد داستان شکایت و خواهان رسیدگی به توهین های مطرح شده هستم. رئیس انجمن آسیب های اجتماعی باید ما را درخصوص آماری که ارائه داده قانع کند.

 

افراد دعوت کننده از این شخص باید پاسخگو اذهان عمومی باشند

جانعلی خورشیدی عضو شورای شهر اهواز نیز در همین راستا به خبرنگارما گفت: آمارهایی که توسط رئیس انجمن آسیب شناسی کشور بیان شده صحیح نیست و از این بابت متعجبم که چرا در یک سمینار اعداد و ارقام ناپخته ای بیان می شود.

۷۴۵۴۸۰

وی با اشاره به اینکه دلیلی برای بیان این آمار وجود نداشت، افزود: حتی اگر نیت این شخص ذکر آسیب های اجتماعی شهر بود باید با شیوه ای درست و از آمارهای تأیید شده استفاده کند.

خورشیدی با بیان اینکه از گفتن چنین اظهارنظرهای اشتباهی نگران هستیم، تصریح کرد: هر شخص و یا سازمانی که از این فرد برای سخنرانی دعوت کرده باید پاسخ اذهان عمومی را بدهد چراکه خانواده ها به شدت نگران و ناراحت هستند.

 

من به عنوان یک روحانی از ذکر چنین آماری شرمنده مردم هستم

حجت الاسلام شیخ کاظم سواری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز ذکر چنین آماری را توهین به خانواده های این شهر دانست و اظهار داشت: کارشناس برنامه از آمارهای صحیحی استفاده نکرده است زیرا در این همایش بیان شد که ۷۰درصد دختران دبیرستانی شهر اهواز دارای روابط نامشروع هستند.

۷۶۷۳۹۹

وی با اشاره به اینکه بکار بردن لفظ روابط نامشروع هم بسیار سخیف است، افزود:خوزستان همان استانی است که دارای بیشترین شهدای مدافع حرم است، جایی که شهدای حله چندی پیش در خاک آرام گرفتند. مگر همین استان هشت سال میزبان جنگ نبود؟ امام خمینی (ره) این استان را دروازه تشیع خواند.

حجت الاسلام سواری با بیان اینکه من به عنوان یک روحانی از ذکر چنین آماری شرمنده ام، یادآور شد: حتی در کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس نیز چنین آمارهایی را به دخترانشان نسبت نمی دهند اما در کشور جمهوری اسلامی زیر نظر ولی فقیه و مراجع تقلید از چنین الفاظی بکار می رود.

وی ادامه داد: ارزش های فرهنگی، شرعی و خانوادگی بسیار زیبایی در خوزستان و بین قومیت های مختلف مانند حجب و حیای دختران وجود دارد که باعث افتخار است.

عضو شورای شهر گفت: از آقای محمدی درخواست کردم که منبع آمارهای خود را بیان کند. این کارشناس بیان کرده که ۳۰۰ نفر را شخصا بررسی کرده حال سؤال من اینست که این تحقیق در چه زمان، مکان و با چه روشی صورت گرفته است.

وی در پایان یادآور شد: من احساس می کنم این سخنان مشکوک، مغرضانه و برنامه ریزی شده است و یا آنکه از روی دلسوزی نادرست بیان شده است.

وی درخصوص انفعال مسئولان امر در برابر بیان چنین آمارهایی خاطر نشان کرد: تعجب من از همین امر است که چرا مسئولان حاضر در جلسه حین و پس از جلسه نسبت به ذکر چنین آمارهایی واکنش نشان ندادند؟

 

دختران خوزستانی طلایه داران عفت هستند

آذر زمان پورعضو و سخنگوی شورای شهر اهواز نیز با اشاره به اینکه عفت و پاکی زنان و دختران خوزستانی بر هیچ کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: دختران و زنان خوزستان طلایه داران عفت و پاکی هستند و حضور حماسه ای این عزیران در ۸ سال دفاع مقدس نمایانگر این ویژگی بانوان خوزستانی است که نه در پشت سر بلکه با تمام نجابت در کنار مردان رزمنده به رشادت پرداختند.

%d8%a2%d8%b0%d8%b1-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%be%d9%88%d8%b1

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از شهدای حمله تروریستی حله بانوان مفسر و قرآنی خوزستان بودند که این شهدا نمونه‌های زیبنده زنان و دختران ما هستند و درست نیست که با آماری بدون سند به دختران و زنان یک استان متمدن و اسلامی  توهین کرد.

زمان پور گفت: به عنوان یک مادر، بانو و معلم از جملات و سخنان این فرد بسیار ناراحت و عصبانی هستم زیرا بدون زره ای حرمت، حیای بانوان خوزستان را خدشه دار کرد. امام خمینی(ره) بارها فرمودند که از دامن زن مرد به معراج می‌رود و این سخن نشان می‌دهد که پشت سر مردان موفق بدون شک یک زن موفق حضور دارد و این موفقیت از حیا و عفت سرچشمه گرفته است.

 

ارائه آمارهای مشکوک توهین به دختران خوزستانی است

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز طی مصاحبه ای ارائه آمارها مبالغه آمیز و مشکوک را توهین به شان زنان و دختران خوزستانی داست و خاطر نشان کرد: این مبالغه گویی در خصوص زنان استان خوزستان به توجه به سابقه ولایتمداری این استان پیگیری شود.

۱۸۱۶۲۸۵

وی گفت: زنان و دختران خوزستانی همان کسانی اند که در راه خدا از جگر گوشه های خود گذشتند تا ناموس کشور در نظام جمهوری اسلامی در امنیت به سر برند لذا عفت و پاکی زنان و دختران خوزستانی در ۸ سال دفاع مقدس تاکنون ثابت شده است.

عضو مجلس خبرگان اضافه کرد:‌آمارهایی که کارشناس همایش اخیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز ارائه داد در شان زنان و دختران استان خوزستان نیست و باید در اسرع وقت پیگیری شود./اهوازنوین

 

سکوت مسئولان جای تأسف دارد

فاطمه احمدی مسئول بسیج جامعه زنان استان خوزستان با اشاره به اینکه ارائه چنین آماری هدفی جز خدشه دار کردن حیثیت خوزستان را بدنبال نداشت، اظهار کرد: در استانی که زنان و دخترانش در هشت سال دفاع مقدس تابلویی از معنویت ، ایثار و از خود گذشتگی به جهانیان عرضه داشتند و هنوز چند روز از شهادت دختران پاک و معصوم کربلایی در حله نگذشته،ارائه چنین آمارهایی توهین به جامعه زنان و دختران استان محسوب می شود.

وی با اظهار تاسف در این خصوص گفت:جای بسی تعجب است که این آمارها در حضور مسئولین استانی طرح گردید و هیچ واکنشی در این خصوص صورت نگرفت.

به گزارش هورنیوز در روزهای گذشته اظهارنظرها و مطالب مختلفی بیان شده اما تاکنون کارشناس مربوطه و هیچ کدام از مسئولان و سازمان های دعوت کننده از این شخص به علت ایجاد تنش در جامعه از مردم عذرخواهی نکرده اند.

https://hoorkhabar.ir/639086کپی شد!
394
۲
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • حسین بهتره بجای گیردادن به کارشناسی که مطمئنا آمار و ارقامی رو تهیه کرده که مدتها بخاطرش تحقیق کرده،فکری به حال جامعه بیمار خودمون بکنیم از دو جهت: ۱-اینکه جامعه مدتهاست دچار چندگانگیه و همه ما فکر می کنیم کشورمون از نظر اخلاقی خیلی گل و بلبله،ولی من دوران دبیرستان رو اواخر دهه هفتاد تموم کردم ، از اون موقع روابط نامشروع زیادی رو با چشم خودم مشاهده کردم چه برسه به الان که تقریبا بیست سال از اون دوران گذشته.. ۲- اینکه یه عده از روی ناآگاهی و بدون کارشناسی،صرفا بدلیل پست و سمت داشتن بیایند و اینگونه عاقلانه و مطمئن حرف کارشناس این امور رو زیر سئوال ببرن ، درد بزرگتریه که بحالش واقعا باید تاسف خورد...
  • سعيد حميديان مقدم سلام علیکم چرا ابتدا بررسی نمی شود سپس موضعگیری گردد؟ اگر اظهار کننده مفتری است به مراجع قضائی احضار شود.
منتشر شده۲