کاهش سن اعتیاد و فحشا میان دانش آموزان خوزستان و مسئولانی که همچنان انکار پیشه می کنند!

به گزارش هورنیوز امروز جوانان، نوجوانان و حتی کودکان در معرض آسیب های اجتماعی بسیار همچون کج روی های اجتماعی، آلودگی به مواد مخدر، بزهکاری، سرقت و به دنبال آن ترک تحصیل، فرار از مدرسه و برخی دیگر از مفسده های آشکار و پنهان قرار دارند.

مدرسه به عنوان جایگاهی که وظیفه آموزش وپرورش کودکان و نوجوانان را در ساعاتی از شبانه روز بر عهده دارد مهم ترین مکانی است که می تواند بر جلوگیری از آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

در خوزستان اما، به دلیل وجود برخی مسائل همچون حاشیه نشینی، از سویی سن افراد مبتلابه آسیب های اجتماعی به سرعت درحال کاهش و تعداد افراد درگیر با بیماری های اجتماعی در حال افزایش است که همین امر زنگ خطری برای تمام مسئولان به ویژه متولیان امر آموزش است.

کوروش محمدی رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران روز گذشته در همایش “روی پوست شهر” با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مسئولان و دغدغه‌ها در اهواز، با بیان اینکه هنوز وجود اراده‌ای قوی در بین دستگاه‌ها و نیز روحیه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در بین افراد جامعه را شاهد نیستیم گفت: حوزه آسیب‌های اجتماعی ناشی از فرایند جامع‌پذیری ناقص است و ریشه در آموزش و پرورش ما دارد. عمده آسیب‌های اجتماعی ‌ما شروعش از آموزش و پرورش است.

drug-2222student1-415x260

وی با انتقاد از شیوه در پیش گرفته توسط آموزش و پرورش افزود: نظام آموزشی ناکارآمد و فرسوده‌ای که امکان پرورش و نیز ارائه مهارت و توانایی لازم به فرزندان را ندارد در این نظام آموزشی جز رقابت و افسردگی فرایند دیگری برای فرزندانمان نمی‌بینیم.

محمدی در آماری تأسف بار سن اعتیاد را در شهر اهواز ۱۰ سال عنوان کرد و یادآور شد: سن فحشا نیز در همین شهر به ۱۴ سال رسیده است. متأسفانه نگرش جامعه نسبت به مسأله اعتیاد مثبت شده است.

وی بیان کرد: در مطالعه انجام شده ۵۶ درصد از دانش‌آموزان و ۳۸ درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در اهواز از اطلاعات اولیه درباره اعتیاد و مضرات آن بی‌اطلاع بوده‌اند.

به گزارش هورنیوز اگرچه سخنان این پژوهشگر در جلسه روز گذشته به مزاق برخی از حضار خوش نیامد و با اعتراضاتی سعی در انحراف اذهان عمومی داشتند اما بنظر می رسد وقت آن رسیده که مسئولان استان به جای شیوه انکار و نادیده گرفتن چنین معضلات اجتماعی در صدد حل آن برآیند.

https://hoorkhabar.ir/638881کپی شد!
226
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.