راه اندازی بزرگترین مرکز تحقیقات بیماری های تنفسی کشور در خوزستان

به گزارش هورنیوز بهزاد شریف مخمل زاده معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست خبری امروز خود که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: خوزستان سومین استانی است که این مرکز تحقیقاتی بهره مند خواهد شد. درسال تحصیلی گذشته دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۸۹۳ طرح تحقیقاتی را ارائه کرد که این رقم در سال تحصیلی جدید به یک هزار و ۶۰ مورد رسیده است.

وی گفت: انشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در حال ساخت ساختمانی مجهز با عنوان « مرکز سلامت » است که تا پایان امسال به بهره بر داری می رسد که در آن طرح های تحقیقاتی ارائه خواهد شد.

شریف مخمل زاده تصریح کرد: امسال مدیریت سلامت در این دانشگاه راه اندازی شده که زمینه را برای فن آوری های نوین آماده کرده و نتایج به صورت یک محصول یا نرم افزار به جامعه معرفی خواهد شد.

وی درخصوص هزینه های ثبت اختراع نیز یادآور شد: هزینه های ثبت اختراع در امسال طبق مصوبه، ۹۰درصد به عهده معاونت ریاست جمهوری و ۱۰ درصد به عهده دانشگاه قرار گرفته که باعث رشد و حمایت از مخترعان و نوآوران خوزستان است.

عاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  همچنین از جمله برنامه های در نظر گرفته در این هفته را تجلیل از پژوهشگرن برتر فن آوری های برتر دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه، روز دانشگاه با درهای باز، نمایشگاه کتاب، سخنرانی های علمی در حوزه های بیماری های تنفسی، پزشکی، نانو فن آوری و محورهای اصلی تولید علم در کشور بیان کرد.

وی ادامه داد : عنوان روزهای هفته پژوهش با پژوهش و فن آوری در ایده های برتر، با پژوهش و فن آوری در صنعت، با پژوهش و فن آوری و دانشگاه کارآفرین و حامیان پژوهش در اقتدار ملی در حوزه دانشگاه و فنی اقدام و عمل نام گذاری شده است.

https://hoorkhabar.ir/638814کپی شد!
82
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.