اختصاص اعتبار برای انتقال آب به تالاب شادگان

هورنیوز – سید عادل مولا پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی شادگان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص بحث کانال انتقال آب بر اساس طرح سازمان محیط زیست آن را اجرا کردند.

وی افزود: برای انتقال آب بین حوزه ای از کارون به شادگان سلمانه، مارد و جای فعلی کانال آب پیش بینی شد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: تعداد جلساتی که روی تالاب شادگان برگزار و تصمیماتی اخذ شده و جای نگرانی دارد چون تالاب شادگان مانند بیماری شده که به دنبال دارو از سایر رودخانه ها برای آن هستیم.

مولا اضافه کرد: تالاب شادگان یک سیستم یکپارچه بود که کارهای اقتصادی، اجتماعی، گردشگری، کشاورزی و اشتغالزایی را تحت تأثیر قرار می داد ولی اکوسیستم آن را تغییر دادند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب کمی وجود دارد، گفت: هم اکنون آب فراوان برداشت و در مقابل  پساب فراوانی نیز وارد سیستم می شود. سیستم های تحت فشار آبیاری را باید در بالادست اجرا کنیم تا میزان تبخیر و همچنین آلودگی آب را کاهش داد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در پایان، با تأکید بر عدم اخذ تصمیمات مقطعی و بدون کارشناسی عنوان کرد: با هزینه سه میلیارد تومان آب را از طریق کانال شادگان وارد تالاب می کنیم و حداقل از اکوسیستم های حدفاصل بین جاده آبادان تا ماهشهر را مورد مراقبت قرار دهیم.

https://hoorkhabar.ir/638704کپی شد!
82
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.