آقای استاندار؛ ای کاش همه مثل شما علمی فکر می کردند/ انتقال آب، جنگ قدرت است

به گزارش هورنیوز ؛ بازهم موضوع انتقال آب از خوزستان تیتر یک رسانه ها شد اما این بار پا را فراتر از استان گذاشته و در رسانه های کشوری و حتی جهانی بازتاب پیدا کرد.

صبح روز جمعه ۱۲ آذرماه، تصویری از یک نامه با مهر محرمانه در فضای مجازی منتشر شد که در آن خطاب به وزیر نیرو مجوز تامین اعتبار برای از سرگیری عملیات احداث تونل کوهرنگ سه برای انتقال آب از خوزستان به فلات مرکزی داده شده بود.

نامه ای که تیر خلاص دولت تدبیر و امید بر پیکره جلگه خوزستان به شمار می رفت و نشان داد که دولت یازدهم علیرغم تمام وعده هایش به مردم خوزستان، بر سر موضوع انتقال آب جدی است.

این درحالی است که پیش از این غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به صراحت و قطعیت، گفته بود: دولت هیچ مصوبه ای بجز آب شرب در خصوص انتقال آب نداشته است، از ابتدای دولت دکتر روحانی هیچگونه مصوبه ای در خصوص انتقال آب جهت صنعت و کشاورزی به استان های دیگر داده نشده است.

۲۲۹۲۹۰۲

نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی پس از انتشار این نامه که به طرز عجیبی در طبقه بندی محرمانه قرار گرفته بود، روز یکشنبه ۱۴ آذرماه هنگام سخنرانی رئیس جمهور در مجلس، مقابل تریبون تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به این اقدام دولت بیان کردند.

پس از این اتفاق، موجی از حمایت های مردم و رسانه های خوزستان نسبت به این اقدام شجاعانه نمایندگان به راه افتاد تا جایی که آیت الله حیدری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از این حرکت اعتراضی عنوان نمود.

 

اما همه مردم و به ویژه رسانه ها منتظر واکنش غلامرضا شریعتی به عنوان استاندار بودند که این واکنش پس از چند روز تاخیر انجام شد.

درحالی که همه انتظار اظهارات قاطعانه شریعتی را داشتند اما وی روز گذشته در واکنشی سرد، گفت: در مساله انتقال آب لازم است با نگاه علمی جلو برویم برای همین نباید نگرانی و تشویش را به مردم تزریق کنیم چراکه وارد کردن استرس به مردم سودی به همراه ندارد.

وی افزود: رئیس جمهوری در زمینه انتقال آب خوزستان به دیگر نقاط اعلام کرد که مصرف برای شرب است لذا مبنای کار ما صحبت‌های رئیس جمهوری است که بر اساس آمار و ارقام بوده است برای همین اگر خلافی غیر از این رخ داد آن وقت ما موضوع را پیگیری می‌کنیم.

 

به گزارش هورنیوز ؛ این اظهارات بسیار آرام استاندار خوزستان در بحبوحه جنگ لابی مرکز نشینان برای انتقال هرچه بیشتر آب از خوزستان جای بسی تعجب دارد.

پس از اعتراض علنی نمایندگان خوزستان در مجلس و حمایت آیت الله حیدری از این حرکت، صرف دل بستن آقای استاندار به وعده دولت برای انتقال آب به میزان آب شرب شاید کمی دلخوشی کاذب باشد.

یقیناً انتقال آب فقط به میزان آب شرب باید از طریق احداث لوله و پمپ صورت می گرفت و احداث تونل هایی به قطر چند ده متر با هزینه های گزاف تنها مؤید این موضوع خواهد بود که در آینده باید شاهد رونق هرچه بیشتر صنعت و کشاورزی فلات مرکزی کشور در کنار نابودی کشاورزی خوزستان باشیم.

https://hoorkhabar.ir/638452کپی شد!
235
۲
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • عارف استاندار عزیز که چندان زمانی از مدیریتش باقی نمانده لزومی هم ندارد که سینه سپر کند برا مردم خوزستان هنر کند قدری به درد شهر بهبهان بخورد مدیرکل بنادر استان و اگثر مدیران و کارمندان پتروسیمی های منطقه ویزه بندر ماهشهر غیر بومی و پروازی هستن ولی چالب اینکه همین مدیران با زابطه و وبی ظابطه لوحه تقدیر از استاندار محترم گرفته و با بنرهای میلیونی در شهرهای بندر امام و ماهشهر خود نمایی میکند
  • حسام واقعا جاى تاسف دارد استاندار کورکورانه اؤ اوامردولت تبعیت کندبدون لحاظ منافع مردم خوزستان
منتشر شده۲