بیانیه اعتراضی آیت الله حیدری درخصوص انتقال آب خوزستان

به گزارش هورنیوز پس از اعتراض جمعی نمایندگان استان خوزستان به رئیس جمهور درخصوص مسأله انتقال محرمانه آب خوزستان، آیت الله محسن حیدری نمازجمعه موقت اهواز در نامه ای از این حرکت تقدیر کرد.در ادامه متن نامه را خواهید خواند:

چهار سد بر رودخانه کرخه در استان های بالا دستی این رودخانه است، که در صورت تحقق طرح، آورد آب کرخه به خوزستان نزدیک به صفر خواهد رسید. در آن صورت آب مزروعی ۲۶۰ هزار هکتار اراضی حاصلخیز در شهرستان های شمالی و غربی استان قطع خواهد شد، و در حدود نیمی از طرح مقام معظم رهبری که مایه امیدواری مردم خوزستان و خیر و برکت برای همه ایران است، و می تواند نیمی از محصولات کشاورزی کشور را تأمین کند، تعطیل خواهد شد.

کشاورزان آن مناطق بیکار خواهند شد و دست به هجرت به سوی مناطق حاشیه نشین شهرهایی مثل اهواز خواهند زد و مشکلات حاشیه نشینی از قبیل بیکاری، آسیب های اجتماعی و غیره مضاعف می شود.

در کنار آن آثار وحشتناک فاجعه اجتناب ناپذیر خشکاندن تالاب های هورالعظیم و هورالهویزه قابل پیش بینی است که این امر، انتشار غبار و ریزگردها را مضاعف خواهد کرد.

نتیجه این آلودگی محیط زیست چیزی جزء تعطیلی زندگی در استان خوزستان و استان های دیگر نخواهد بود. یقینا این عواقب هولناک، مردم استان را ناراضی ساخته و زمینه را برای بهره برداری اجانب و دشمنان انقلاب و نظام مقدس اسلامی مهیا خواهد کرد. بنابراین اعتراض شما عزیران درخصوص انتقال آب نه تنها در راستای دفاع از منافع استان است بلکه به مثابه دفاع از کل کشور و نظام تلقی می شود.

از این جهت حرکت شما شایسته تقدیر و تشکر است.توفیق روزافزون همه شما را از خداوند سبحان در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) مسئلت می نمایم.

photo_2016-12-05_15-31-04

https://hoorkhabar.ir/638069کپی شد!
419
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.