آیا وحدت تازه شکل گرفته نمایندگان استان مانع مافیای اصفهانی ها می شود؟

به گزارش هورنیوز چند روز گذشته بود که نامه ای در فضای مجازی منتشر واز مجوز دولت برای انتقال آب از سرچشمه های خوزستان و اجرای طرح بهشت آباد حکایت می کرد.

در سه سال گذشته هربار که مردم خوزستان از به یغما رفتن اندک سرمایه باقی مانده آب استان گله کرده و خواستار توقف طرح های انتقال آب شدند، مسئولان، مردم را به دولت های پیشین پاس داده و زمان تصویب این طرح ها را سال ها پیش عنوان کردند.

۱۳۹۵۰۹۱۴۱۳۴۷۱۹۱۷۶_photol

در نامه محرمانه ای که به تازگی منتشر شده خطاب به وزراء جهادکشاورزی، وزرات نیرو و بانک مرکزی دستور داده شده تا شرایط لازم جهت انتقال آب از سرچشمه های استان خوزستان به اصفهان را فراهم کنند.

برهمین اساس، روز گذشته ۱۸نماینده خوزستان با تجمع در مقابل تریبون مجلس شورای اسلامی سخنرانی  رئیس جمهور هنگام تقدیم بودجه سال ۹۶ را قطع و نسبت به مفاد نامه محرمانه دبیر هیأت دولت در خصوص اجرای طرح های  انتقال آب اعتراض کردند.

انتقال آب خوزستان جنایت است

ماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی افزود: این مصوبه جنایتی در حق مردم خوزستان است و با نمایندگان خوزستان و چهارمحال بختیاری برای اعتراض به این مصوبه به توافق رسیدیم.

وی بیان کرد: از رئیس‌جمهور درباره این مصوبه پرسیدیم و گفتیم چرا محرمانه صادرشده است؟ از رئیس‌جمهور درباره این نامه محرمانه سؤال کردم و گفتم شما آب و نفت این استان را می‌برید و در این استان هیچ امکانات زیرساختی وجود ندارد و آب شرب سالم هم نداریم.

ادامه این وضعیت باعث عقب ماندگی خوزستان است

آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز خاطر نشان کرد: دولت علاوه بر بحث احداث تونل‌های کوهرنگ ۱ و ۲ به دنبال احداث سومین تونل در کوهرنگ است که این موضوع معضلات جدی زیست محیطی را برای استان خوزستان به همراه خواهد داشت.

وی افزود: معضل زیست محیطی، آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها، خشک شدن هورالعظیم و باران‌های اسیدی همه و همه ناشی از بی آبی و خشکسالی و اصرار دولت در انتقال آب از سرچشمه‌های کارون است.

آیت الله کعبی اظهار کرد: بنده علاوه بر مراسم‌ها و جلسات عمومی حتی در جلسات خاص نیز گوشزد کردم ادامه این وضعیت باعث جلوگیری از رشد و توسعه خوزستان و مشکلات لاینحل موجود در آینده تبدیل به بحران عمیق خواهند شد.

در این میان برخی رسانه های استان با زدن برچسب هایی مانند شانتاژ رسانه ای و اقدام تبلیغ گونه سعی در تحریف اذهان عمومی دارند. حال آنکه چنین حرکتی نشان از دغدغه مندی تمام نمایندگان استان با گرایشات مختلف سیاسی نسبت به مسأله انتقال آب دارد و حتی اگر اینگونه رفتارها را یک شانتاژ خبری بدانیم، دست کم از آن رو که یکبار نمایندگان استان متحدانه درخصوص یک معضل اعتراض کردند باعث دلگرمی مردم شد.

طرح‌های کوهرنگ یک و ۲، قمرود، چشمه لنگان و بهشت آباد تنها نام چند طرح است که هرکدام از دولت ها با لابی برخی مسئولان اصفهانی، آب را از سرچشمه های خوزستان انتقال و باعث بروز مشکلات زیست محیطی، اقتصادی و کشاورزی برای مردم خوزستان شده اند.

طبق گفته نمایندگان خوزستان، پس از این اعتراض و در پایان سخنرانی رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس، جلسه‌ای با حضور نوبخت و جمعی از اعضای هیات دولت با مجمع نمایندگان خوزستان در این ارتباط  برگزار شد. در این جلسه مقرر شد که هفته آینده کمیته‌ای از کارشناسان دولت و کارشناسانی از طرف مجمع نمایندگان خوزستان برای بررسی مسئله انتقال آب تشکیل شود.

به گزارش هورنیوز اتفاق دیروز در صحن مجلس فارغ از نقد و یا تحسین برخی افراد، نشانگر اتحاد نمایندگان مختلف خوزستان با گرایشات سیاسی مختلف است. اتحادی که شاید اگر در طول سالیان گذشته و ادوار مختلف نمایندگان استان در مجلس وجود داشت امروز شاهد خشک شدن رودهای خوزستان نبودیم.

https://hoorkhabar.ir/638047کپی شد!
86
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.