نامه اعتراضی مجمع نمایندگان خوزستان به رئیس جمهور در خصوص انتقال آب

به گزارش هورنیوز ؛ در پی انتشار نامه ای محرمانه از سوی دبیرخانه هیات دولت مبنی بر تامین اعتبار از سرگیری طرح انتقال آب از خوزستان توسط تونل کوهرنگ ۳، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی روز گذشته هنگام سخنرانی رئیس جمهور در مجلس، مقابل تریبون صحن علنی تجمع کرده و اعتراض شدید خود را به این مصوبه اعلام کردند.

پس از این اعتراضات که بازتاب گسرتده ای در رسانه ها داشت، مجمع نمایندگان استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری طی نامه ای اعتراضی به رئیس جمهور خواستار لغو فوری این مصوبه ظالمانه شدند.

متن این نامه به شرح ذیل می باشد:

جناب آقای دکتر روحانی
رئیس جمهور محترم

موضوع: دستور لغو مصوبه ظالمانه مورخ ۱۲/۸/۹۵ هیئت دولت در خصوص انتقال آب

سلام علیکم

با احترام، به استحضار می رساند با توجه به جلسه ۱۲/۸/۹۵ هیئت وزیران مقرر گردید که وزارت نیرو پس از ارزیابی اعتبار مورد نظر و تامین آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با اولویت نسبت به تکمیل و اجرای طرح تونل سوم کوهرنگ و انتقال آب بهشت آباد به حوزه زاینده رود اقدام نمایند و حیث مساعدت و همکاری جدی بانک مرکزی جموهری اسلامی ایران با نظارت دقیق بر اعطای تسهیلات بانکی به طرح های جدید در استان اصفهان پرداخت تسهیلات را منوط به تامین سهمیه آب طرح ها توسط وزارت نیرو و تمام مصوبات این جلسه در طبقه بندی اطلاعات به عنوان محرمانه لحاظ شده است.

لحاظ کردن طبقه بندی اطلاعات به عنوان محرمانه حیث عدم آگاهی مردم و نمایندگان استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری بزرگ ترین خیانت به مردم عزیز و همیشه در صحنه می باشد. استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری همواره رمز ایثار و شهادت بوده و است.

بنیان صنعت، تجارت، نفت، پتروشیمی، کشاورزی و… در خوزستان است، مردم این استانها دین خود را به انقلاب و جنگ تحمیلی روا کرده. شایسته است که این همه خدمت استان خوزستان و چهرمحال و بختیاری توسط دولت نادیده گرفته نشود و با مصوبه محرمانه و ظالمانه هیئت دولت به این مردم بزرگوار بیش از این جفا روا نگردد.

انتقال آب علاوه بر اینکه غیرکارشناسی و غیرمنطقی، خیانت بزرگ به مردم مظلوم خوزستان و چهارمحال و بختیاری خواهد بود و چالش های زیست محیطی و نابودی این استان ها را دربر خواهد داشت.

جناب آقای دکتر روحانی، ما نمایندگان مردم استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری از حضرتعالی تقاضا داریم با دستور صریح لغو مصوبه ظالمانه هیئت دولت جلوی تخریب بیش از پیش این دو استان محروم و تنش های اجتماعی ناشی از این تصمیم اشتباه را بگیرد.

مجمع نمایندگان خوزستان

https://hoorkhabar.ir/638046کپی شد!
93
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.