تیر خلاص سنا بر پیکر بی‌ جان برجام

هورنیوز – سیدموسی حمدی فعال دانشجو خوزستان در یادداشت خود با اشاره به اقدام مجلس سنای آمریکا در تمدید ۱۰ ساله ی قانون تحریم ها بر علیه ی جمهوری اسلامی ایران نوشت: ” طبق بندهای مستقیم برجام ؛ تمدید قانون تحریم ها به معنای تصویب و اعمال تحریم های جدید است و درنتیجه “نقض آشکار توافق هسته ای” به شمار می آید”.

متن کامل یادداشت سیدموسی حمدی (فعال دانشجو خوزستان) :

قانون گذاران مجلس سنای آمریکا طرح تمدید ده ساله ی تحریم های ایران را تصویب کردند و طبق قانون ایالات متحدۀ آمریکا، بعد از وتوی قانونی از طرف رئیس جمهور درصورتی که بیش از دو سوم نمایندگان کنگره به شکستن وتو رای بدهند، آن طرح علی رغم میل رئیس جمهور به قانون تبدیل می شود.

این قانون که زیربنای تحریم های یک طرفه ی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید، اولین بار درسال ۱۹۹۶ با هدف جلوگیری از سرمایه گذاری کلان خارجی در بخش های نفت و گاز ایران تصویب شد و از آن زمان تاکنون یک بار در سال ۲۰۰۶ تمدید شده بود.

قانون تحریم های ایران پایان سال جاری میلادی یعنی حدود یک ماه دیگر منقضی می شود و پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا این طرح را با ۴۱۹ رای موافق و تنها یک رای مخالف به تصویب خود رسانده و این طرح برای اجرایی شدن در سنا نیز با ۹۹ رای از مجموع ۱۰۰ رای تائید شد و حال در انتظار نظر تشریفاتی اوباما می باشد.

طبق بندهای مستقیم برجام ؛ تمدید قانون تحریم ها به معنای تصویب و اعمال تحریم های جدید است و درنتیجه “نقض آشکار توافق هسته ای” به شمار می آید.

همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرماندهان بسیج و بسیجیان سراسر کشور با اشاره به تمدید قانون تحریم های ده ساله در کنگره ی آمریکا اظهار داشتند “دولت کنونی آمریکا در قضیه ی توافق هسته ای تخلف های متعددی انجام داده و تازه ترینش تمدید تحریم ده ساله است، و اگر این تحریم اعمال شود قطعاً نقض برجام است و بدانند حتماً جمهوری اسلامی در برابر آن واکنش نشان خواهد داد”.

اکنون آقایان دولت تدبیر و امید باید به دو موضوع فکر کنند، اولاً اینکه باید جواب کوبنده ای به گستاخی های بی شرمانه ی استعمار جهانی بدهند و دوم اینکه، باید فکری به حال آن تفکر سیاسی بشود که خوش خیالانه دوران تحریم و فشار غرب را پایان یافته می دید و لذا تا توانست کشور را مقابل ابزار تحریم خلع سلاح کرد.

https://hoorkhabar.ir/637896کپی شد!
51
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.