وضعیت نابسامان فاضلاب در شأن مردم اهواز نیست

هورنیوز – حجت الاسلام کاظم سواری درباره وضعیت نابسامان فاضلاب شهر اهواز اظهار کرد: تاکنون در بحث بحران فاضلاب شهری اهواز هشدار های فراوانی داده شده اما از سوی مدیر آبفای استان پاسخی دریافت نکردیم احتمالا این عدم پاسخگویی به معنای این است که وی جوابی برای حل مشکلات مردم ندارد وگرنه اگر مسئولی روند کاری مشخص و بدون کم وکاستی داشته باشد باید از عملکرد خود دفاع کند، یکی از وظایف اداره آب و فاضلاب پیگیری مشکلات مردم در راستای سیستم فاضلاب شهری است.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه فاضلاب اهواز به یک بحران تبدیل شده است، افزود: باتوجه به اینکه وضعیت نابسامان آب و فاضلاب اهواز برای تمام مسئولین این کلانشهر معلوم است از نماینده های شهر اهواز عاجزانه می خواهم فکری برای آب و فاضلاب اهواز کنند،فاضلاب خیابان های اهواز در فصل تابستان سرریز کرده بودند چه برسد اکنون که در فصل بارش باران هستیم.

وی با اشاره به عدم رسیدگی شهرداری اهواز به طرح های دفع آب های سطحی گفت: شهرداری اهواز پروژه های دفع آب های سطحی پل الغدیر، کوی رمضان را نیمه تمام رها کرده است که این مسئله نشان دهنده ضعف شهرداری اهواز در این زمینه است.

سواری ادامه داد: اداره آبفا باید در راستای بهبود وضعیت اسف بار فاضلاب های شهر اهواز، اگرچه دیر است ، اقدام کند همچنین درست است که سازمان آبفای اهواز مطالباتی از شهرداری اهواز دارد و در حال حاضر امکان پرادخت این مطالبات وجود ندارد اما شهرداری می تواند این بدهکاری را با ارائه خدمات جبران کند.

عضو شورای شهر اهواز اضافه کرد: اگر همه اعضای شورا یکی از مطالبه هایشان از مسئولین استان یا وزرا درخواست بودجه جهت رفع مشکلات سیستم شبکه فاضلاب شهر بود قطعا تمام این حرفها نتیجه خواهد داشت،به دلیل سوء مدیریت رئیس آبفای استان تاکنون مشکلات فاضلاب ادامه یافته که متاسفانه برای شورای شهر کسر شان است.

وی با اشاره به قول استاندار در راستای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که جزء وعده های رئیس جمهور در سال ۹۳ بود، افزود: نه تنها وضعیت فاضلاب خوب نیست بلکه وضعیت فعلی آب شرب اهواز نیز قابل توجیه و توضیح نیست؛ این وضعیت در خور شان مردم و حتی مناسب برای یک زندگی بدوی نیست و هیچ توضیحی برای این وضعیت وجود ندارد.

سواری با بیان اینکه استاندار خوزستان تاکنون با اعضای شورای شهرستان ها جلسه داشته اما عدم برگزاری یک جلسه رسمی علنی با اعضای شورای شهر اهواز تا کنون مایه تعجب است، عنوان کرد:اگر استاندار در خصوص برگزاری جلسه ای با شورای شهر اهواز تلاش می کرد شاید قبل از فصل بارش باران حداقل معضل دفع آب های سطحی حل می شد. امیدوارم در اسرع وقت این جلسه برگزار شود.

https://hoorkhabar.ir/637649کپی شد!
181
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.