سروش رفیعی نیم فصل دیگر بازیکن فولاد است

هورنیوز – پیغام دویست میلیونی و سکوت ملی‌پوش تراکتور

در طول چند روز اخیر منتظر بودیم تا بدانیم داستان شکایت باشگاه فولاد از سروش رفیعی چه سرنوشتی پیدا می‌کنند و در نهایت رأی کمیته انضباطی در خصوص این بازیکن چیست. اما با این وجود که این مدت هم سپری شده باز رأی صادره در خصوص این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

صدور رای از زبان کمیته انضباطی

کمیته انضباطی با اعلام وصول شکایت باشگاه فولاد از سروش رفیعی بلافاصله یک نشست برای استماع نقطه‌نظرات دو طرف گذاشت و پس از شنیدن دفاعیات دو طرف اعلام کرد روز دوشنبه رأی خواهد داد که اتفاقا این قضیه یکی از معدود دفعاتی بود که کمیته انضباطی حتی یک روز زودتر هم رأی خودش را صادر کرده و در اختیار دبیر کل فدراسیون فوتبال گذاشته بود.

دبیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن تایید این خبر در ابتدای هفته گذشته گفت: نظر کمیته انضباطی در خصوص شکایت باشگاه فولاد از سروش رفیعی صادر شده و رأی در اختیار دبیر کل فدراسیون فوتبال است حالا از این لحظه به بعد همه‌چیز در اختیار دبیر کل فدراسیون است و اوست که باید در این مورد تصمیم‌گیری کند و رأی را ابلاغ نماید. از آنجایی که معمولا روال کار اینچنین است که دبیر کل در نهایت فردای روزی که حکم صادر می‌شود دستور ابلاغ حکم را می‌دهد برایمان جای تعجب داشت که چرا این پروسه اینقدر زمان بر شده است.

 

فرصت برای مصالحه رفیعی و فولاد

در این ارتباط با یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال گفت‌وگو کردیم و از زبان وی شنیدیم که بنا به سفارش کمیته انضباطی دبیر کل فدراسیون فوتبال فعلا از ابلاغ حکم صادره در خصوص پرونده سروش رفیعی خودداری کرده تا این مسئله زمینه‌ساز ایجاد مصالحه بین طرفین باشد و هم باشگاه فولاد این فرصت را پیدا کند که مشکل به وجود آمده را به گونه‌ای رفع و رجوع کند و هم سروش بتواند برای حل این معضل زمان بخرد و تصمیم عاقلانه‌ای بگیرد.

برایمان جای سئوال داشت چرا در شرایطی که همه مایلند مشکل به وجود آمده از طریق مصالحه حل شود این اتفاق رخ نمی‌دهد و همه‌چیز زوایای پنهان قضیه بیشتر از مسائل آشکار آن است.

 

رأی به نفع باشگاه فولاد است

فارغ از این بحث که چرا فرصت داده شده در نهایت به مصالحه دو طرف نینجامید و اتفاقی در این مورد نیفتاد ابتدا پیگیر قضیه شدیم تا بدانیم رأی صادره که در دست دبیر کل است جانب کدام یک از طرفین دعوی را گرفته و آیا حق را به سروش داده است یا همه حق از آن باشگاه فولاد تشخیص داده شده است.

در این باره یک عضو کمیته انضباطی حرف‌های جالبی زد که به روشن‌تر شدن ماجرا کمک می‌کند. وی در این مورد گفت: شاکی پرونده که به کمیته انضباطی شکایت برده باشگاه فولاد است و خوانده پرونده هم سروش رفیعی است. تصور کنید اگر در این ماجرا حق را به سروش رفیعی داده باشند چه اتفاقی می‌افتد. طبیعتا در چنین شرایطی شکایت وارد نیست و دیگر اصلا مسئله‌ای وجود ندارد که بر سر آن مصالحه شود یا نشود؟!

پس اگر فرصتی برای مصالحه داده شده یعنی شکایت صورت گرفته وارد تشخیص داده شده که قانونگذار برای حصول توافق دوستانه به جای پذیرش رأی زمان داده است پس اگر تصور کنید در این مورد شکایت باشگاه فولاد بی‌مورد تشخیص داده شده اشتباه کرده‌اید.

 

سروش نیم فصل بازیکن فولاد است

پس با این حساب بر اساس شکایت واصله به کمیته انضباطی سروش رفیعی پس از پایان خدمت مقدس سربازی همچنان بازیکن فولاد به حساب می‌آید و حداقل نیم فصل دیگر به این باشگاه متعهد خواهد بود.

اما باشگاه فولاد خوزستان و هم مسئولان کمیته انضباطی و هم حتی دبیر کل فدراسیون می‌دانند سروش رفیعی با وجود پیشنهاد رسیده از سوی تیم‌های تهرانی و حتی پیشنهاد خوب تراکتور صدر جدول برای تداوم حضورش در این تیم حاضر نمی‌شود برای فولاد بازی کند. احتمالا قانون وی را مجبور به انجام این کار کند و او برای فولاد بازیکن نخواهد شد.

 

پیغام دویست میلیونی و سکوت ملی‌پوش تراکتور

پیشنهاد دریافت پول در مقابل مصالحه حرفی بود که مسئولان کمیته انضباطی با زبان بی‌زبانی به باشگاه فولاد گفتند و خاطر نشان کردند بهتر است روال کار با این اتفاق همراه شود و مناقشه به وجود آمده خاتمه پیدا کند.

دروغ یا راست می‌گویند یک پیشنهاد دویست میلیونی برای صرفنظر کردن از نیم فصل قرارداد سروش با فولاد هم از جنوب کشور برای این بازیکن ملی‌پوش رسیده تا در ازای پرداخت این مبلغ رضایت باشگاه فولاد را کسب کند. البته اگر این موضوع درست باشد باید رمزگشایی کرد که سکوت سروش رفیعی در این مقطع زمانی چه حرفی برای گفتن دارد. آیا به منزله پذیرش این پیشنهاد است آیا به منزله صبر کردن برای افتادن آب‌ها از آسیاب و موجی که ایجاد شده است تا در یک فضای آرام به تصمیم‌گیری و در نهایت مصالحه برسد یا اصلا منظور سروش عدم پذیرش رأی است؟ فراموش نکنید رفیعی می‌تواند در خصوص حکم صادره به کمیته استیناف فدراسیون نامه بنویسد و تقاضای تجدیدنظر کند.

https://hoorkhabar.ir/637596کپی شد!
59
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.