ادعای آبگیری تالاب هورالعظیم تنها دروغ ابتکار نیست/ مسئولان به شعور مردم توهین نکنند

به گزارش هورنیوز صبح روز گذشته معصومه ابتکار در گفت‌وگوی زنده با رضا رشیدپور در یک برنامه تلویزیونی در اظهارنظری عجیب خشکی تالاب هورالعظیم را شانتاژ رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: با تلاشهای صورت گرفته، هورالعظیم تا حدود زیادی احیا و ۶۲ درصد آن آبگیری شده است، حتی اخیراً هیئتی متشکل از نمایندگان مجلس هم برای بررسی این ادعا عازم منطقه شده و آبگیری ۶۲ درصدی هورالعظیم را تأیید کردند.

پس از این اظهارات بود که موجی از انتقادات نسبت به سخنان ابتکار به راه افتاد.

 

ادعای آبگیری تالاب هورالعظیم تنها دروغ ابتکار نیست

قاسم ساعدی نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ دشت آزادگان این اظهارنظرها را نوعی دروغ دانست و توضیح داد: نمایندگان خانم ابتکار پس از بازدید از تالاب، ضمن ابراز شرمساری از مردم استان اقرار کردند که اطلاعات نادرست در اختیارشان قرار گرفته بوده است.

ساعدی با اشاره به اینکه تکرار این دروغ‌ها را از یک مقام عالی‌رتبه دولت نمی‌توانیم بپذیریم، افزود: اندک آبی که در این تالاب وجود دارد حاصل روانه کردن پساب مزارع نیشکر است.

وی در پایان یادآور شد: از دولتی که داعیه‌دار تدبیر و امید است انتظار می‌رود در این روزهای پایانی، مسئولانی را که ثابت کرده‌اند برای افراد جامعه اهمیتی قائل نیستند کنار بگذارد.

 

مسئولان به شعور مردم توهین نکنند

جواد کاظمی‌نسب نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون نیز در این خصوص یادآور شد: در حال حاضر حدود ۶۰ الی ۷۰ هزار هکتار از مساحت هور‌العظیم آبگیری نشده و این محدوده به کانون اصلی تولید ریزگرد‌ها تبدیل شده است.

وی ادامه داد: مسئولان محترم در اظهار نظرهای خود به شعور مردم و کار‌شناسان احترام بگذارند. به‌طور حتم به این شیوه مصاحبه کردن و اظهار نظر مسؤولان نمی‌تواند واقعیت‌های تلخ محیط‌ زیست خوزستان را وارونه جلوه دهد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: چنانچه مسؤولی در استان گزارش‌هایی خلاف واقعیت از شرایط اسفبار هور‌العظیم به مرکز داده‌اند بازخواست خواهند شد.

https://hoorkhabar.ir/637050کپی شد!
90
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.