نصب ۱۴۸۰ کنتور هوشمند برق در اهواز

هورنیوز – یدالله حضرتی در جلسه بررسی و بازدید از تجهیزات مرکز کنترل کنتورهای هوشمند برق در اهواز که در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و به منظور عملیاتی نمودن طرح شبکه هوشمند انرژی برق با حضور نمایندگان سازمان بهره‌وری ایران به عنوان کارفرما، شرکت مونتکو (مشاور نظارت عالیه)، نمایندگان شرکت مهام شرق و بهینه‌سازان طوس در این شرکت برگزار شد، در خصوص روند طی‌شده برای تحقق شبکه هوشمند انرژی برق اظهار کرد: این شرکت طی چند سال گذشته توانسته است از مرحله تامین برق با موفقیت عبور و شبکه برق را از حالت فرسوده و غیر استاندارد، ساماندهی و بهینه سازی کند.

وی افزود: اکنون کیفی‌سازی و بروزرسانی خدمات مهمترین اولویت ما است که در این راستا با حضور وزرای فناوری اطلاعات و کار و امور اجتماعی در استانداری خوزستان تفاهم‌نامه ای فی مابین شرکت ایرانسل، استانداری خوزستان و شرکت توزیع نیروی برق اهواز منعقد شد.

حضرتی در خصوص جزئیات بیشتر این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به جلسه‌ای که با حضور استاندار خوزستان، شرکت توزیع نیروی برق اهواز و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل صورت گرفت، در راستای تحقق اهداف شبکه هوشمند انرژی تقسیم مسئولیت‌های انجام ‌شده است که مقرر شد، این شرکت پس از معرفی نماینده تام‌الاختیار خود به منظور امکان‌سنجی ملزومات پیاده‌سازی مربوط به موارد تفاهم‌نامه و هماهنگی جهت پشتیبانی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به نحو مطلوبی از خدمات مخابراتی در راستای تعالی و اهداف اقتصاد مقاومتی و استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های موجود جهت پیشرفت شبکه کنتورهای هوشمند انرژی برق استفاده کنیم.

حضرتی خاطرنشان کرد: مجموعه فنی این شرکت تمام تلاش خود را در جهت تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز هوشمند سازی شبکه برق بکار خواهد گرفت تا در کوتاهترین زمان ممکن بتوانیم بخش وسیعی از کنتورهای برق کلانشهر اهواز را از این تکنولوژی بهره‌مند کنیم.

در ادامه این جلسه مصطفی جامعی فر مجری طرح کنتورهای هوشمند در خصوص مزایای اجرای این طرح گفت: با عملیاتی شدن گسترده این طرح در آینده امکان اتصال کنتورهای آب و گاز به کنتورهای برق از طریق این بستر برای مرکز کنترل اطلاعات به سهولت انجام می‌شود و مراجعه حضوری مامورین حذف خواهد شد.

وی اظهار کرد: از دیگر مزایای این طرح امکان بهینه‌سازی مصرف برق و کنترل میزان مصرف توسط مشترک است و تمام اطلاعات مورد نیاز به آسانی قابل برداشت خواهد بود.

https://hoorkhabar.ir/636456کپی شد!
84
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.