راه اندازی خط راه آهن اهواز- دزفول در آینده با هدف حمل و نقل ایمن

به گزارش هورنیوز؛ عباس آخوندی پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب (CTC) در اهواز با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: حجم ترافیک در اهواز و اطراف آن به علت تردد بالای خودروها بسیار بالا است به همین دلیل راه اندازی خطوط آهن می تواند این ترافیک را کاهش دهد.

وی افزود: مدتی قبل راه آهن اهواز – بندرامام خمینی را دو خطه کردیم و این مر باعث شد سرعت قطارها در این مسیر به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد. به عبارتی هم اکنون هیچ خودرویی نمی تواند با چنین سرعتی کالا و مسافر جابه جا کند.

آخوندی بیان کرد: هم اکنون هشت قطار در مسیر ریلی اهواز – بندرامام خمینی در حال فعالیت هستند که امکان افزایش آنها نیز وجود دارد.

ویر راه و شهرسازی بیان کرد: حتی از استاندار خوزستان خواسته ایم برخی ماموریت های دولتی را نیز از طریق راه آهن اهواز – بندرامام خمینی انجام دهند تا بتوان در هزینه صرفه جویی کرد.

آخوندی بیان کرد: به زودی مسیر ریلی اهواز – دزفول هم راه اندازی می شود تا بتوانیم به صورت ایمن اقدام به جابه جایی کالا و مسافر در این مسیر بکنیم.
مدیرکل راه آهن جنوب در خصوص این پروژه گفت: پروژه علائمی کردن محور جنوب با اعتبار اولیه سه هزار میلیارد ریال (۳۰۰ میلیارد تومان) و با هدف الکترونیکی کردن علائم ۶۷ ایستگاه محور جنوب (حدفاصل تهران، بندرامام خمینی، خرمشهر)، توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است.

عبدالکریم درویش زاده افزود: برای انجام پروژه یاد شده، احداث مرکز اهواز که عملیات اجرایی آن در سال ۹۲ آغاز شد به عنوان مرکز C.T.C (کنترل ترافیک مرکزی محور جنوب) در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: سیستم یاد شده که پیشرفته ترین مرکز کنترلی ریلی کشور است، دارای سیستم های بروز کنترلی و هدایت قطار در جهان است و با هدف بالا بردن ضریب ایمنی، به علت متمرکز شدن کنترل ترافیک و کمتر شدن نقش عوامل انسانی و همچنین امکان بررسی آنی و تنظیم و تفکیک سیر و حرکت وسایط نقلیه ریلی طراحی، نصب و اجرا شده است.

درویش زاده در خصوص مزیت های سیستم C.T.C اهواز گفت: افزایش ایمنی سیر و حرکت قطارها از مهمترین مزایای این طرح است. همچنین امکان تمرکز کنترل ایستگاه های ناحیه و حتی نواحی هم محور در یک اتاق و کاستن از تعداد مامورین سیر و حرکت مستقر در ایستگاههاف امکان کنترل دقیق و جامع سیر و حرکت محوری و جلوگیری از اشتباهات فردی در سیر قطارها، افزایش سرعت و دقت در مسیر گیری و اعزام وسایل نقلیه ریلی، امکان ارسال فرامین دقیق به سیستم و آگاهی آنی از خرابی ها و کاهش زمان رفع خرابی، استفاده و کاربری ساده برای مامورین سیر و حرکت و ساده سازی فرآیند برای انجام کار و ثبت کل اطلاعات و تغییرات برای گزارش گیری و بهره برداری از جلمه مزایای دیگر این طرح است.

https://hoorkhabar.ir/634942کپی شد!
120
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.