روحانی: پیگیر مصوبات سفر پیشین هستیم/افتتاح طرح های توسعه میادین نفتی با حضور رئیس جمهوری

به گزارش هورنیوز؛ حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری کشور دقایقی پیش وارد فرودگاه اهواز شد. وی قرار است در ابتدا پروژه اتصال شبکه آب غرب به شرق اهواز را افتتاح کنند.

روحانی در بدو ورود به فرودگاه اهواز توسط آیت ا… موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار و تنی چند از مسئولان استان خوزستان مورد استقبال قرار گرفت.

۱۳۹۲۰۳۱۹۱۵۳۳۲۹۹۳۲_photol

پیگیر مصوبات سفر پیشین هستیم

حسن روحانی در فرودگاه اهواز با اشاره به اینکه نخستین هدف از این سفر پیگیری مصوبات پیشین است، اظهار داشت:  مشکلات این طرح ها را بررسی می کنیم و مشاهده کنیم چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

وی دیگر برنامه های خود را سفر به شلمچه، افتتاح پایانه مرزش شلمچه، افتتاح مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب خوزستان، بهره برداری از ۲۰۰هزار هکتار طرح ۵۵۰هزار هکتاری، طرح توسعه میدان یاران شمالی و فازهای نخست طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های یادآوران و آزادگان شمالی را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد.

افتتاح مرکز کنترل ترافیک راه آهن باعث بالا بردن امنیت در سفر می شود

رئیس جمهوری در مراسم افتاح مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب (CTC) در اهواز با اشاره به اینکه ساخت چنین طرحی به دست متخصصان ایرانی افتخارآمیز است، یادآور شد: این طرح علاوه بر اینکه زمان سفر تهران تا اهواز را کاهش می دهد، سلامت عبور و مرور در راه آهن را نیز افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه این طرحها در نهایت باعث کاهش آلودگی و کاهش ترافیک در شهرتان اهواز می شود، افزود: با توجه به اینکه راه آهن باید در آینده بخش مهمی از حمل و نقل در کشور را به عهده بگیرد، اصلاح و نوسازی و دو خطه کردن مسیرهای راه آهن بسیار کار مناسبی است.

استاندار سفرهای دولتی را توسط خطوط ریلی انجام دهد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز که رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می کند، با اشاره به تردد بالای خودرو در اهواز بیان کرد: راه اندازی خطوط آهن می تواند این ترافیک را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه سرعت قطارها در  راه آهن اهواز – بندرامام خمینی به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده است، توضیح داد: از استاندار خوزستان خواسته ایم برخی ماموریت های دولتی را نیز از طریق راه آهن اهواز – بندرامام خمینی انجام دهند تا بتوان در هزینه صرفه جویی کرد.

همچنین طرح توسعه میدان یاران شمالی و فازهای نخست طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های یادآوران و آزادگان شمالی، ظهر امروز با حضور رئیس‌جمهوری به‌طور رسمی افتتاح شد.

بزرگترین مشکل کشور اشتغال جوانان است

حجت الاسلام روحانی در آئین بهره برداری از طرح‌های توسعه میادین نفتی غرب کارون اظهار کرد: غرب کارون یکی از میدان‌های فعالیت ما بعد از جنگ تحمیلی است. امروز ما بعد از سه سال به رقم تولید ۲۵۰ هزار بشکه در این منطقه رسیده‌ایم، که توان تولید ۳۰۰ هزار بشکه را هم داریم، اما باید این رقم به بیش از ۱ میلیون بشکه برسد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این هدف نیازمند تکنولوژی هستیم، افزود: ما از فضای امروز باید برای جذب سرمایه و فناوری در جهت توسعه کشور و اشتغال جوانان استفاده کنیم. بزرگترین مشکل ما اشتغال جوانان است و شغل هم با سرمایه و تکنولوژی ایجاد می‌شود.

بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در این خصوص تصریح کرد: ظرفیت تولید این میدان‌ها در ابتدای دولت یازدهم ۶۵ هزار بشکه در روز بود و با توجه به اینکه تولید آزادگان شمالی با افت تولید مواجه شد در مجموع ۲۵۰ هزار بشکه در روز به تولید این میدان‌ها اضافه شد.

خوزستان سومین صنعت قوی کشور است

وزیر نفت با تاکید بر لزوم آموزش نیروهای فنی و حرفه‌ای گفت: بنا بود از محل سرمایه گذاری در حوزه نفت سه درصد برای بهبود زندگی مردم منطقه در نظر گرفته شود. ما و مردم با هم و برای هم هستیم و ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار برای غرب کارون در نظر گرفته است اما شرق کارون که اصل آن تولید پالایشگاه نفتی است به مبلغ بیشتری نیاز دارد. همه میدان‌های شرق کارون نیازمند بازیافت تولید در قالب قراردادهای جدید هستند زیرا میزان تولید در این میدان‌ها پایین است.

زنگنه با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم استان توسعه پیدا کند موتور نفت باید روشن باشد افزود: بعد از استان‌های تهران و مرکزی هیچ استانی به اندازه خوزستان در صنعت قوی نیست. اگر اکنون از درآمد فعلی نفت کمکی به خوزستان نکنیم، از درآمدهای آینده می‌توانیم کمک کنیم.

روحانی سپس ضمن بازدید از پایانه مرزی شلمچه و بررسی آخرین وضعیت تردد زائران اربعین حسینی، در مراسم افتتاح ساختمان جدید پایانه مسافری ۵۰ هزار نفری شلمچه حضور یافت.

این پایانه به عنوان بزرگترین سالن مسافری کشور در مرز شلمچه به مساحت ۷۵۰۰ مترمربع و با ۲۸۲ میلیارد ریال اعتبار و با ظرفیت تردد روزانه ۵۰ هزار نفر ایجاد شده است.

https://hoorkhabar.ir/634875کپی شد!
44
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.