کارمندان ناکارآمد شناسایی می شوند

هورنیوز –  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: با ارزیابی کارمندان دستگاه های اجرایی، کارمندان ناکارآمد شناسایی می شوند.

امید حاجتی شنبه در شورای راهبردی توسعه خوزستان در سرسرای استانداری استان بیان کرد: طرحی برای شناسایی کارمندان ناکارآمد در دستگاه های اجرایی خوزستان تدوین شده تا با استفاده از این طرح به سمت توانمند سازی کارکنان دولت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه برخی عوامل باعث ناکارآمدی کارکنان دستگاه های اجرایی می شوند،گفت: تغییر مدیریت بر کارکرد برخی کارمندان تاثیر منفی می گذارد و یا تبدیل وضعیت نیروها به رسمی باعث کاهش کیفیت کار آنها می شود و یا استفاده نکردن از نیروهای متخصص باعث ضعف در عملکرد کارکنان دستگاه ها می شود.

حاجتی عنوان کرد: برای شناسایی نیروهای ناکارآمد دستگاه های اجرایی از سامانه ارزیابی عملکرد برخط استفاده می شود و هزار نمره برای ارزیابی کارکنان در نظر گرفته شده است، که ۶۰۰ نمره شاخص عمومی و ۴۰۰نمره شاخص تخصصی کارمند است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری خوزستان عنوان کرد: پس از شناسایی کارکنان ناکارآمد به این افراد فرصت داده می شود که خود را توانمند کنند و تا زمان تعیین تکلیف این افراد حداقل حقوق را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: در صورت توانمند نشدن فرد از این نیرو در دستگاه دیگر استفاده می شود و یا از سیستم دولتی خارج خواهد شد.
حاجتی بیان کرد:در ارزیابی اگر مدیران گزارشات واقعی ارائه ندهند باعث ایجاد مشکلات در نظام اداری خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان افزود: با اجرای این طرح به دنبال ایجاد انگیزه برای نیروهای کارآمد در دستگاه های اجرایی و حذف نیروهای ناکارآمد هستیم.
وی افزود: باید کمک کنیم که مدیران با نیروهای ناکارآمد مقابله، و هزینه ای که از سوی نیروهای ناکارآمد به دولت وارد می شود کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه به صورت پایلوت این طرح در اداره کل استاندارد خوزستان اجرا شده بیان کرد: از بهمن امسال این طرح در دستگاه های اجرایی خوزستان قابل اجرااست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان همچنین با بیان اینکه در این طرح مدیران ارشد نیز ارزیاب می شوند افزود: مدیران ارشد خوزستان نیز در این طرح شایسته سالاری خواهند شد و بر اساس عملکردی که دارند مورد ارزیابی قرار می گیرند.
حاجتی با بیان اینکه در حال پیگیری برای افزایش اختیارات خوزستان هستیم اظهارکرد: به دولت پیشنهاد داده شده که سطح استاندار تا جایگاه معاون رئیس جمهوری ارتقا یابد.

وی افزود: برخی اختیارات به صورت مشترک در کل کشور به استان ها داده خواهد شد و برخی اختیارات خاص تنها به خوزستان از سوی دولت داده خواهد شد.
وی گفت: همچنین مقرر شده به دلیل وسعت خوزستان و گستردگی فعالیت های اقتصادی در آن، سه معاونت اقتصادی برای رسیدگی و بررسی وضعیت اقتصادی استان تعیین شوند و اطلاعات را به استاندار منتقل کنند.در این نشست طرح ارزیابی کارکنان دستگاه اجرایی خوزستان مصوب شد.

https://hoorkhabar.ir/633643کپی شد!
98
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.