مرگ خوزستانی ها زیر چرخ های بی تدبیری مسئولان!

به گزارش هورنیوز ؛ ۴ سرنشین پراید در دم سوختند، مرگ ۵ تن از اعضای یک خانواده در جاده شوش، شاخ به شاخ شدن پژو سواری و نیسان در جاده ایذه سه کشته بر جای گذاشت… این ها تنها مشتی از خروار اخباری است که مردم خوزستان هر روز آن را می شنوند و آهی از حسرت می کشند که به راستی چرا خوزستان؟

منابع ملی عظیم این استان مانند چاه های نفت، پتروشیمی، گاز و… بر هیچ کس پوشیده نیست، ثروت هایی که سال هاست از درون، آتش به جان مردم استان زده است. چرا که مردم خوزستان یاد گرفته اند اگر منابع، ملی است، اگرچه رفت و آمدهای بی شمار در جاده های نا امن استان برای حفظ منافع کشور است، اما مشکلات استان از جمله جان دادن جوانان خوزستان زیر چرخ بی تدبیری ها “مشکل خود مردم استان” می باشد.

۲۰۱۶-۱۱-۰۱_۱۱-۵۲-۲۳

خوزستان با برخورداری از پنج هزار و ۱۵۰ کیلومتر جاده ارتباطی و ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی از نظر طول راه ها رتبه پنجم کشور را داراست. از سویی دیگر استان خوزستان به علت داشتن راه‌های ترانزیتی، دارای رتبه اول در بحث حمل و نقل سنگین است.

با بررسی تصادفات صورت گرفته در جاده های خوزستان مشخص می شود عمده سرنشینان آنها بر اثر شاخ به شاخ شدن خودروها فوت و یا مصدوم شده اند و این به معنای آنست که بسیاری از جاده های استان باوجود حجم بالای ترافیک یک بانده هستند.

در سال های گذشته مدیران استانی با تعریف و تمجیدهای بسیار خبر از کاهش نسبی آمار تصادفات در جاده های استان می دادند تا با گفتن این کاهش های میلی متری مرهمی بگذارند بر دل مردم داغ دیده مردم ، اما جاده های خوزستان همچنان روایتگر تراژدی تلخ مرگ فرزندانشان هستند.

به تازگی سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در خبری تأسف بار اعلام کرد: در شش ماهه اول امسال با کاهش ۲.۳ درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات مواجه بوده ایم این درحالی است که آمار مصدومین ۷.۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین آمار تلفات تصادفات در استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، ‌ مرکزی، چهارمحال و بختیاری و فارس اتفاق افتاده است.

حال این سؤال به ذهن خطور می کند که علت آنکه بیشترین آمار تصادفات به خوزستان اختصاص یافته چیست؟ کمبود منابع مالی استان؟ دغدغه مند نبودن مدیران استانی یا عدم مدیریت شایسته این امر توسط مسئولان مربوطه؟

۲۰۱۶-۱۱-۰۱_۱۱-۵۴-۰۳

باتوجه به اینکه چندی پیش و پس از مدتها وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان سفر نمود و همه گمان می بردند با دست پر خواهد آمد؛ اما نه تنها مشت پوچ آخوندی صدای همگان را درآورد بلکه سخنان مدیران حوزه راه و شهرسازی نیز گواه عدم مطالبه گری جدی پیرامون رسیدگی به این اوضاع را می داد.

به گزارش هورنیوز ؛ جدا از آنکه طبقه گفته پلیس راهور هر مرگ جاده ای دست کم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برای کشور در بردارد، باید دید مسئولان چه جوابی برای خانواده های داغداری دارند که عزیزان خود را تنها به علت اهمال این مدیران از دست داده اند. بی شک وقت آن رسیده که اداره کل راه و شهرسازی استان شاهد تغییرات مدیریتی و نشاندن مدیرانی شایسته بر این مسند باشد.

https://hoorkhabar.ir/633046کپی شد!
183
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • طالبی با تشکر از گزارش متاثر کننده شما
منتشر شده۱