قهر و آشتی جوانان خوزستانی با کتابخانه های عمومی

به گزارش هورنیوز؛ ضرورت توجه به امر کتابخوانی و ایجاد مشوق هایی برای گسترش کتابخوانی بین شهروندان بر هیچ کس پوشیده نیست.

در استان خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز، اما تعداد کتابخانه های عمومی به نسبت جمعیت بسیار کم و از حداقل استانداردهای لازم نیز برخوردار نیستند.

سال گذشته در حرکتی نمادین شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد تا امیدی تازه باشد بر دل دوستداران این یار مهربان! اما با گذشت یک سال و نیم از این رویداد تاکنون اتفاق شاخصی در این خصوص روی نداده است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز گذشته در نشست شورای کتابخانه‌های خوزستان با اشاره به اینکه مسئولان این حوزه باید احساس تکلیف کنند، اظهار داشت: اهواز پیشانی استان است و دیگر شهرستان‌ها از آن الگو می‌گیرند.

وی با انتقاد از عدم حضور متولیان اصلی در جلسات استانی افزود: نهاد کتابخانه های عمومی باید گزارشی از این وضعیت ارائه دهند که اگر گرفته شده در چه زمینه‌ای هزینه شده است؛ همچنین سهم نیم درصد باید برای تجهیز، بهینه سازی، به روزرسانی، بالا بردن فناوری اطلاعات کتابخانه ها هزینه شود.

شریعتی بیان کرد: تعاملات کتابخانه‌های عمومی خوزستان باید با سازمان‌های مردم نهاد بیشتر شود و فرهنگ کتابخوانی را با یک کار چند جانبه توسعه دهند.

وی با اشاره به سهم نیم درصد دستگاه ها به کتابخانه ها اظهار کرد: نهاد کتابخانه های عمومی باید گزارشی از این وضعیت ارائه دهند که اگر گرفته شده در چه زمینه‌ای هزینه شده است؛ همچنین سهم نیم درصد باید برای تجهیز، بهینه سازی، به روزرسانی، بالا بردن فناوری اطلاعات کتابخانه ها هزینه شود.

به گزارش هورنیوز ؛ امروز سرانه کتابخوانیبه عنوان یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی جوامع شناخته می شود همچنین از سویی دیگر توجه به مقوله کتابخوانی و جذب جوانان در کتابخانه ها از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری می کند.به همین جهت انتظار می رود مسئولان استانی با اهتمام بیشتری گام بردارند.

https://hoorkhabar.ir/632622کپی شد!
119
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.